اخبار قوه قضاییه

رضا اسلامی، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی، به ۵ سال حبس محکوم شده است

وکلاپرس- بر اساس رای قطعی دادگاه تجدیدنظر رضا اسلامی استاد حقوق دانشگاه بهشتی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، رسول کوهپایه زاده، وکیل مدافع رضا اسلامی (استاد دانشگاه بهشتی) از صدور رای قطعی موکلش از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس خبر داد.

بیشتر بخوانید: نامه ۱۰۰ استاد دانشگاه به رییس قوه قضاییه درباره دکتر رضا اسلامی

۷ سال حبس به اتهام همکاری با دولت متخاصم امریکا

رسول کوهپایه زاده اظهار کرد: موکلم از سوی شعبه ۱۵  دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با دولت متخاصم امریکا به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده بود که  پس از اعتراض و درخواست تجدیدنظر خواهی، پرونده جهت رسیدگی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و شعبه مذکور هم با صدور رای قطعی مجازات حبس ایشان را از ۷ سال به ۵ سال تقلیل داد.

بیشتر بخوانید: محکومیت بدوی فرزانه زیلابی به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور

صدور رای قطعی به تحمل مجازات ۵ سال حبس

این وکیل دادگستری افزود: علی رغم صدور رای قطعی به تحمل مجازات ۵ سال حبس، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قانونی جهت پیگیری و احقاق حقوق موکل وجود دارد  و هم به لحاظ درخواست اعاده دادرسی و هم درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص آرای خلاف بین شرع و قانون و همینطور درخواست عفو و بخشودگی که در چارچوب ضوابط و قوانین است، نسبت به پیگیری و حقوق موکل اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

۱۸ ماه از بازداشت موقت گذشته است

کوهپایه زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ۱۸ ماه از صدور بازداشت موقت و زندانی شدن موکل می گذرد درخواست قانونی استفاده از مرخصی را به مراجع ذی صلاح تقدیم خواهیم کرد تا ان‌شاءالله موکل بتواند مانند سایر زندانیان از حقوق قانونی خود در بهره مندی از مرخصی استفاده کند.

رضا اسلامی کیست؟

رضا اسلامی استاد حقوق بشر و حقوق محیط زیست و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است که ۲۳ اردیبهشت سال ۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

رضا اسلامی مدرک دکتری حقوق از دانشگاه مک‌گیل کانادا دارد و شهروند دوتابعیتی ایرانی-کانادایی به شمار می‌آید.

مقامات قضایی دلیل بازداشت او را اعلام نکردند، اما مدتی بعد برخی مدعی شدند اتهام او برگزاری دوره آموزشی چندروزهٔ حقوق در جمهوری چک بوده که ادعا شده «حامی مالی آن یک سازمان غیردولتی آمریکایی» است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا