اخبار اسکوداویژه

رای قطعی بطلان دعوای ابطال صورتجلسه مربوط به انتخاب رییس اسکودا +‌ متن رأی

وکلاپرس- روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران رای قطعی دادگاه مبنی بر عدم پذیرش خواسته تجدیدنظرخواه درخصوص ابطال صورتجلسه انتخاب رییس اسکودا را منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، دعوای ابطال صورتجلسه مجمع عمومی اسکودا با موضوع انتخاب دکتر جعفر کوشا به ریاست اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران در مرحله تجدید نظر خواهی رد شد.

بیشتر بخوانید:

پیش از این دادگاه حقوقی تهران دعوای یک وکیل دادگستری  را با خواسته ابطال صورتجلسه مجمع عمومی ۱۳۹۹/۸/۸ اسکودا با موضوع انتخاب دکتر جعفر کوشا به ریاست اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران را وارد ندانست و حکم به بطلان دعوا صادر کرده بود.

متن رای دادگاه بدوی را از لینک زیر مشاهده نمایید:

رای دادگاه بدوی در دعوای ابطال صورتجلسه مجمع عمومی اسکودا

قضات دادگاه تجدیدنظر با این استدلال که «دلیل و مدرک محکمه پسندی ارائه نگردیده و همچنین نداشتن مجوز برگزاری جلسه از ستاد کرونا موجب ابطال صورت جلسه نمی شود» دعوی شاکی را رد کرده و دادنامه بدوی را تأیید کرده است.

متن رای دادگاه تجدیدنظر به شرح زیر است:

متن رأی دادگاه تجدیدنظر دعوای ابطال صورتجلسه انتخاب رییس اسکودا در آبان ۹۹

پرونده کلاسه ۹۹۰۹۹۸۰۲۳۷۶۰۰۴۳۳ شعبه ۵۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تصمیم نهایی شماره ۱۴۰۰۶۸۳۹۰۰۰۵۰۲۸۵۰۱

تجدیدنظرخواه:

تجدیدنظرخوانده: اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران با وکالت آقای محمدرضا شاکری- فرزند ابوالفضل به نشانی: استان تهران- شهرستان تهران- تهران- سهروردی شمالی- کوچه تقوی- پلاک ۴- مجتمع فردان- واحد ۲۰۳

تجدیدنظرخواسته از: دادنامه شماره ۱۱۱۰ مورخ ۱۳۰۰/۱۲/۱۸ شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران

گردش کار: دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید.

رای دادگاه

در این پرونده عبدالله … با وکالت مصطفی … به طرفیت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری مرکز از دادنامه شماره ۱۱۱۰ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران تجدیدنظرخواهی کرده است.

به موجب دادنامه موصوف در خصوص دعوای تجدیدنظرخواه به خواسته اعلام بطلان صورتجلسه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۹/۸/۸ حکم به بطلان دعوی ابطال شده است.

دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده و لایحه تجدیدنظرخواهی اعتراض موجهی که منطبق با جهات یادشده در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی باشد به عمل نیامده است و دادنامه تجدیدنظرخواسته بر اساس دلایل و مدارک ابرازی صحیح و مطابق مقررات قانونی صادر شده و از حیض رعایت اصول و قوانین دادرسی بدون اشکال موثر در نقض است.

در این مرحله از رسیدگی نیز دلیلی یا مدرک قانع کننده و محکمه پسندی که نقض و بی اعتباری دادنامه معترض عنه را ایجاد نماید ارائه نگردیده است.

توضیحاَ حسب محتویات پرونده مجمع مذکور به صورت قانونی برگزار شده و ضمناَ صرف نظر از این که حسب گزارش مرکز بهداشت پروتکل های بهداشتی در جریان برگزاری جلسه رعایت گردیده، عدم مجوز از سوی ستاد کل را از موجبات ابطال مجموعه نمی‌باشد.

لذا ضمن رد اعتراض به استناد قسمت اخیر ماده ۳۵۸ قانون مرقوم دادنامه تجدیدنظرخواسته تایید می‌گردد. این رأی قطعی است

مستشاران شعبه ۵۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران

   محسن شریعتی                                       محمد غیاثی

 

رای قطعی بطلان دعوای ابطال صورتجلسه مربوط به انتخاب رییس اسکودا
رای قطعی بطلان دعوای ابطال صورتجلسه مربوط به انتخاب رییس اسکودا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا