اخبار کانون ها

راه اندازی کمیسیون صلح و سازش در کانون وکلای کرمانشاه

وکلاپرس- وکیل محمدرضا احمدی عضو پیشین هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از راه اندازی کمیسیون صلح و سازش در این کانون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا به گفته عضو این کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، برای اولین بار در کشور، کمیسیون صلح و سازش در کانون وکلای کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

محمدرضا احمدی با اشاره به انجام مقدمات راه اندازی این کمیسیون، اظهار کرد: برای اولین بار در بین کانون‌های وکلای دادگستری کشور، کانون وکلای استان کرمانشاه پیشنهاد راه اندازی کمیسیون “صلح و سازش” را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه موافقت اولیه برای راه اندازی این کمیسیون در کانون وکلای دادگستری گرفته شده، افزود: بزودی با تصویب این پیشنهاد در کانون، این کمیسیون را راه اندازی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

گام اول؛ صلح و سازش در پرونده های مربوط به شکایت از وکلای این کانون

عضو پیشین هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان تصریح کرد: این کمیسیون در شروع کار به ایجاد صلح و سازش در پرونده های مربوط به شکایت از وکلای این کانون می پردازد،  چراکه این نوع ازپرونده ها معمولا پروسه ای طولانی مدت را در محاکم قضایی طی می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین از آنجایی که حجم پرونده های ورودی به دادگستری استان کرمانشاه بسیار بالاست و در حال حاضر بخشی از این پرونده ها به شورای حل اختلاف ارجاع می شود تا در آنجا به صلح و سازش برسد، کانون  وکلای دادگستری استان هم می تواند در این زمینه به مانند شورای حل اختلاف در کنار دستگاه قضایی استان باشد.

همکاری با دستگاه قضایی در پرونده هایی با قابلیت صلح و سازش

احمدی خاطرنشان کرد: براین اساس در مرحله بعدی به دنبال این هستیم تا با همکاری دستگاه قضایی بخشی از پرونده هایی که قابلیت ایجاد صلح و سازش دارند را  در کمیسیون صلح و سازش کانون وکلای دادگستری مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

وی در خصوص نحوه همکاری وکلای این کانون با کمیسیون صلح و سازش هم گفت: وکلای عضو کانون وکلای دادگستری موظفند در طول سال سه پرونده معاضدتی، تسخیری و مشاوره را بگیرند و از طرفی هم اکنون تعدادی از وکلای ما در دادگستری استان به صورت رایگان به کسانی که پرونده قضایی دارند، مشاوره می‌دهند، لذا از این ظرفیت‌ها در کمیسیون صلح و سازش کانون برای رسیدگی به پرونده ها استفاده خواهیم کرد.

 در صلح و سازش وکیل و موکل هر دو طرف به نتیجه راضی هستند

عضو کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در پایان گفت: در صلح و سازش وکیل و موکل هر دو طرف به نتیجه راضی هستند، ولی در پروسه رسیدگی طولانی مدت در دادستانی، دادیاری، دادگاه انتظامی و یا دادگاه انتظامی قضات، اطاله دادرسی و اتلاف وقت وکلا و موکلین را شاهد هستیم و در پایان کار هم یک طرف برنده و یک طرف بازنده پرونده خواهد بود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا