اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای همدان: خوشبختانه در دو ماه گذشته اختلاف بین قوه قضائیه و کانون وکلا کمتر شده است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای همدان در اولین کنفرانس خبری همایش چهل و چهارم اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ضمن تاکید بر استقلال کانون های وکلا از کمتر شدن اختلاف بین قوه قضائیه و کانون وکلا خبر داد.

به گزارش وکلاپرس چهل وچهارمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای کشور ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی همدان برگزار خواهد شد تا ضمن برپایی این همایش دو روزه پنج کارگروه تخصصی مرتبط با حوزه وکالت بررسی شود.

لزوم حفظ این استقلال به خاطر حق ستانی مردم در جامعه است

بر همین اساس روز گذشته نخستین کنفرانس خبری این همایش در حالی برگزار شد که رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان در آن از فعالیت بیش از ۶۶۳ وکیل پایه یک دادگستری عضو این کانون خبر داد و اظهار داشت: اینکه بارها شنیده ایم حفظ استقلال وکلا دارای اولویت اساسی است از آن جهت است که لزوم حفظ این استقلال به خاطر حق ستانی مردم در جامعه است.

 دکتر مهدی غلامی جلال در خصوص این مراسم گفت: اعتقاد در کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور بر این است که زمانی یک وکیل می تواند از حاکمیت مطالبه کند که مستقل باشد بر همین اساس است که وابستگی وکیل به مقام رسیدگی کننده را نمی پذیریم؛ مگر می شود وکیلی که وابسته به نهاد رسیدگی کننده به پرونده ای است بتواند در مقابل آن مقام قد علم کند؟

اختلاف ما با قوه قضائیه درباره آئین نامه ناشی از حقوق ملت است

وی همچنین در خصوص اصلاح آئین نامه و اختلاف نظر قوه قضائیه با کانون وکلا در آن، عنوان کرد: اختلاف ما با قوه قضائیه درباره آئین نامه ناشی از حقوق ملت است که هم در قانون اساسی کشور و هم در آموزه های دینی ما به رسمیت شناخته شده است به همین علت است که در متون دینی ما به صراحت بیان شده است فردی که در مقام تظلم خواهی نسبت به حاکمیت بر می آید باید بتواند حرف خود را به صراحت و صدای بلند بدون هر گونه لکنت و سانسوری به گوش مسئولان برساند.

وی افزود: در همین راستا موضوع دیگری که مورد بحث بین کانون های وکلا با قوه قضائیه است این مبحث می باشد که پذیرش وکالت موکل به منزله پذیرش باورهای آن شخص نیست بلکه دفاع از حقوقی است که ممکن است برای آن فرد برحق باشد، به عبارتی کانون های وکلای دادگستری در سراسر کشور بر این اعتقادند که وکیل دادگستری و کانون وکلا به عنوان نهاد متولی آنان باید مبری از دخالت باشد.

بیشتر بخوانید:

خوشبختانه در دو ماه گذشته اختلاف بین قوه قضائیه و کانون وکلا کمتر شده است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با اشاره بر اینکه امر نظارت با دخالت متفاوت است، بیان کرد: همانگونه که وکلا باید از دخالت مبری باشند همانگونه هم باید تحت نظارت باشند و از خود کامگی به دور، چرا که پر واضح است استقلال با آزادی دو مقوله متفاوت و جدا از هم است.

غلامی جلال همچنین ابراز امیدواری کرد که در یک ماه آینده آئین نامه مورد مناقشه بین وکلا و قوه قضائیه به سرانجام برسد و گفت: خوشبختانه در یکی دوماه اخیر اختلافات کمتر شده است و جلساتی که برگزار شده حاکی از سازش و تعامل دارد.

مرکز خیریه کانون وکلای دادگستری استان همدان راه اندازی شده

وی همچنین وکلا را پشت و پناه مردم در حل اختلافات و مشکلات حقوقی خود دانست و افزود: در استان همدان طرحی تحت عنوان وکلای مصلح اجرا شده است که در حال حاضر با ثبت نام ۴۰ عضو جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد وکلای مصلح از ۱۸۰ نفر به ۲۲۰ نفر رسیده است که باعث شده این طرح مورد توجه سایر استان ها از جمله اصفهان و آذربایجان شرقی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا مرکز خیریه کانون وکلای دادگستری استان همدان نیز راه اندازی شده است که قرار است در خلال برپایی همایش اسکودا عضو گیری جدید هم داشته باشد و از وکلا دعوت به همکاری بیشتر در طرح وکیل مصلح شود.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا