اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای مرکز: کانون‌های وکلا متولی برگزاری آزمون وکالت هستند که این امر را به اسکودا تفویض کرده‌اند

وکلاپرس- حسن صفا دوست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص برگزاری آزمون وکالت و نقش اسکودا در روند برگزاری این آزمون توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا صفادوست درباره ادغام کانون وکلای دادگستری مرکز با مرکز مشاوران قوه قضاییه و اینکه آزمون وکالت زیر نظر قوه قضاییه برود؟ گفت: شاید یکی دو مرجع دیگر که متولی آزمون هستند و این مجوزها را منوط به برگزاری آزمون انجام می‌دهند، توافقاتی را داشتند و به صورت تجمیعی در یک زمان انجام دادند و  این امر از این حیث که تعداد پذیرفته شده های ما تجمیع می شود و یک آمار و ظرفیت اعلام می شود، مفید است.

بیشتر بخوانید:

کانون‌های وکلا حسب لایحه قانونی استقلال متولی برگزاری آزمونند که آن را به اسکودا تفویض کرده‌اند

وی ادامه داد: ولی قطعاً بدلیل اینکه ما مطابق قانون خاص خود باید آزمون را برگزار کنیم و کانونهای وکلا مستقل هستند و خود کانون‌های وکلا حسب لایحه قانونی استقلال، متولی برگزاری آزمون هستند و  توافق کردند و به اتحادیه کانونهای وکلا تفویض کردند که به صورت متحدالشکل این کار  انجام شود؛ لذا این امر تابع تصمیمات هر هیئت مدیره است و هر هیئت مدیره می تواند تصمیم بگیرد که آیا مجدداً مطابق رویه سنوات قبل برگزاری آزمون در اختیار اتحادیه باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

اگر تصمیم کلی همه کانون‌ها باشد، ما هم نسبت به آن قطعا اهتمام خواهیم داشت

وی درپایان گفت: اگر در اتحادیه مطرح شود که متفقاً با مرکز مشاوران این آزمون برگزار شود و  اگر تصمیم کلی همه کانون‌ها باشد، ما هم نسبت به آن قطعا اهتمام خواهیم داشت ولی تا زمانی که هیچ یک از کانون‌ها نسبت به این موضوع بحثی نکردند و همچنین در اتحادیه کانون‌ها راجع به آن بحث نشده، ما هم در کانون مرکز فعلاً نظری در این زمینه  نداریم.

منبع: ایسنا

‫۲ دیدگاه ها

  1. تنها خواسته ی ما از متولیان ثبت نام .با وجود یکسال وقت گذاشتن برای آزمون وکالت .در منطقه محروم بودم متوجه آگهی نشدم تا الان.پس شما را بقران و کلام خدا فقط یک روز مهلت ثبت نام تمدید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا