آگاهی و آموزش حقوقیویژه

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای مرکز: در ۳۳ نقطه تهران دفتر معاضدت قضایی وجود دارد

وکلاپرس- رئیس اداره معاضدت کانون وکلای مرکز در برنامه رادیو گفت وگو از ایجاد مشاوره رایگان حقوقی در ۳۳ نقطه از شهر تهران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رادیو گفت و گو، سعید باقری(رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز) درباره استفاده رایگان از خدمات وکیل معاضدتی در برنامه صبح و گفتگو اظهارکرد: اعطای وکیل به کسانی که نیازمند وکیل هستند موضوعی جدید نیست و این حق در قانون اساسی و قوانین عادی آمده است.

وی با اشاره به این که وکیل معاضدتی و تسخیری در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: مردم با مراجعه به اداره معاضدت مدارک خود را اعطا کرده و اگر از مدارک استنباط شود که دعوا قابل طرح و پیشرفت است و از طرفی توان پرداخت حق الوکاله وجود ندارد، وکیل معاضدتی دریافت می‌کنند.

ارائه خدمات حقوقی رایگان برای ارگان های مختلف

باقری با اشاره به ارائه خدمات حقوقی رایگان که میان کانون و شهرداری تهران منعقد شده است، گفت: چندین دهه علاوه بر تاسیس دفاتر معاضدتی تفاهم نامه‌های متعددی با ارگان‌های مختلف تنظیم شده و با کمیته، انجمن‌ام اس، بهزیستی و… تفاهم نامه‌هایی وجود دارد که اگر افراد تحت پوشش به اداره معاضدت معرفی شوند، به این تعرفه اعتماد کرده و پس از مطالعه مدارک، وکیل معاضدتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: این اداره دو نوع خدمت حقوقی به مردم ارائه می‌دهد؛ یکی مشاوره حقوقی و دیگری اعطای وکالت است.

مشاوره حقوقی در ۳۳ نقطه از تهران

باقریاعلام کرد: در ۳۳ نقطه تهران دفتر معاضدت وجود دارد که در تمام مجتمع‌های قضایی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و زندان‌ها و دادگاه اطفال پراکنده است و از ساعت ۹ تا یک بعد از ظهر از شنبه تا چهارشنبه باز است و وکلای ما در آن حضور دارند که صرفا ارائه مشاوره حقوقی داده می‌شود.

برای وکیل معاضدتی به خیابان سعدی مراجعه کنید

 همچنین محمدرضا هدایتی ظفرقندی، وکیل پایه یک دادگستری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان این که وکالت در هیچ کشوری رایگان نیست، افزود: در قانون سه نوع وکالت رایگان داریم که نخستین آن تسخیری است.

وی در این باره توضیح داد: در وکالت تسخیری، قانون قضات را مکلف می‌کند که برای متهم درخواست وکیل تسخیری نماید.

بیشتر بخوانید:

هدایتی ظفرقندی گفت: آدرس اداره معاضدت پایین‌تر از بیمارستان امیراعلم است و مردمی که توان پرداخت حق الوکاله را ندارند حضورا به این اداره مراجعه کرده و در کمیته شرکت کرده تا وکلا تشخیص دهند نیازمند دریافت وکیل رایگان می‌باشند یا خیر؟

مانند قدیم، وکالت کردن در دستگاه قضا الزامی شود

وی افزود: حقوقدانان و وکلا چندین سال است از مدیران قضایی و مسئولان درخواستی دارند که به نفع مردم نیز می‌باشد و از قوه قضا می‌خواهند به مانند قدیم، وکالت کردن در دستگاه قضا الزامی شود.

هدایتی ظفرقندی گفت: در این صورت همه افرادی که در دادگستری پرونده دارند، الزاما باید وکیل داشته باشند که در این صورت آمار و تعداد وکالت‌های رایگان نیز افزایش پیدا می‌کند.

منبع: رادیو گفت و گو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا