اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

درآمد میلیاردی وکلا؛ علت تمایل قضات برای کسب پروانه وکالت

وکلاپرس- یک نماینده مجلس در حمایت از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در اظهاراتی درآمد وکلا را میلیاردی برشمرد و این درآمد را عامل گرایش قضات به حرفه وکالت دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری موج، با وجود اینکه بند “الزام قضات به شرکت در آزمون وکالت” از طرح تسهیل حذف شده است سید‌علی‌ یزدی‌خواه‌ معتقد است: طرح تسهیل صدور مجوز ها باعث رفع انحصار و محدودیت ها خواهد شد.

در پی ایجاد انحصار فساد پدید خواهد آمد

سید‌علی‌یزدی‌خواه‌ در خصوص لزوم رفع انحصار از حرفه وکالت، گفت: انحصار در هیچ حوزه‌ای پذیرفته شده نیست چراکه در پی ایجاد انحصار، فساد پدید خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شد: انحصار در حوزه وکالت از سایر حوزه‌ها متمایز نیست و محدودیت در آن، مشکلاتی را ایجاد می کند که رفع آن، زمان‌بر خواهد بود.

موضوع عرضه و تقاضا در حوزه وکالت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، انحصار در وکالت را خسارت‌بار عنوان کرد و رفع آن در این حوزه را امری ضروری دانست و بیان داشت: در همین راستا لازم است بر اساس علایق افراد، موضوع عرضه و تقاضا در حوزه وکالت را مورد توجه قرار داد تا خدمات وکلا به صورت برابر به متقاضیان ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

قراردادهای میلیاردی وکلا، سبب می‌شود برخی قضات به دنبال ادامه فعالیت خود در عرصه وکالت باشند

وی همچنین با اشاره به تاثیرات منفی انحصار در حوزه وکالت، تصریح کرد: امروزه برخی از قضات، تمایل بیشتری برای فعالیت در عرصه وکالت دارند و درصدد استعفا از حوزه قضاوت هستند چراکه بر این باورند درحالی بار زیادی از پرونده‌ها را بر دوش می‌کشند که حقوقشان متناسب با حجم کار نیست.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاها قراردادهای میلیاردی وکلا، سبب می‌شود برخی قضات به دنبال ادامه فعالیت خود در عرصه وکالت باشند که همین موارد ضرورت رفع انحصار درحوزه وکالت را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری موج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا