گفت و گوویژه

از کافی‌شاپ تا چهار اتاق مشاوره رایگان برای وکلای دادگستری ؛ جزئیاتی از ساختمان جدید کانون وکلای هرمزگان + تصاویر

وکلاپرس- رییس کانون وکلای هرمزگان درخصوص جزئیات ساختمان جدید این کانون گفت: فضایی را برای وکلا به طور رایگان در نظر گرفته ایم که بتوانند برای مشاوره از آن استفاده کنند.

به گزارش وکلاپرس، دوم تیرماه مراسم افتتاح ساختمان جدید کانون وکلای هرمزگان با حضور مسئولین قضایی و برخی مدیران نهاد وکالت برگزار شد. ساختمان این کانون به شهر بندرعباس، گلهشرجنوبی، بلوار امامت، بلوار ۱۲ فروردین (حد فاصل میدان پرستار و ۹ دی) منتقل شده است.

بیشتر بخوانید:

در شرف خرید ساختمان استیجاری جدید هستیم

وکیل علی قاسمی، رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص  ساختمان جدید این کانون گفت: در حال حاضر به صورت استیجاری از این ساختمان استفاده می کنیم اما در شرف خرید آن هستیم و باید کارشناسی صورت بگیرد تا قیمت آن مشخص شود.

قاسمی در پاسخ به اینکه آیا صندوق حمایت وکلا در خرید این ساختمان کمک خواهد کرد گفت: کانون به صورت مستقل ساختمان را خریداری خواهد کرد.

۲۰ میز برای کار اشتراکی وکلا در نظر گرفته شده است

وی با اشاره به تعداد طبقات این ساختمان افزود: فعالیت اصلی ما در طبقات همکف و زیرزمین است؛ در طبقه منفی یک این ساختمان، فضایی برای کار اشتراکی وکلا (در قالب ۲۰ میز) در نظر گرفته شده است که بتوانند به بررسی پرونده های خود، تنظیم لوایح، اشتراک گذاری تجربیات خود با یکدیگر بپردازند. حضور وکلای باسابقه در این فضا سبب می شود فعالیت صنفی و گروهی وکلا نیز تقویت شود و تبادل نظر صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

قاسمی ادامه داد: همچنین در این محل وکلا به مباحثه و مجادله پیرامون مسائل صنفی و اجتماعی می پردازند و می‌توانند منشأ خیر برای جامعه وکالت به نحو اخص و آحاد جامعه به طور اعم شوند. هدف ما این است که آینده کانون وکلا را جوانانی بسازند که از کف کانون برآمده و خاک آن را خورده و به دغدغه های صنف آگاهی و اشراف کامل دارند.

ایجاد ۴ اتاق برای وکلا جهت مشاوره و انعقاد قرارداد با موکل

رییس کانون وکلای دادگستری هرمزگان با اشاره به افزایش هزینه ها برای اجاره دفتر و… گفت: در همین طبقه فضایی را برای وکلا به طور رایگان در نظر گرفته ایم که بتوانند برای مشاوره و انعقاد قرارداد با موکلین خود از آن استفاده کنند. ۴ اتاق به این منظور ایجاد شده است و برآورد کرده ایم حدود ۱۵۰ وکیل را به لحاظ استفاده از دفتر کار تحت پوشش قرار دهیم.

این مدیر نهاد وکالت درخصوص نحوه رزرو این اتاق ها گفت: این بخش از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ دایر است و هر وکیل به طور تقریبی امکان رزرو ۲ساعت استفاده از اتاق را در هفته دارد. در حال حاضر فرآیند رزرو به صورت دستی است اما ان شاءالله تا یک ماه آینده سایتی به منظور رزرو زمان در اختیار وکلا قرار خواهد گرفت تا بتوانند جلسات با موکلین خود را محل کانون برگزار کنند.

قاسمی ادامه داد: لازم به ذکر است استفاده از این فضا صرفا به وکلای فاقد دفتر وکالت محدود نمی شود؛ هدف از این کار، این است که کانون پاتوق و محل اجتماع وکلا باشد.

این وکیل دادگستری درخصوص طراحی فضا نیز گفت: کلیه تابلوهای نصب شده در ساختمان و طبقات برگرفته از مناظر و طبیعت استان هرمزگان است.

بیشتر بخوانید:

ایجاد کافی شاپ با امکان بهره مندی عموم مردم از آن

این وکیل دادگستری با اشاره به ایجاد کافی شاپ در ساختمان کانون گفت: در طبقه همکف ساختمان، کافی شاپی ایجاد شده است که وکلا و عموم مردم بتوانند از این فضا استفاده کنند. این مکان می‌تواند عنصری تبلیغی برای کانون وکلا در این بحبوحه سم پاشی و جوسازی علیه وکلا باشد. مدیریت کافی شاپ توسط خود کانون انجام می شود.

او افزود: این فضا با این رویکرد ایجاد شده است که همکارانی که از شهرهای دیگر برای جلسات و پیگیری پرونده ها مهمان بندر عباس هستند بتوانند به استراحت، رفع خستگی و هم صحبتی در کنار سایر همکاران سپری کنند.

تا دو هفته آینده مشکل خطوط ارتباطی برطرف خواهد شد

قاسمی در پاسخ به معرفی شماره تماس این کانون گفت: از آنجا که تلاش می کنیم به فیبر نوری دسترسی داشته باشیم، تلفن هنوز وصل نشده است و تا دو هفته آینده مشکل خطوط ارتباطی برطرف خواهد شد.

تصاویری از واحدها و طبقات ساختمان کانون وکلای هرمزگان

واحدهای موجود در طبقات به شرح زیر است:

➖ طبقه منفی یک: فضای کار اشتراکی و اتاق های مشاوره جهت رزرو

➖ طبقه همکف: کافی شاپ

➖ طبقه اول: واحدهای کارآموزی، اختبار و آموزش و سالن همایش

➖ طبقه دوم: کمیسیون های معاضدت، نقل و انتقال و داوری

➖ طبقه سوم: دادسرا و دادگاه انتظامی

➖ طبقه چهارم: واحد اداری، انفورماتیک، دبیرخانه، بایگانی، حسابداری، روابط عمومی، اتاق مدیرداخلی و نائب رییس، انفورماتیک

➖ طبقه پنجم: ریاست و هیات مدیره

یک دیدگاه

  1. من که نمیشناسم رییس محترم این کانون را ولی هرکسی هست از اقداماتش معلوم است انسان باکلاس و فهمیده و واقعا به فکر رفاه و تعامل وکلایش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا