اخبار بین المللیویژه

نسل جدید آزمون وکالت در آمریکا ؛ واشنگتن، کلرادو و مینه سوتا به جمع برگزارکنندگان آزمون وکالت جدید پیوستند

وکلاپرس _ واشنگتن، کلرادو و مینه‌سوتا به فهرست ایالاتی پیوستند که در سال‌های آینده قرار است آزمون وکالت نسل جدید آمریکا را برگزار کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، دیوان عالی ایالت واشنگتن اخیراً تصویب کرد که نسل جدید آزمون وکالت (Next Gen Bar Exam) در این ایالت از سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

همچنین طی سه هفته، دیوان عالی مینه‌سوتا حکمی صادر کرد که بر اساس آن این ایالت در جولای ۲۰۲۷ به آزمون وکالت نسل جدید خواهد پیوست. دیوان عالی کلرادو نیز روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از جولای ۲۰۲۸ آزمون وکالت جدید را برگزار خواهد کرد.

در مجموع، ۱۷ حوزه قضایی در کشور آمریکا اعلام کرده اند که طی سه چهار سال آینده به آزمون وکالت نسل جدید روی می آورند.

شش ایالت نسل تازه آزمون وکالت را در اولین سال برگزاری آن یعنی جولای ۲۰۲۶ برگزار خواهند کرد. هشت ایالت نیز جولای ۲۰۲۷ را انتخاب کرده اند.

دو مسیر جدید صدور پروانه وکالت بدون آزمون در ایالت واشنگتن آمریکا

این در حالی که سه ایالت دیگر تا جولای ۲۰۲۸ برای برگزاری چنین آزمونی صبر خواهند کرد. سال ۲۰۲۸ آخرین مهلت برای تغییر رویه ایالت ها برای برگزاری آزمون وکالت است؛ زیرا برگزار کنندگان آزمون وکالت فعلی در ایالات متحده از فوریه ۲۰۲۸ دیگر به ارائه خدمات به این شیوه نخواهند داشت.

همه ایالت های باقی مانده، از جمله کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا و تگزاس، هنوز اعلام نکرده اند که چه زمانی به آزمون جدید وکالت برای پذیرش کارآموز وکالت و نسل جدید وکیل دادگستری روی خواهند آورد

بر اساس گفته‌ NCBE (که طراح آزمون ملی وکالت است و توسعه نسخه جدید را در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد) آزمون وکالت نسل جدید اولین بازنگری اساسی در آزمون وکالت طی ۲۵ سال گذشته است.

بیشتر بخوانید:

آزمون وکالت نسل جدید با هدف تأکید بر مهارت های حقوقی و اتکای کمتر به حفظ کردن قوانین طراحی شده است. این آزمون با حذف کردن سه بخش مجزای آزمون فعلی (آزمون تستی ۲۰۰ سوالی Multistate Bar Exam، آزمون تشریحی Multistate و آزمون عملکردی Multistate) ساختاری متفاوت دارد.

همچنین آزمون جدید کوتاه‌تر خواهد بود و در مدت ۹ ساعت به صورت کاملاً کامپیوتری برگزار می‌شود، در حالی که آزمون فعلی ۱۲ ساعته و کاغذی است.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا