اخبار قوه قضاییهویژه

دادستان کل کشور: چرا کانون های وکلا نباید یک حرکت چشم‌گیر بین المللی داشته باشند؟

وکلاپرس- منتظری، دادستان کل کشور، در مراسم گرامیداشت سالگرد ۱۳ آبان از عدم فعالیت بین المللی وکلا، کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم گرامی‌داشت سالگرد ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار با تأکید بر دشمنی ۶۰ ساله امریکا با ملت ایران و اسلام اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه یادآور سه خاطره بزرگ بر محور دشمنی‌های دشمن غدار ملت ایران، نه دشمن ملت ایران، اسلام و ارزش های بشریت است.

بیشتر بخوانید: اتحادیه بین المللی وکلا(IBA) پیش نویس آیین‌نامه لایحه استقلال تنظیم شده توسط قوه قضاییه را محکوم کرد

محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در این مراسم با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به دستور مستقیم آمریکا و پیگیری حقوقی این پرونده بر حضور جامعه حقوقدانان و وکلا در عرصه بین الملل تاکید کرد و هر اقدامی که در راستای نفع ملت باشد را جز وظایف وکلا برشمرد.

هشدار رهبر در خصوص شبیخون فرهنگی آمریکا

منتظری با اشاره به جنگ فرهنگی امریکا علیه ملت ایران گفت: سال‌هاست رهبر عظیم الشان انقلاب فریاد زدند و مسئولین را در خصوص شبیخون فرهنگی مورد خطاب قرار دادند ولی متاسفانه گوش شنوایی نبود. ایشان شورای عالی فضای مجازی را ایجاد کردند و بسیار به عنوان رهبر و فرمانده جنگ هشدار دادند.

در جمهوری اسلامی هم دنیا و هم آخرت مردم باید تأمین شود

دادستان کل کشور افزود: آیا حقوق شهروندی این است که مسئولین کشور فقط آب و برق و گاز و بنزین مردم را تأمین کنند؟ در یک کشور سکولار بله ولی در جمهوری اسلامی هم دنیا و هم آخرت مردم باید تأمین شود.

بیشتر بخوانید:پدرسالاری حقوقی و طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی!

منتظری با تأکید بر لزوم صیانت از فکر و اندیشه افراد اظهار کرد: حق شهروندی یک شهروند مسلمان در یک نظام اسلامی چیست؟ آیا نباید همانطور که باید از جان و مال و ناموس مردم صیانت کرد، از فکر و اندیشه و شرف انسانی افراد هم صیانت کرد؟ این حق جامعه است!

شهادت سردار سلیمانی با دستور مستقیم رییس جمهور امریکا

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به لزوم فعال بودن در حوزه حقوق بین الملل گفت: سردار ما را امریکا با دستور مستقیم رئیس جمهور امریکا با کمال وقاحت به شهادت رساندند و اقتضای کار هم این بود که ما این موضوع را از نظر حقوقی پیگیری کنیم و در حال حاظر هم با همکاری عراق اقداماتی انجام شده است و افرادی به عنوان متهمین پرونده شناخته شده‌اند و پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: گزارشگر ویژه سازمان ملل : حمله به قاسم سلیمانی نقض قوانین بین الملل بود

حرکت چشم‌گیری بین المللی از کانون‌ها وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه نمی‌بینیم

منتظری با گلایه از کانون‌ها وکلا و مرکز وکلا و مشاوران اظهار کرد: چرا این مجموعه‌ها نباید یک حرکت چشم‌گیر بین المللی داشته باشد؟ مگر حرکتی که در راستای نفع ملت است جز وظایف وکلا نیست؟ قرار نیست که وکلا صرفا دفتر باز کنند و به پرونده‌های جنایی و قراردادها بپردازند؛ چه عیبی دارد وکلا در این جریانات، حرکت های جهانی از خود نشان دهند؟

لزوم حضور جامعه حقوقدانان در عرصه بین الملل

وی ادامه داد: ۸۰ هزار وکیل در این کشور هست و اگر نصف این جمعیت یعنی ۴۰ هزار نفر حرکتی جهانی را آغاز کنند چقدر می تواند موثر باشد؟ در خواست من این است در اینگونه مسائل که حضور جامعه حقوقدانان در عرصه بین الملل می تواند موثر باشد، با حضور بیشتر بیایید و کمک کنید! در این زمینه هر مساعدتی که از ما بخواهید، ما در خدمت خواهیم بود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا