اخبار اسکوداویژه

جعفر کوشا درباره تعرض به صادقی سراجی: میزان ضرب‌وجرح وکلای دادگستری به سطح هشدار آمیزی رسیده است

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا با انتشار پستی در حساب اینستاگرامش از حمایت اسکودا از وکیل صادقی سراجی در ماجرای ضرب و شتم وی در یکی از شعب دادگاه های تهران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر کوشا در این پیام فضاسازی مغرضانه علیه صنف وکالت و تخریب یکطرفه وکلا از تریبون‌ رسانه‌‌ها را عامل مهمی در وقوع چنین حوادثی دانست و نسبت به وقو این اتفاق در دادگستری که محل دادخواهی مردم است، ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در این یادداشت این قبیل اتفاقات را مایه وهن امر قضاء و تزلزل در تحقق عدالت قضایی برشمرد و از متولیان دستگاه قضا خواست با جدیت به این مسئله رسیدگی کنند.

شایان ذکر است وکیل مهران صادقی روز شنبه در جریان دفاع از یکی از موکلانش در شعبه ۲۶۲ دادگاه حقوقی تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

رئیس اسکودا نوشت:

در روزهای گذشته با جناب آقای مهران صادقی سراجی صحبت کردم و جزئیات اتفاق تاسف‌باری که اخیراً برای ایشان رخ داده را جویا شدم.

پیش از این گوشزد کرده بودم که تکرار رخداد نامیمون ضرب‌وجرح وکلای دادگستری، به سطح هشدارآمیز و نگران‌کننده‌ای رسیده است و دلایل آن نباید صرفا به انگیزه‌های شخصی ضاربان تقلیل یابد.

استمرار فضاسازی مغرضانه علیه صنف وکالت و تخریب یکطرفه وکلا از تریبون‌ رسانه‌‌هایی که عمدتا از جیب ملت اداره می‌شوند، حتماً نقش مهمی در این زمینه دارد و باید مورد مداقه قرار بگیرد.

آنچه برای جناب آقای صادقی اتفاق افتاده البته از موارد مشابه تاسف‌بارتر است چرا که ضرب‌وشتم ایشان، در حریم دادگستری که ملجاء دادخواهی آحاد ملت است، رخ داده است.

خوشبختانه کانون وکلای دادگستری مرکز، اقدامات لازم برای پیگیری مسئله و حمایت از جناب وکیل صادقی را آغاز کرده است، اتحادیه نیز به نوبه خود در چارچوب شرح وظایف و اساسنامه‌اش، حتما گام‌های مکمل در این زمینه را در دستور کار قرار می‌دهد.

در عین حال از متولیان دستگاه قضا نیز انتظار می‌رود، با توجه به اثرات سوء بروز چنین رفتارهایی که مایه وهن امر قضاء و تزلزل در تحقق عدالت قضایی به شمار می‌آید، با جدیت به این مسئله رسیدگی نموده و با خاطیان برخورد نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا