گفت و گوویژه

جزئیات ضرب و شتم وکیل مهران صادقی سراجی در یکی از شعب دادگاه تهران!

وکلاپرس– وکیل مهران صادقی سراجی به تشریح جزئیات مورد ضرب و شتم قرار گرفتنش در شعبه ۲۶۲ دادگاه پرداخت و گفت قصد دارد در این باره شکایت کیفری مطرح کند.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای دادگستری مرکز، از ضرب و شتم یک وکیل دادگستری در یکی از شعب دادگاه تهران خبر داد. به گفته دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز، وکیل مهران صادقی سراجی در مراجعه به یکی از شعب دادگاه تهران، مورد توهین و ضرب و شتم از سوی منشی دادگاه و سرباز آن مجتمع قضایی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است وکلاپرس در راستای فعالیت حرفه‌ای خود به انتشار جزئیات ادعا شده می‌پردازد و انتشار این مطالب به معنای تأیید قطعی آن نمی‌باشد

بیشتر بخوانید:

منشا اختلاف قاضی با وکیل مهران صادقی سراجی

وکیل مهران صادقی سراجی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این حادثه گفت: چندی پیش به شعبه ۲۶۲ که برای یکی از پرونده‌هایم چندین مرتبه نوبت رسیدگی در آن داشته ام، به دلیل توقیف بلاوجه نسبت به اموال موکلم برای مهریه مراجعه کردم.

وی افزود: در آن‌جا من مطرح کردم که شیوه مورد اجرا درست نیست؛ چرا که رقم قبلا در سند طلاق به ریال تبدیل شده و بیش از آن مبلغ نیز پرداخت شده است. لذا تبدیل مجدد آن به سکه سبب خواهد شد ۱۰۷ سکه دیگر از موکلم دریافت شود.

مهران صادقی سراجی
مهران صادقی سراجی

صادقی سراجی ادامه داد: دلایل ابرازی هم این بود که شعبه بدوی هنگام طلاق براساس عقدنامه رای صادر کرد که ماهانه مبلغ ۵۰ هزار تومان پرداخت شود. در آن زمان قیمت سکه ۸۰ هزار تومان بود.

او گفت: درنهایت موکلم با به اجرا گذاشتن مهریه و حال شدن آن از سوی طرف دعوا به حرج دچار شد و کار خود را از دست داد و به زندان افتاد. او واقعا در تنگنا قرار گرفت و اعتراض نمی‌کرد. به همین دلیل تقاضای اعسار از پرداخت محکوم‌به مطرح و پذیرفته شد. استدلال قاضی سابق شعبه ۲۶۲ این بود که همین ماندن در زندان نشانه عسرت وی است.

این وکیل دادگستری گفت: رای به مرحله تجدیدنظر رفت و تایید شد که تفاهم در زمان ازدواج ملاک بوده است ولی قیمت ۵۰ هزار تومان مطرح شد. الفاظ رای به گونه ای بود که نیاز به تفسیر داشت. درنهایت به سراغ قاضی اجرای احکام رفتم که مرا نپذیرفت و اعلام شد سرش شلوغ است‌.

وکیل صادقی افزود: به همین دلیل تقاضای تفسیر رای را از شعبه صادرکننده کردم. شعبه تجدید نظر وقتی با استعلام اینها موجه شد دید راجع به حکم دوم اعسار موکل استفسار نشده است بلکه راجع‌به حکم سابقتر استفسار شده است.

با این وجود قاضی محترم در پاسخ درمورد رقم ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان، گفت که باید قیمت سکه براساس شاخص بانک مرکزی استعلام شود. اما از آنجا که پرداخت به جهت تفاهم بوده است، مجددا نمی توان از وی تقاضا کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ضرب و شتم وکیلی که شصت و پنج سال سن دارد

صادقی سراجی با اشاره به جزئیات حادثه ای که روز شنبه برای وی اتفاق افتاده بود، گفت: به همین جهت از قاضی جدید شعبه ۲۶۲ چندین مرتبه درخواست کردم که مرا به حضور بپذیرد تا توضیح دهم. حتی مامور اجرای احکام آنجا به من میگفت که بروم سازش کنم که نپذیرفتم چون موکلم محق است. قاضی مذکور بعد از دریافت پاسخ استعلام گفت با موکل برای ارائه توضیحات برویم.

صادقی که با شصت و پنج سال سن به عنوان یکی از وکلای پیشکسوت تهران شناخته می‌شود، گفت: روز شنبه ساعت ۱۲:۳۰ با موکلم به جلسه رفتم اما قاضی من را راه نداد. بعد از اینکه طرف مقابل دفاع کرد، من خواستم استدلال هایم را قرائت کنم اما قاضی به صراحت رای خود را داد. به او تذکر دادم که نمی تواند در جلسه اعلام رای کند. قاضی نیز گفت اگر […] * من تو را […] به همین علت شروع به خواندن دفاعیه ام کردم.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در همین حین قاضی از شعبه بیرون رفت و به مدیر دفترش گفت […] سپس سرباز حراست و منشی شعبه وارد شدند و شروع به توهین کردند و مرا به سمت در هل دادند و افتادم. وقتی بلند شدم تا آنهارا پس بزنم، سرباز دستش را دور گردنم انداخت و مرا به پشت میز قاضی پرت کرد و بیهوش شدم.

وقتی به هوش آمدم، اورژانس می خواست مرا به بیمارستان منتقل کند اما خواستم قبل رفتن، صورتجلسه ای تنظیم شود. معلوم شد قاضی صورتجلسه‌ای را پیشتر تنظیم کرده است. درنهایت شنبه شب تا ساعت ۲۰:۳۰ در بیمارستان بودم و مداوا شدم.

پیگیری موضوع از سوی هیات مدیره کانون وکلای مرکز و کمیسیون حمایت

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص میزان حمایت کانون وکلای مرکز گفت: هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و کمیسیون حمایت این کانون بسیار تلاش کردند و پیگیر موضوع هستند.

صادقی با تاکید بر اینکه خطای قاضی محرز است، گفت: من با ۶۵سال سن قطعا نمی توانم سرباز ۲۰ساله را بزنم. تعحب میکنم با من که ۳۳سال سابقه وکالت دارم اینگونه برخورد می شود، با وکلای جوان ما چگونه برخورد می شود. حتما شکایت خواهم کرد.

* با پوزش از مصاحبه شونده محترم، وکلاپرس مجبور به حذف و ویرایش بخش‌های بسیار مختصری از مصاحبه شده است.

یک دیدگاه

  1. با سلام
    عیسی جوکار هستم وکیل پایه یک دادگستری ۴۶ ساله.عضو کانون وکلای فارس ، با ۱۷ سال سابقه مستمر وکالت.
    در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۹۲ در حین پیگیریهای مربوط به یک پرونده با موکلین نامحصور《جمعیتی بیش از ۴۰۰۰۰، چهل هزار نفر در یک دعوی عمومی ، ابتدا توسط قاضی آن دادگاه
    مورد توهین و تعرّض شدید و ضرب و جرح و جرح منجر به شکستگی دنده و سپس با دستور مستقیم وی ، مورد ایراد ضرب و جرح توسط سرباز و عوامل تحت نظارت وی قرار گرفتم.
    با تمام توان برای دفاع از حیثیت جامعه شریف وکلا ، و احقاق حق ، اقدام کرده ام و در این شرایط به حمایت جامعه وکلای هموطن نیاز مبرم دارم.
    با تشکر
    عیسی جوکار
    وکیل مضروب در دادگاه عمومی بخش کنارتخته و کمارج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا