اخبار بین المللی

دادگاه ترامپ در طبقه پانزدهم ساختمان دادگاه منهتن نیویورک برگزار شد / جلسه بعد ۱۳ آذر

جزئیاتی از اولین جلسه دادگاه ترامپ در نیویورک

وکلاپرس- روز گذشته دونالد ترامپ به عنوان اولین رئیس جمهوری سابق آمریکا که دادگاهی می‌شود، در دادگاه منطقه‌ای منهتن نیویورک حاضر و تفهیم اتمام شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، همانطور که اعلام شده بود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا روز سه‌شنبه در پرونده‌ای که اتهام اصلی آن پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های پورن پیش از انتخابات ۲۰۱۶ بود با حضور دردادگاه از سوی دادستان‌ها تفهیم اتهام شد.

همانطور که انتظار می‌رفت ترامپ در مدت یک ساعتی که در دادگاه حاضر شده بود، تحت بازداشت پلیس قرار گرفت؛ گرچه به او دستبند زده نشد اما انگشت‌نگاری از وی صورت گرفت.

در این جلسه رئیس جمهور سابق آمریکا با ۳۴ فقره اتهام وارده به خود روبه‌رو شد اما آنها را رد و اظهار بی‌گناهی کرد.

کلیه این ۳۴ اتهام علیه ترامپ به یک رشته چک مربوط می‌شود

با این حال پرونده علیه ترامپ عمدتا بر پرداخت پول به دو زن، یعنی “استورمی دنیلز” – بازیگر فیلم‌های مستهجن – و همچنین “کارن مک‌دوگال” – مدل پلی بوی – استوار است. این دو می‌گویند که سال‌ها قبل با ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند.

بخشی از پرونده هم به یک دربان مربوط می‌شود که ادعا می‌کند اطلاعاتی درباره یک کودک دارد که می‌گوید ترامپ خارج از رابطه زناشویی، از یک زن دیگر داشته است.

اَلوین بِرَگ، دادستان پرونده می‌گوید: «موضوع فقط یک مورد پرداخت پول (حق‌السکوت) نیست. ۳۴ بیانیه و موارد ساختگی برای پنهان کردن رفتار مجرمانه وجود دارد.»

کلیه این ۳۴ اتهام علیه ترامپ به یک رشته چک مربوط می‌شود که برای “مایکل کوهن”، وکیل سابق ترامپ، نوشته شده بود که هدف آنها برگرداندن پولی بود که کوهن – به نمایندگی از سوی ترامپ – به عنوان حق‌السکوت پرداخته بود.

آن چک‌ها که طی ۱۲ ماه صادر شد، در اسناد داخلی شرکت ترامپ به عنوان هزینه‌های خدمات حقوقی ثبت شده بود که دادستان می‌گوید ساختگی است. مایکل کوهن پیشتر در برابر هیات منصفه‌ای که نتیجه گیری کرد شواهد کافی برای متهم کردن ترامپ وجود دارد، شهادت داده بود.

۹ عدد از آن چک‌ها از وجوه شخصی ترامپ پرداخت شد، اما رکوردهای مربوط به آنها در سیستم داده‌های “سازمان ترامپ” ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید:

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که اولین دستور ترامپ برای پرداخت حق‌السکوت در پاییز سال ۲۰۱۵ بود، زمانی که دربان سابق برج ترامپ سعی داشت اطلاعاتی را درباره یک کودک که ادعا می‌کرد ترامپ خارج از ازدواج داشته، بفروشد.

دیود پِکِر، دوست ترامپ و ناشر «نشنال انکوایرر»، متهم است که به آن دربان ۳۰ هزار دلار پرداخت کرد تا از قید روایت کردن آن ماجرا بگذرد.

این ماجرا بعدها تکذیب شد اما گفته می‌شود مایکل کوهن به پکر گفته است این دربان را «تا بعد از انتخابات مقید به توافق فی‌مابین» نگاه دارد.

ترامپ خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا آماده می‌کند

روند دادگاهی ترامپ در حالی آغاز شده که او خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا آماده می‌کند و بخت اول حزبش یعنی حزب جمهوری‌خواه برای پیروزی در این انتخابات است. این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند متهم شدن یا حتی محکومیت ترامپ از نظر قانونی، مانع از نامزدی وی برای ریاست جمهوری نمی‌شود.

روند دادگاهی ترامپ در طبقه پانزدهم ساختمان دادگاه منهتن نیویورک برگزار شد و روند تفهیم اتهام او رسما در برابر قاضی امانوئل مرچان برگزار شد.

ترامپ و وکلایش در دادگاه منتهن نیویورک
ترامپ و وکلایش در دادگاه منتهن نیویورک

ترامپ که روز سه‌شنبه با هواپیمای شخصی‌اش از مارآلاگوی فلوریدا به نیویورک آمده بود، پس از پایان دادگاه باز هم سوار هواپیمایش شد و به فلوریدا بازگشت. این در حالی است که قاضی می‌توانست اگر تشخیص دهد حکم به ادامه بازداشت وی دهد.

در مارآلاگو هم ترامپ در جمع حامیانش اتهامات وارده به خود را رد کرد و آنها را توطئه خواند و تنها جرمش را دفاع از ملت آمریکا در برابر کسانی دانست که به فکر نابودی‌اش هستند.

توافقی با هدف جلوگیری از نشر هرگونه اطلاعات منفی درباره ترامپ

این در حالی است که الوین برگ، دادستان منطقه‌ای منهتن در دفاع از پرونده‌ای که علیه ترامپ تشکیل شده چندین بار گفت صداقت در مدارک مالی مهم است و در منهتن، قلب اقتصاد جهان، مهم‌تر هم هست.

او گفت دفتر دادستانی منهتن سابقه بلندی در محاکمه مجرمان «یقه سفید» دارد.

برگ با اشاره به ۲۴ سال سابقه کار خود تاکید کرد که تحقیقات موشکافانه و کاملی در این زمینه انجام شده است.

او از زمان‌بندی در طرح این پرونده نیز دفاع کرد و گفت دلیل ارائه آن در این زمان آماده شدن جزئیات و مراحل مختلف آن بوده است.

بیشتر بخوانید:

برگ می‌گوید دونالد ترامپ، مدیران امریکن مدیا (مالک نشریه نشنال انکوایر)، مایکل کوهن، وکیل سابقه او و عده‌ای دیگر در سال ۲۰۱۵ بر سر نقشه‌ای توافق کرده‌اند که هدف آن جلوگیری از نشر هرگونه اطلاعات منفی درباره ترامپ با پرداخت حق‌السکوت بوده است تا به کارزار انتخاباتی او کمک شود و شانس پیروزی او را افزایش دهد.

به گفته برگ، “استورمی دنیلز” یکی از این افراد است که پول دریافت کرده است و تاکید کرد که پرداخت پول به او به وضوح غیرقانونی بوده است.

جلسه بعدی رسیدگی ۴ دسامبر (۱۳ آذر)

با اعلام دادگاه، جلسه بعدی رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه ترامپ روز ۴ دسامبر برگزار خواهد شد؛ دو ماه پیش از شروع رای گیری در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه.

بنا به گزارش‌ها روند دادگاهی طولانی بوده و تا یک سال ممکن است طول بکشد.

منبع: ایسنا

‫۲ دیدگاه ها

  1. انقدری می دونم که از زمانی که ترامپ علیه گلوبالیست جهانی صحبتهایی می کرد این پرونده براش ساخته شد، گلوبالیستها اینطوری بر کشورها سیطره دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا