اخبار کانون هاویژه

توییت دبیر هیأت مدیره کانون وکلای مرکز درباره سقف سنی ۴۰ سال در آزمون وکالت ۱۴۰۲

وکلاپرس- عضو هیات مدیره کانو وکلای مرکز در حساب توئیترش در خصوص شرط سنی شرکت کنندگان در آزمون وکالت ۱۴۰۲ و ارتباط آن با آگهی اختصاصی کانون مرکز توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس یکی از شرایطی که قرار بود در آگهی اختصاصی کانون وکلای مرکز تعیین وضعیت شود، شرط حداکثر سن برای شرکت در آزمون وکالت بود.

بر اساس آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده میشود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده میشود که هنگام ثبتنام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

بروزترین و کاملترین قوانین خاص منبع آزمون وکالت

سفارش کتاب قوانین خاص وکالت هوشیار

فرشید فرحناکیان درباره سقف سنی شرکت در آزمون وکالت و نسبت آن با کانون وکلای مرکز نوشت:

در آگهی اختصاصی کانون وکلای مرکز، شرط سنی مقرر در آگهی عمومی اسکودا (۳-۳) تغییر نمی‌کند. بنابراین برای پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ که هنگام ثبت‌نام سن آن‌ها از چهل سال تمام بیشتر و از پنجاه سال تمام کمتر باشد؛ طبق روال پیشین: پروانه کارآموزی؛ بدون توجه به رتبه اکتسابی، برای حوزه قضائی خارج از استان تهران (در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان) صادر می‌شود؛

ولی محل اشتغال پروانه وکالت آن‌ها؛ با توجه به رتبه اکتسابی برای حوزه قضائی، داخل استان و شهر تهران قابل‌تعیین است.

بیشتر بخوانید:

از آگهی آزمون وکالت:

۳-۳ – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده میشود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده میشود که هنگام ثبتنام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

‫۳ دیدگاه ها

  1. سن برای ریاست جمهوری ۷۰سال ولی برای وکالت ۴۰سال این چه قانونی کانون در آورده است برای رانت خودش ،افراد از سن چهل سالگی پخته تر میشوند مگر هدفی خاص بیانگر این موضوع باشد.

    1. ۴۰ سال که یه خورده کمه نسبت به شرایط کشور ما ولی ۵۰ دیگه واقعا منطقیه بذارید جوونها اشتغال پیدا کنن ۵۰ دیگه معمولا یه ادم بازنشسته که حقوق داره
      کاش تو وکالت اقایونو بیشتر مشغول کنن چون خانوما مسیولیت ندارن و وقت کافی برای مطالعه و تست زنی دارن ولی اقایون تو اون سن معمولا نمیتونن یک سال فیکس درس بخونن لذا من جدیدا میبینم بیشتر قبولیها خانومن در حالی که اقایون هم توانایی زیادی برای وکالت دارن و مجبورن برن اسنپ کار کنن !!
      اقایون بیشتر مشغول بشن هم به نفع خانوماس و هم جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا