اخبار آزمون هاویژه

عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز: درباره سقف سنی شرکت در آزمون وکالت در آگهی اختصاصی تدقیق خواهد شد

وکلاپرس ـ فرشید فرحناکیان درباره سقف سنی ۴۰ سال برای شرکت در آزمون وکالت درخصوص داوطلبان حوزه قضایی کانون وکلای مرکز توییتی منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ همچون تمام سال‌های گذشته به محدودیت کف و سقف سنی برای دریافت پروانه کارآموزی وکالت اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه در بند ۳-۳ آمده است:

 شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده میشود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده میشود که هنگام ثبتنام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

شب گذشته وکیل فرشید فرحناکیان(دبیر و عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز) در حساب توییتری خود درباره بند ۳-۳ آگهی آزمون وکالت نوشت: «ان شاءالله در مورد بند (۳_۳) آگهی عمومی آزمون وکالت ۱۴۰۲ در آگهی اختصاصی کانون وکلای مرکز تدقیق می‌شود…فعلا بدانید که برداشت عدم امکان شرکت متقاضیان بالای ۴۰سال سن در این آزمون برای کانون وکلای مرکز صحیح نیست…یاعلی…»

 با این حال در تبصره ماده ۱۵ قانون « تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری» درباره محدودیت سنی چهل و پنجاه سال جهت صدور پروانه کارآموزی وکالت چنین آمده است:

«… از تاریخ اجرای این قانون پروانه‌ کارآموزی وکالت دادگستری برای حوزه قضایی استان مرکز فقط به کسانی داده می‌شود که سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های‌ قضایی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد و چنین پروانه‌هایی قابل انتقال به حوزه قضایی استان مرکز‌ نمی‌باشد.»

با وجود تصریح قانونی، مشخص نیست منظور فرحناکیان از تدقیق این موضوع چیست؟ به نظر می‌رسد باید منتظر انتشار آگهی اختصاصی در سایت کانون وکلای مرکز بود.

خرید اینترنتی منابع آزمون وکالت ۱۴۰۲

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. وقتی در طرح تسهیل هدف اشتغال زایی عنوان شده و در خصوص اعلام ظرفیت که بر طبق قانون کانون وکلا و مرکز وکلا بر اساس حوزه قضایی و تعداد مورد نیاز هر حوزه با رئیس کل دادگستری جلسه ای بگذارند و ظرفیت مورد نیاز را اعلام کنند با این طرح تسهیل حذف شده است بنظر می رسد برای اشتغال زایی جوانان که ان شاالله شعار نبوده بلکه مراد از این طرح کمک به فارغ التحصیلان حقوق بوده جهت اشتغال بهتر است که اولا سن حداقل ۲۴ سال را حذف کنند و هرکسی حداقل لیسانس حقوق داشته باشد بتواند در آزمون شرکت کند و ضمنا مانند سایر ادارات حداکثر سن را نیز ۳۰سال بگذارند که صرفا جوانان بتوانند در آزمون شرکت کنند و ضمنا اعطای پروانه وکالت به قضات مدیران دفاتر دادگاه نمایندگان حقوقی نمایندگان مجلس و …..که بدون آزمون پروانه وکالت می گیرند حذف شود که اگر این طور شود به عدالت نزدیک تر هست و ایضا به هدف اشتغال جوانان نیز بیشتر نزدیک است

    1. یعنی ۵۰ ۶۰ ۷۰ تا زنده است انسان شما آدم حساب نمیکنی ؟؟!اینم توجه داشته باش دراین صنف سن هرچه بیشتر باتجربه ترند ومفیدتر اصلا کسی حق محدودیت نداره بزاره برای انسان زنده چطؤر رئیس جمهور بشی ۷۰ سال هم ممکنه این یه پروانه … چیه اینقدرسرش دارید تکه پاره میکنید خودتونو الان بچه ۲۴ ساله چی سرش میشه وکیل بشه چی حالیشه چک دیده دعوای زن وشوهردیده تاحالا معامله وقولنامه دیده چی سرش میشه فقط خونده حفظ کرده اتفاقا از سی سال شروع بشه بدن سقف یه مشت بچه سال بدون تجربه ریختن تو دادگاهها بدترکارمردمو خراب میکنند قضات هم ادم حسابشون نمیکنند میگه برو بیرون بچه

  2. بعضی ها با گذاشتن شرط سنی خواهان از دست ندادن پرونده های میلیونی خود هستند و قصد دارند وکلای جوان را زیر سلطه خود نگهدارند باید به دوستان گفت روزهای پادشاهی شما بر پرونده های آنچنانی در حال پایان یافتن است

    انشالله

    1. این ماده مصوب سال ۱۳۳۴ هست, درسته که عملکرد اینا نشون داده علیه السلام نیستن ولی دیگه هر چیزی رو گردن اینا نندازید

      1. هستند کسانی که نماینده حقوقی و کارگشا بوده و دیگر سن آنها به شصت. رسیده اما در گیر و دار این دعواهای پیر و جوان رزمنده و.. زیر پا له و دهان خود را به حرفهای بی لیاقتانه و غیره ذالک باز کرده و فقط می گویند الحق لا یضیعه شی حتی….

  3. سلام کسی که پدرش ۲۴ ماه سابقه ایثارگری داره ولی غیر داوطلبانه بوده مشمول سهمیه میشه.مازت ایثارگری هم داره واسه ۲۴ ماهش

  4. زمانیکه حکومت برای ریشه کن کردن بیکاری تحصیلکردها قدم بر می‌دارد دگر معنی ندارد کانون وکلا تعداد وکلا را محدود کند اتفاقا باید زمینه انحصار ازبین برود تا مردم براحتی هر وکیلی را در محل خود راحت به آن دسترسی داشته باشن هم در بحث مشاوره هم داوری در هر محلی بتوانند مردم کارهای حقوقیشان را براحتی انجام دهند،این روند نتیجه مثبتی خواهد داشت

  5. این همه جوان بیکار و مجرد و بی پول، ولی بازم هیچ کاری در زمینه تغییر قوانین انجام نمیشه، من جمله همین پذیرش وکیل،سالانه چقدر بازنشسته وارد عرصه وکالت میشن با اینکه ۶٠ یا ۸٠ سال سن دارن و یا اینکه چقدر از کارمندای رسمی دولت ازمون میدن و قبول میشن جای یه جوان بیکار را میگیرن در حالی که همینا بودن که جای یه نفر دگه را اشغال کردن و رفتن سر کار، الانم باز میان و قبول میشن و جای یکی دیگه را میگیرن، واقعا باید بازنگری بشه در این موارد، یا میبینی اگهی زدن برای دفاتر خدمات قضایی، سهمیه را دادن به یه بازنشسته.

  6. ولی انصافا سقف سنی ۵۰ سال برای وکالت درست وعادلانه نیست چراکه انسان تواین سنین به پختگی میرسه وتجربش بیشتره
    به قول دوستمون چرا برای ریاست جمهوری ونمایندگی مجلس سقف سنی بیشتره ولی برای وکالت نه؟

  7. سلام
    تو رو خدا سرنوشت ما رو (حداکثرسن ) رو مشخص کنید😢
    من فیش ۴۰۰ هم واریز کردم مدارکم هم بارگزاری کردم ولی شرط سنی مجاز نبود🥺🥺😢😢😢😭😭😭😭
    بی انگیزه شدیم😭😭😢😢😢
    از اونروز دیگه تست هم کار نمی کنم😭 شما رو به مقدساتتان
    تکلیف ما رو مشخص کنید سه سال آزمون دادیم فقط یک یا دو تست مانع قبولیمون شد😭

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا