اخبارویژه

توضیحات طحان نظیف درباره تأیید طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در شورای نگهبان

وکلاپرس- هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با خبر ۱۴ شبکه اول سیما دربار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که به تایید شورای نگهبان رسید، جزئیاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر هادی طحان نظیف، عضو حقوق‌دان و سخنگوی شورای نگهبان، در گفت‌وگو با اخبار ۱۴ شبکه اول سیما درباره مصوبه “طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار” گفت‌: شورای نگهبان در مرحله آخر نسبت به این مصوبه، ایراد مستقل و جداگانه‌ای نداشت و بر اساس نظر هیات عالی نظارت، اعلام مغایرت کرده بود. مجلس شورای اسلامی اواخر اسفند سال قبل، این طرح را برای رفع اشکال مذکور اصلاح و در سال جدید جهت اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ایراد هیأت عالی نظارت به حوزه‌های پولی، مالی و ارزی این مصوبه مربوط می‌شد

وی درباره ایراد هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه گفت: ایراد هیأت عالی نظارت مربوط به کسب و کارهایی بود که به حوزه‌های پولی، مالی و ارزی این مصوبه مربوط می‌شد.

دکتر طحان نظیف افزود: نظر هیات عالی نظارت مجمع بر این بود که این قبیل موارد باید تأیید‌ محور باشند؛ یعنی این موضوع باید در طرح مجلس تصریح می‌شد که با اصلاح به عمل آمده از سوی مجلس و تغییرات ایجاد شده در متن، این مصوبه مجددا در جلسه شورای نگهبان بررسی و با اتمام مهلت قانونی اظهارنظر این شورا، امروز به مجلس اعلام شد که این مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بیشتر بخوانید:

امیدواریم اجرای طرح تسهیل رونق کسب و کارها بینجامد

وی گفت: امیدواریم همان گونه که از عنوان این طرح پیداست، اجرای آن به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و رونق کسب و کارها در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بینجامد.

سخنگوی شورای نگهبان درخصوص زمان اعلام این مصوبه به دولت برای اجرا گفت: زمان اعلام این قانون بر اساس ترتیبات قانونی در اختیار مجلس است که ان شاءالله در اولین فرصت به دولت ابلاغ ‌شود و دولت هم آن را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا