اخبار کانون هاویژه

تفاهم نامه کانون وکلای فارس و شهرداری شیراز درباره آموزش حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ حقوقی

وکلاپرس- کانون وکلای فارس و شهرداری شیراز در تفاهم‌نامه‌ای بر ترویج فرهنگ حقوقی در این شهر و آموزش حقوق شهروندی، حقوق بشر، حقوق کودک، حقوق شهرداری توافق کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد، هیات مدیره این کانون در بیست و سومین جلسه اعضا مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ متن تفاهم نامه ای با شهرداری شیراز مشتمل بر ۴ ماده را به تصویب رساندند.

هرچند این سند صرفا تفاهم‌نامه اولیه همکاری بوده و نیازمند برنامه ریزی‌های مدون است، اما در بندی از آن آمده است: «… شهرداری بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری را(به ویژه در هفته وکیل مدافع) رایگان در اختیار کانون قرار می‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

متن این تفاهم نامه که به امضای شهردار شیراز رسیده، به شرح زیر است:

تفاهم نامه

در راستای تعامل شهرداری شیراز و کانون وکلای دادگستری فارس و کهکلیویه و بویر احمد و بهره گیری از نقش ویژه کانون وکلای دادگستری در امر آموزش حقوق شهروندی و ارائه خدمات حقوقی به شهروندان، تفاهم نامه زیر منعقد می گردد.

ماده (۱) طرفین قرارداد

کانون وکلای دادگستری فارس و کهکلیویه و بویر احمد با نمایندگی جناب آقای دکتر بهنام اکبری به عنوان رئیس کانون به نشانی شیراز-خیابان قصر دشت-نرسیده به خیابان ولیعصر که در این قرارداد اختصاراً کانون نامیده می شود و شهرداری شیراز با نمایندگی جناب آقای دکتر محمدحسن اسدی به عنوان شهردار شیراز به نشانی: شیراز-خیابان ساحلی ( پیشرو )-ساختمان مرکزی شهرداری (شهید سلیمانی) که در این قرارداد اختصاراً شهرداری نامیده می شود.

ماده (۲) موضوع تفاهم نامه

موضوع تفاهم نامه مشارکت کانون و شهرداری در امر آموزش و ترویج فرهنگ حقوقی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه حقوق شهروندی و حقوق عامه با استفاده از ظرفیتهای دو طرف و در قالب برگزاری همایش ها، برگزاری جلسات و سخنرانی ها در مناطق شهرداری شیراز می باشد.

ماده (۳) شرایط تفاهم نامه و تعهدات طرفین

الف: کانون متعهد است نسبت به تشکیل کلاسها و دورههای مرتبط با حقوق شهروندی حقوق شهرداری و امور قراردادها و حقوق و وظایف متقابل شهروندان و شهرداری حقوق کودک و تأمین اجتماعی و حقوق خانواده و حقوق بشر اقدام کند.

ب: شهرداری جهت انجام امور فوق و سایر موارد مندرج در تفاهم نامه مکان مناسب در مناطق یازده گانه شهرداری فرهنگسراها، سالنهای اجلاس و پارکها به فراخور برگزاری کلاسها جلسات و همایشها در اختیار کانون قرار می دهد.

ج: شهرداری جهت انجام موارد موضوع تفاهم نامه و همچنین در راستای معرفی کانون و خدمات آن و نیز به منظور ترویج فرهنگ حقوقی و وکالت و آشنایی بیشتر مردم با حقوق قانونی خود همکاریهای لازم و مقتضی را با کانون معمول می دارد از جمله اینکه بیلبوردها و تلویزیونهای شهری را (بویژه در هفته وکیل مدافع) به رایگان در اختیار کانون قرار می دهد.

ماده (۴) مدت تفاهم نامه

مدت تفاهم از تاریخ ثبت به مدت ۲ سال است و با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

د: طرفین متعهد هستند نسبت به برگزاری همایشهای استانی و ملی در خصوص موارد موضوع تفاهم نامه اقدامات لازم را انجام دهند و کانون وکلا از این بابت وجه و یا مالی دریافت نمی کند.

ه: کانون متعهد است در خصوص مسائل حقوقی مرتبط با حقوق و تکالیف شهرداری خدمات مشاوره حقوقی ارائه دهد. و به منظور ارائه خدمات حقوقی رایگان توسط کانون به اقشار مختلف مردم (به خصوص خانواده های بی بضاعت، زنان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست) شهرداری اقدام به تأسیس کلینیکهای تخصصی حقوقی در سطح شهر می نماید.

این تفاهم نامه در ۲ نسخه و ۴ ماده در تاریخ ۱۳۰۲/۰۴/۰۱ امضا طرفین رسید و از تاریخ امضا معتبر و لازم الاجراست.

دکتر بهنام اکبری، رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

دکتر محمد حسن اسدی، شهردار شیراز

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا