دیدگاهویژه

تصویب طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار در خصوص وکلای دادگستری به نفع نظام نیست

وکلاپرس ـ رییس اسبق کانون وکلای مرکز و اسکودا در همایش آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار درباره خطرات تصویب این طرح بر حرفه وکالت سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، سید محمد جندقی کرمانی، رییس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز، در همایش آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور تصویب این طرح برای وکلای دادگستری را به نفع نظام ندانست.

بیشتر بخوانید: آثار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور بررسی شد

اگر وکالت کسب است پس دادگستری نیز کسب محسوب می‌شود

وکیل پیشکسوت جندقی کرمانی پور در توضیح بیشتر راجع به آثار طرح مذکور گفت: حرفه وکالت حرفه ای مستقل است و نمی توان آن را کسب خواند. اگر وکالت کسب است پس دادگستری نیز کسب محسوب می شود. این صنف یک خصوصیاتی دارد که در سطح بین المللی شناخته شده است و نمی توان از آن عدول کرد.

اولین رییس انتخابی کانون وکلای مرکز(پس از انقلاب) افزود: در کدام صنف چنین صفاتی قانون برای آن ها برشمرده است. عدالت و شرافت، کانون وکلا، وکلای شایسته ای تحویل جامعه داده که از حقوق مردم دفاع می کنند. کانون وکلا بعد از آزمون های سخت وکیل را انتخاب می کند. کانون وکلا انحصار طلب نیست. یکی از بهترین و سالم ترین آزمون ها آزمون های وکلا است. انتخابات کانون نیز به همین صورت است. اشتغال به حرفه وکالت با آنچه در قانون تسهیل آمده مغایرت دارد. دادرسی عادلانه بدون حضور وکیل مستقل ممکن نیست.

جندقی کرمانی پور از نمایندگان مجلس تقاضا کرد که اجازه ندهند استقلال کانون وکلا به عنوان یک نهاد مدنی خدشه دار شود. با وجود لایحه قانونی استقلال و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت چه ضرورتی به تصویب چنین قوانینی هست؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا