مصوبه

تسهیل صدور پروانه کسب در زمینه اختیارات نیروی انتظامی

وکلاپرس- رویه تسهیل صدور پروانه کسب در زمینه اختیارات نیروی انتظامی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری نیروی انتظامی و اتاق اصناف ایران در سی و هشتمین نشست هیات مقررات زدایی تصویب شد.

تسهیل رویه‌ های صدور پروانه کسب در زمینه اختیارات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

۱- از لحظه ثبت نام متقاضی پروانه کسب در سامانه G4b، اطلاعات متقاضی پروانه به صورت برخط (بدون حضور متقاضی) برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (پلیس نظارت بر اماکن عمومی) ارسال شود.

۲- در مورد آن دسته از مجوز ها که نیازمند تاییدیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، نیروی انتظامی موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز نظر خود را در سامانه اعلام نماید. عدم پاسخگویی ظرف ۱۵ روز به منزله پاسخ مثبت است. مراجع صدور مجوز مکلفند در چارچوب ضوابط و مقررات، در صورت اعلام پاسخ منفی از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از صدور مجوز فعالیت یا پروانه کسب خود داری نمایند. متقاضی در صورت اعتراض به پاسخ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می ‌تواند از طریق سامانه G4b یا در صورت تمایل به مراجع ذی ‌ربط مذکور در قانون نظام صنفی و یا   سامانه‌ های معرفی شده پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعتراض خود را اعلام و پیگیری نماید.

۳- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است ضوابط انتظامی و ترافیکی و صلاحیت فردی رسیدگی به اطلاعات متقاضیان را حداکثر ظرف یک هفته به‌ منظور طرح و تصویب در هیات به دبیرخانه اعلام نماید.

۴- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و اتاق اصناف ایران، اصلاحیه آیین نامه اجرایی شماره ۱۵۸۱۸ مورخ۱۳۶۳/۱۰/۱۰ هیات وزیران را تنظیم و به هیات ارائه نماید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا