اخبار کانون هاویژه

بیانیه کانون وکلای دادگستری کرمانشاه درباره مشکلات برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در پیامی خطاب به داوطلبان آزمون پذیرش کارآموزی وکالت از وضعیت به وجود آمده در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰، اظهار تاسف کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، اهضای هیات مدیره این نهاد در بیانیه‌ای برگزاری آزمون سراسری جذب پذیرش کارآموزی وکالت را حق و تکلیف قانونی کانون‌های وکلای دادگستری دانست و مشکلات در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را ناشی از دخالت های فراقانونی برشمرد.

بیشتر بخوانید:

متن پیام هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه به شرح زیر است:

به نام خداوند متعال

فرهیختگان، دانش‌آموختگان محترم علم حقوق، داوطلبان عزیز مشتاق به شرکت در آزمون پذیرش کارآموزی وکالت و خانواده محترم این گرانقدران و همکاران ارجمند

سلام علیکم

تعهد و تقید به قانون و قانونمداری رمز و راز بقا و معیار سنجش میزان پایبندی مسئولین به جایگاه قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دلالت دارد.

کانون های وکلای دادگستری و سربازان عدالت این نهاد قانونی، همواره خود را پایبند به قانون و ملتزم به رعایت آن دانسته و در راستای پایبندی به سوگندی که به منظور پاسداری از نظام و قانون و حقوق عامه یاد نموده اند، ذره‌ای درنگ ننموده و نخواهند نمود.

جذب پذیرش کارآموزی وکالت، حق و تکلیف قانونی کانونهای وکلای دادگستری است

در حالی که به موجب قانون کیفیت اخذ پروانه که مصوب مجلس شورای اسلامی است و به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، برگزاری آزمون سراسری جذب پذیرش کارآموزی وکالت، حق و تکلیف قانونی کانونهای وکلای دادگستری است و از مدت ها قبل مقدمات ایفای این تکلیف فراهم گردیده.

دخالت های فراقانونی در نحوه برگزاری، زمان و چگونگی آن، برگزاری این مهم را با چالش جدی مواجه و تلاش بر آن است تا شایسته گزینی را در پذیرش و جذب کارآموز وکالت، قربانی مصلحت اندیشی نمایند و با دخالت های فرا قانونی نظارت قانونی را به دخالت و پروسه ی تدوین شده را نهادینه نمایند.

اعلام آمادگی برگزاری آزمون در اسفند ۱۴۰۰

با تصریح مجدد به اعلام آمادگی برگزاری آزمون در اسفند ۱۴۰۰، با اختیارات منبعث از قانون کیفیت اخذ پروانه از التهاب و اضطراب حاصله که مرتبط با کانون ها نیست و موجب تکدر خاطر داوطلبان محترم و خانواده‌های گرانقدر ایشان گردیده اظهار تاسف نموده و تمام تلاش خود را در رفع موانع ایجاد شده و برگزاری آزمون مصروف تا آسایش خاطر شما عزیزان فراهم گردد.

هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا