اخبار کانون هاویژه

بیانیه کانون وکلای اصفهان در پاسخ به ابلاغ بخشنامه نظارت بر وکلا

وکلاپرس– کانون وکلای اصفهان در پاسخ به ابلاغ بخشنامه معاون حقوقی قوه‌ قضاییه (در قالب نامه به رؤسای دادگستری کل کشور) با موضوع نظارت بر وکلا بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای اصفهان پس از انتشار نامه معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه خطاب به رؤسای کل دادگستری کشور، بلافاصله موضع گیری کرد و موارد مندرج در این بخشنامه را موجب بهت و حیرت وکلای دادگستری دانست.

بیشتر بخوانید: بخشنامه معاون حقوقی قوه قضاییه در خصوص مدیریت نظارت بر وکلا

در ادامه متن این بیانیه را می خوانید:

باسمه تعالی

معاونت محترم حقوقی قوه قضاییه جناب آقای دکتر محمد مصدق

با سلام و ادای احترام

به منظور ایجاد یک رویه تعاملی فی مابین قوه محترم قضائیه و کانون های وکلا و پیرو گفت و گوهای حضوری با حضرتعالی توسط مدیران جامعه وکالت در نشستی که در اصفهان برگزار گردید، دغدغه ها و نگرانی های جامعه وکالت به سمع و نظرتان رسید و حاصل آن اجلاس، امیدواری جامعه وکالت به تغییر نگرش دستگاه قضا و شخص جنابعالی و برخوردی توأم با اعتماد و محترمانه با این قشر فرهیخته بود. اما انتشار نامه حضرتعالی خطاب به دادگستری های کشور در روز ۱۳۹۹/۰۹/۰۹، جامعه وکالت کشور را در بهت و حیرت فرو برد و نگرانی و غم از دست رفتن این نهاد کهن مدنی، تمام وجودشان را فرا گرفت.

علی رغم آنکه در این نامه به کرات از استقلال نهاد وکالت و ضرورت حفظ حرمت وکلا سخن به میان آمده اما در کمال ناباوری نه تنها اصول و مسلمات استقلال نهاد وکالت و حرمت وکلای دادگستری بلکه حتی حرمت زندگی شخصی وکلا، مورد هدف قرار گرفته شده است.

همانگونه که حضرتعالی بارها فرموده اید و واقف هستید، جامعه وکالت، مملو از انسانهای شریف، اندیشمند، صاحب نظر و معتقد به دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که شرافت خود را در راه احقاق حق، وثیقه سوگندشان ساخته اند و مسلما چنین اقداماتی موجب آن خواهد شد که نگاه جامعه به این قشر مؤثر و فداکار، نگاهی ناشایست و تلقی ایشان از وکلای دادگستری به راه خطا برود. به راستی معنا و مفهوم این همه تحدید و تهدید که از طرق مختلف بر پیکر نیمه جان این نهاد وارد می آید و پیوسته آن را مورد هجمه قرار می دهد، چیست؟

مگر نه اینکه با همکاری کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور و همراهی شما، اصلاح آیین نامه در حال انجام است؟ پس دیگر چه نیازی به تشکیل دفتر نظارت و … است؟

آیا شایسته نبود کمی تأمل کرد تا با اصلاح آیین نامه که مورد خواست کانونهای وکلا نیز هست، موضوع وکالت، نظام مند گردد؟

هنوز از بهت و ناباوری طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار خارج نشده ایم. هر روز که چشم می گشائیم منتظر حرکتی دیگر، بخشنامه و یا آیین نامه ای باید باشیم!!

برادر گرامی، جناب آقای دکتر مصدق از آنجا که باورها و نظرات شما را نسبت به جامعه وکالت، می دانیم و به آن باور داریم از شما تقاضا داریم اجازه ندهید اقداماتی که تاکنون در جهت ارتباط وثیق فی ما بین این دو نهاد وابسته به عدالت، صورت گرفته، از بین برود و باب رفتارهای سلیقه ای باز شود و بالنتیجه وکلای کشور، دستگاه قضا را نامحرم بپندارند.

آنچه مسلم است در این دوران بیش از پیش، نیازمند به اتحاد و وفاق هستیم و بایستی از تفرقه و انشقاق پرهیز کنیم. چنین اقدامات و برخوردهایی نه تنها به نفع نظام و دستگاه قضایی کشور نیست بلکه در تقابل با حقوق مردم نیز خواهد بود.

 منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان

بیشتر بخوانید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا