اخبار بین المللیویژه

برندگان جوایز اتحادیه بین المللی وکلا (IBA) در سال ۲۰۲۳

وکلاپرس- هفتاد و پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA) که هفته گذشته در پاریس برگزار شد با اهدای جوایز به وکلای برجسته خاتمه یافت.

به گزارش وکلاپرس، هفتاد و پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA) هفته گذشته در پاریس به مدت ۵ روز (۲۹ اکتبر-۳ نوامبر) برگزار شد.

هر ساله اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری (IBA) با اسپانسری مالی LexisNexis جوایزی را در حوزه حقوق بشر و کار حرفه ای و همچنین به رسمیت شناختن وکلای جوان اهدا می کند.

در سال ۲۰۲۳ نیز سه وکیل جوایز ۱- وکیل جوان برجسته ۲- وکیل حرفه ای ۳- وکیل حقوق بشر را دریافت کردند.

بر اساس تصاویر منتشر شده از مراسم اختتامیه این همایش، ماریا فرناندا میرز (Maria Fernanda Mierez) از آرژانتین برنده جایزه وکیل حرفه ای، رافائل لورنزو اگویلینگ (Raphael Lorenzo Aguiling) ازفلیپین برنده جایزه وکیل جوان و راوی مداسامی (Ravi Madasamy) از سنگاپور برنده جایزه وکیل حقوق بشر شده اند.

بیشتر بخوانید:

ماریا فرناندا میرز (Maria Fernanda Mierez) برنده جایزه وکیل حرفه ای

جایزه وکیل حرفه ای (Pro Bono) IBA، به ماریا فرناندا میرز (Maria Fernanda Mierez) از شرکت آرژانتینی Beccar Varela برای فعالیت‌های حرفه‌اش خود در دو دهه گذشته، هم با شرکت خودش و هم با انجمن وکلای بوئنوس آیرس تعلق گرفت.

در سوابق حرفه ای ماریا بیش از ۱۸ سال وکالت و مشاوره حقوقی شرکت ها از زمان تشکیل آن ها، ثبت شرکت های خارجی، سازماندهی مجدد، ادغام و تملک آن ها و … ثبت شده است. . او در طراحی کسب و کارهای نوپا و کارآفرین تخصص گسترده ای دارد. فرناندا مدرک حقوق خود را از دانشگاه بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۶ اخذ کرد و عضو کانون وکلای بوئنوس آیرس آرژانتین است.

 ماریا هنگام دریافت جایزه اش عنوان کرد: یکی از دلایلی که من این حرفه را انتخاب کردم – علاوه بر این که من جذب این ایده شدم که عدالت در هر یک از اقداماتم وجود دارد – این بود که می توانستم فراتر از حرفه خودم تأثیر مثبت گسترده تری داشته باشم.»

رافائل لورنزو اگویلینگ (Raphael Lorenzo Aguiling) برنده جایزه وکیل جوان برجسته

هر سال، کمیته وکلای جوان IBA به یک وکیل جوان جایزه ای اهدا می کند که نه تنها در کار و دستاوردهای حرفه ای خود تا به امروز برتری داشته است، بلکه تعهد به استانداردهای حرفه ای و اخلاقی و همچنین تعهد به امور بزرگتر را نشان داده است.

 در همایش IBA 2023 جایزه وکیل جوان برجسته IBA به رافائل لورنزو اگویلینگ (Raphael Lorenzo Aguiling) از فیلیپین تعلق گرفت.

آگیلینگ هنگام دریافت جایزه اش گفت: زندگی من وقف استفاده از قانون به عنوان ابزاری برای تغییر است – برای دفاع از حاشیه نشینان، صدای بی صداها و بهبود زندگی اطرافیانم.

ویلیام ریس اسمیت جونیور (William Reece Smith, Jr)
ویلیام ریس اسمیت جونیور (William Reece Smith, Jr)

بیشتر بخوانید:

راوی مداسامی (Ravi Madasamy) برنده جایزه وکیل حقوق بشر

جایزه وکیل حقوق بشر IBA به وکلایی تعلق می گیرد که سهم برجسته ای در ترویج، حمایت و ارتقای حقوق بشر، به ویژه در رابطه با حق زندگی در یک جامعه عادلانه و تحت حاکمیت قانون داشته اند.

راوی مداسامی از سنگاپور جایزه حقوق بشر IBA را به دلیل فعالیت های ضد مجازات اعدام و دیگر فعالیت های دادخواهی عمومی از جمله پرونده حقوق همجنس گرایان و حق رای دریافت کرد.

راوی مداسامی (Ravi Madasamy) معروف به ام راوی، وکیل و فعال حقوق بشر ۵۴ ساله سنگاپوری است ;i در طول زندگی حرفه ای خود برای نجات بیش از ۴۰ زندانی از مجازات اعدام تلاش کرده است.

راوی مداسامی به دلیل سفر کاری نتوانسته بود در مراسم امسال حضور یابد و از طریق یک پیام ویدیوئی گفت: مایلم این جایزه را به مادر مرحومم که راه را به من نشان داده بود تقدیم کنم و همچنین جایزه را به تمام فعالان حقوق بشر در سنگاپور که در طول سال ها با من کار کرده اند تقدیم کنم

 در دلایل هیئت داوران برای انتخاب آقای مداسامی به عنوان برنده جایزه IBA برای مشارکت برجسته در حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ آمده است: راوی مداسامی به دلیل حمایت بی باک و کمک استثناییش در بهبود حمایت از حقوق بشر برای جوامع آسیب پذیر انتخاب شد. تلاش‌های او برای دستیابی به اصلاحات قانونی متأسفانه پیامدهای نامطلوبی را برای او به همراه داشته است، از جمله تعلیق اخیر گواهینامه فعالیتش به مدت پنج سال. با این جایزه، مایلیم دستاوردهای حرفه‌ای او در پیشبرد حقوق بشر و شجاعت شخصی او را در سخن گفتن علیه بی‌عدالتی، صرف نظر از هزینه‌ای که برای خودش داشته باشد، قدردانی و ارج نهیم.

راوی مداسامی (Ravi Madasamy)
راوی مداسامی (Ravi Madasamy)

تصویر روزنامه خبری اتحادیه بین المللی وکلا از برندگان کنفرانس سالانه IBA 2023:

برندگان کنفرانس سالانه IBA 2023
برندگان کنفرانس سالانه IBA 2023

 

 منبع: کانال تلگرامی کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا