گفت و گو

باید هماهنگی ویژه ای بین وکلاپرس و روابط عمومی کانون های وکلا ایجاد شود

وکلاپرس– وکیل کوهستانی در گفت و گو با وکلاپرس، عملکرد این رسانه را موفقیت آمیز دانست و افزود: جا دارد هماهنگى ویژه اى با مسئولین روابط عمومى کانون هاى وکلا و اسکودا برقرار شود و نسبت به رویدادهاى روز هر کانون تبادل اطلاعات و اطلاع رسانى صورت گیرد.

پایگاه خبری وکلاپرس به مناسبت نخستین سالگرد تاسیس و راه اندازی این رسانه، درصدد ارزیابی عملکرد، آسیب‌شناسی و کسب بازخوردها اعم از مثبت و منفی برآمده است.

به این منظور به سراغ برخی از فعالین صنف وکالت رفته و نظرات ایشان را در خصوص نقد عملکرد وکلاپرس جویا شده است.

عدم ایجاد یک رسانه حقوقی-صنفی نقدی جدی بر عملکرد مدیران نهاد وکالت است

لهراسب کوهستانی، وکیل کانون وکلای مازندران درخصوص میزان نیاز جامعه وکالت به فعالیت رسانه تخصصی برای پیگیری امور صنفی وکلا گفت: بى تردید یکى از نقدهاى جدى اى که به متولیان نهاد وکالت در دهه هاى گذشته وارد است؛ عدم اقدام در خصوص ایجاد یک رسانه حقوقی-صنفی است.

بیشتر بخوانید: نقد عملکرد وکلاپرس در گفت و گو با دکتر عیسی امینی

وی افزود: گفته مى شود در عصر ارتباطات وسایل ارتباط جمعی دارای چنان قدرت و نیرویی هستند که می توانند نسلی متفاوت از نسل گذشته ایجاد کنند اگر این انگاره ى مقرون به واقع را درست تلقى کنیم نتیجه این مى شود که فعالیت رسانه هاى مستقل صنفى یکى از نیازهاى مهم جامعه حقوقى کشور است.

کوهستانی با ارزیابی فعالیت رسانه وکلاپرس در این خصوص اظهار کرد: رسانه وکلا پرس در سالى که گذشت توانست خود را بعنوان یکى از رسانه هاى فعال در حوزه حقوق، خاصه در حوزه وکالت مطرح نماید. بى تردید این شروع ماجراست، در این بحران بى رسانگى صنفى برداشتن نخستین گامها دشوار است با این حال به نظر مى رسد شروع کار وکلا پرس، موفقیت آمیز بوده است.

باید هماهنگی بین وکلاپرس و روابط عمومی کانون های وکلا و اسکودا ایجاد شود

عضو کانون وکلای دادگستری مازندران نقاط قوت و ضعف این رسانه را اینطور ارزیابی کرد: اساسا تشخیص نقاط قوت و ضعف یک رسانه مستلزم وجود رسانه هاى مشابه صنفى و مقایسه بین آنهاست با توجه به اینکه در حال حاضر چنین فضایى وجود ندارد امکان اظهار نظر دقیق وجود ندارد.
با این حال می توان از تلاش این رسانه براى بازنشر نقطه نظرات فعالین صنفى، بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسى و صنفى ایشان به عنوان نقطه قوت آن یاد کرد.

بیشتر بخوانید: خلأ جدی فعالیت رسانه‌ ای در نهاد وکالت

این وکیل دادگستری ضمن معرفی راهکارهایی برای بهبود عملکرد این رسانه گفت: پایگاه اینترنتى وکلا پرس مى تواند راسا به برقرارى ارتباط با مدیران نهاد وکالت، مسئولین قوه قضاییه و سایر فعالین صنفى بپردازد و به بازنشر نوشته هاى ایشان بسنده نکند همچنین جا دارد هماهنگى ویژه اى با مسئولین روابط عمومى کانون هاى وکلا و اسکودا برقرار شود و نسبت به رویدادهاى روز هر کانون تبادل اطلاعات و اطلاع رسانى صورت گیرد.

وی ادامه داد: جاى خالى محتوایى جهت تبیین فرهنگ وکالت و مراجعه به وکیل و همچنین مصاحبه هاى اختصاصى با چهره هاى ماندگار وکالت ایران در این رسانه محسوس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا