اخبارویژه

انتقاد رئیس دیوان عالی کشور از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار: نمی‌توان در را باز کرد هرکسی بیاید

وکلاپرس- حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با برخی از اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، انتقاداتی را نسبت به کاهش صلاحیت های علمی در نتیجه تصویب قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار وارد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، با هماهنگی و پیگیری روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران فرصت دیدار برخی از اعضای هیات مدیره کانون با رئیس جدید دیوانعالی کشور میسر شد. هدف از این دیدار اعلام بخشی از عملکرد کانون و برنامه‌های آن در موضوع فناوری اطلاعات، توسعه سند رسمی و به ویژه چالش‌های مرتبط با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و آزمون سردفتری بود.

در این دیدار که علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، سعید کرمی زاده، احسان صادقیان و علیرضا تیمورپناه از اعضای هیات مدیره حضور داشتند، خندانی با تشریح شرح وظایف کانون و اقدامات انجام شده درخصوص مسائل مالی، رفاهی، درمانی همکاران سراسر کشور، آخرین وضعیت صندوق، بیمه، بازنشستگی، مسائل و مشکلات آن را مطرح و عملکرد کانون را یک نمونه موفق کشوری در موضوع برون سپاری و اجرای اصل ۴۴ دانست.

از سال ۱۳۱۰ تاکنون تعداد دفاتر اسناد رسمی کشور ۸ هزار و ۲۰۰ است

خندانی افزود: از سال ۱۳۱۰ تاکنون تعداد دفاتر اسناد رسمی کشور ۸ هزار و ۲۰۰ است با این قانون جدید فقط امسال ۹ هزار و ۵۸۰ نفر به این حوزه اضافه می‌شوند که صندوق فعلی ما اصلا پاسخگو نخواهد بود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه به مسائل و مشکلات حوزه سردفتری در موضوعات مختلف پرداخت و با توجه به اجرای قانون اصلاح فضای کسب و کار اعلام کرد: درخواست ما از ابتدا این بود و هست که جذب و پذیرش  سردفتر با موازین علمی و بررسی صلاحیت عمومی و نیازسنجی باشد.

بیشتر بخوانید:

ما گرفتار افراط و تفریط می‌شویم

حجت الاسلام والمسلمین منتظری رئیس دیوانعالی کشور هم در ادامه سخنان خندانی درخصوص قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار گفت: متاسفانه ما گرفتار افراط و تفریط می‌شویم؛ از یک طرف آنقدر عرصه را تنگ می‌کنیم که هیچکس نتواند وارد شود از یک طرف آنقدر باز می گذاریم تا ظرفیت‌ها یکباره افزایش پیدا کند.

یک شهر ۲۵۰ هزار نفری نباید ۲۱۰ دفتر اسناد رسمی داشته باشد

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که این افزایش‌ها باید منطقی باشد. برای مثال یک شهر ۲۵۰ هزار نفری نباید ۲۱۰ دفتر اسناد رسمی داشته باشد چون درنهایت سردفتر مجبور می‌شود به دلیل هزینه‌های بالای اجاره دفتر، حقوق کارمندان، هزینه‌های جاری،  دفترش را تعطیل کند. این موضوع باید مدیریت شود حتی اگر نیاز است شما لایحه‌ای بدهید که مراجعات‌تان چقدر است و قانون را اصلاح کنید تا به مشکل برنخورید.

قوه قضائیه و ریاست دیوانعالی کشور به برنامه هفتم توسعه ورود کنند

خندانی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در طرح و لوایح مختلف از جمله برنامه هفتم که در مجلس درحال بررسی‌ست، درصورت تصویب مشکلات جدی برای دفاتر اسناد رسمی ایجاد خواهد کرد که لازم است قوه قضائیه و ریاست دیوانعالی کشور در این حوزه ورود داشته باشند. به عنوان نمونه در برنامه هفتم توسعه در یکی از بندها عنوان شده تا پایان برنامه در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور باید ۶۹ سردفتر استخدام شوند که این یعنی فاجعه‌ای بزرگ در راه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هدف از ایجاد فضای کسب و کار این است افرادی که واجد شرایط هستند از این کرسی استفاده کنند

رئیس دیوانعالی کشور در میان گفته‌های خندانی نکاتی را در نقد یا تایید گفته‌های او بیان کرد و اظهار داشت: نمی‌توان در را باز کرد هرکسی بیاید. هرکسی در هر صنفی اعم از وکیل، پزشک، کارشناس و سردفتر باید براساس ضوابط و قواعد سر کار قرار گیرد. هدف از ایجاد فضای کسب و کار این است افرادی که واجد شرایط هستند از این کرسی استفاده کنند اما اگر صلاحیت ندارند نباید وارد شوند. هیچکس این را نمی‌پذیرد فردی که واجد شرایط نیست بیاید.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخی دیگر به سوال رئیس دیوانعالی کشور درخصوص تعداد بازنشستگان کانون گفت: درحال حاضر ۱۶۷۲ بازنشسته  و ۱۶۰۱ مستمری بگیر داریم.

دیدار رئیس دیوان عالی کشور با برخی از اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران
دیدار رئیس دیوان عالی کشور با برخی از اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران

کاهش صلاحیت‌های دفاتر اسناد رسمی‌

خندانی در انتقاد از کاهش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی گفت: یکی از مشکلات جدی که این روزها گریبان گیر ماست، کاهش صلاحیت‌های دفاتر اسناد رسمی‌ست. همین اخیرا نیروی انتظامی در صدور گذرنامه اربعین به صلاحیت دفاتر ورود کرد. در یکی از مواد برنامه هفتم توسعه عنوان شده که نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست. همان زمان که نیروی انتظامی در بحث تنظیم سند خودرو به دلایل مختلف ورود پیدا کرد نصف دفترخانه‌های ما با مشکل مواجه شدند ضمن اینکه می‌بینیم الان هم همان هزینه از مردم اخذ می‌شود، هم تسهیل‌گری در ارائه خدمات انجام نشده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه بر موضوعاتی که دیوانعالی کشور می‌تواند در راستای گسترش صلاحیت دفاتر کمک کند پرداخت و مقرر شد اقداماتی در این خصوص انجام شود.

منبع: روابط عمومی کانون سردفتران و دفتر یاران

‫۸۱ دیدگاه ها

  1. بخدا شما نگران خودتون هستید ما با نمره ۶ و ۷ از شما باسواد تریم بعدش چی فکر کردید فکر کردید ما حالیمون نیست یه وکیل فقط ۳۰ تا ۴۰ درصد این حفظیات بدردش میخورد وگرنه اصلش همون زیر نظر وکیل سرپرست کار کردنو و راه چاه یاد گرفتن تجربه کسب کردنه. که باعث میشه ادم با سواد بشه الان خوبه مثلا من خونه نشستم با کارشناسی ارشد حقوق افسردگی بگیرم و کاری نداشته باشم یا بهتره من بیام تو کار چند چیز یاد بگیرم بخدا کمتر از وکیل ۱۰۰۰۰۰۰۰ میلیاردی پروندهارو حلش میکتیم تمام تلاشمونم میکتیم با کمترین حق الوکاله کارو انجام بدیم .خجالت بگشید تو رو خدا جوانای ما هم افسرده شدند اینقدر درس خوندن 😔😔😔😔😔
    از دوستان حقوقدانم معذرت میخوام صحبت هام بصورت حقوقی نبود فقط درد دل بود ‌ حالا امیدوارم مرکز قبول شم چون کانون امسال شرکت نکرده بودم

      1. باید سردفتری و وکالت مثل سوپر مارکتی بقالی بشه همه از دم بیان بنظرم نباید مقاومت کرد لیاقت این سیستم همین ول بودن است قوه قضاییه باید بفهمه سیستم صد ساله با مصوبه مجلس ازبین رفت حالا باید جمعش کنه

    1. خانم نازنین، هم رشته‌ای محترم، وکیل سرپرست اگه مهرشو براتون تو دفترچه کارآموزی تون بزنه کلاهت رو بنداز هوا. وکیل سرپرست آخه وقت داره راه و چاه نشون شما بده! تو رو خدا اینقدر ساده نباشید، عرصه تئوری حقوق به عرصه عمل که وکالت باشه فوق‌العاده نزدیک و ارتباط تنگاتنگی داره و مخصوصاً اجرای احکام مدنی و آیین دادرسی مدنی. در این که در سردفتری انحصار بوده و این آقایان انحصارگر بودن شکی نیست، اما آزمون کانون وکلا هر سال تقریبا برگزار شده و انحصاری وجود نداره و اینی که یه عده طوطی وار تکرار می‌کنند توهمی بیش نیست و واژه انحصار، اسم رمز نابودی کانون وکلا هستش. امیدوارم اگه شما هم به این عرصه ورود می‌کنید با علم و آگاهی بروز در این زمینه گام بردارید. موفق و پیروز باشید.

      1. خانم نازنین سال قبل ما برای یه پرونده توهین ۳۰ میلیون به وکیل حق الوکاله دادیم البته بودن وکلایی که با دو میلیون هم کار می کردن…. فکر می کنی عقلمون نمی رسید با یکی از اون وکلا قرارداد ببندیم؟؟؟؟؟ …. خواهر عزیز بعضی از مردم به وکلای جوان حتی اگر مجانی کار کنند پرونده نخواهند داد… اتفاقا اگر ارزان کار کنی ارزش کارت را پایین آورده ای….. من خودم به شخصه به وکیلی که خیلی ارزان کار کند پرونده نمی دهم….
        در صحن وکلای زیادی هم بی کار هستند بعصی از دوستان من سالیانه فقط پروانه های خود را تمدید می کنن ولی کار نمی کنند فقط یک پروانه گرفتند…. خواهر عزیز شما به جای این که انرژی بذاری بری فوق لیسانس احتمالا هم از یک دانشگاه بی کیفیت بگیری کاش تلاش می کردی ازمون های حقوقی را قبول می شی……الان هم به جای این که افسردگی بگیرید منابع را تهیه کنید مطالعه بفرمایید هر چند تو وکالت خبر نیست.

        1. بله من دارم میخونم شما نگران نباشید ،جای شمارو نمیگیرم ……….بعدش شما از کجا میدونی من ارشدم رو از دانشگا بی کیفیت گرفتم ؟؟؟؟؟؟متاسفم برای شما .بعضی ها واقعا حرف نزنند خیلی بهتره. والسلام

          1. من متاسفم برات …. اون پیامی را که تو بالا نوشتی بخون خودت نوشتی افسردگی گرفتی !!!!! از کدوم دانشگاه مدرک گرفتی؟؟؟؟!!! با این روحیه می خواهی وکیل بشی؟؟؟؟ !!!! شما هیچ وقت نمی تونی رقیبی برای من باشی….

        2. چقدر کم ظرفیتی جناب سردفتر، خوب شد وکیل نشدی وگرنه به عنوان افشای اَسرار و سوءاستفاده از سرّ و درد دل دیگران علیه خودش باید محکوم میشدی، حالا بنده خدا یک کلمه نوشته افسردگی، منظورش ناراحت شدن بوده نه بیماری افسردگی تخصصی، یکم ظرفیت درددل بقیه را داشته باش به عنوان یک انسان

          1. آقای فریبرز شما واقعا وکیل هستید؟؟؟؟ عنوان مجرمانه استفاده از سر و درد دل دیگران علیه خودش داریم مگر؟؟؟؟؟!!!! مستند قانونی این عنوان مجرمانه را ارائه بدید… من اصلا تا الان این مجرمانه را نشنیدم… صمن این که افشای اسرار هم در این مورد صدق نمی کند.

    2. بنده سال قبل در ازمون شرکت کردم . در ازمون سال قبل که اولین سال برگزاری ذیل قانون تسهیل بود نمره خامم شد ۸.۸ و با تراز ۸۳۰۰ قبول شدم. و رتبه استانم شد ۳۰(البته این رتبه برای پذیرش در نظام سهمیه ایی هم کفایت می کرد)
      ازمون سال قبل نسبت به ازمون ۹۹ نسبتا سخت تر بود.

      امسال هم مجددا صرفا در راستای محک زدن خودم در ازمون شرکت کردم( موضوعی که وکلای انحصار طلب فعلی به شدت ازش واهمه دارند) و با توجه به ادامه مطالعه ام برای ارشد و ازمونهای کاراموزی و سطح مطلوب امادگی که داشتم فکر می کردم به مراتب بهتر از ازمون سال قبل کار کنم.
      ولی ازمون اونقدر سخت بود که نمره خامم ۹.۴ شد یعنی مقدار بسیار کمی رشد کرد که خب ظاهرا ناامید کننده بود.
      با این وجود به علت همین سختی ازمون که ظلمی علی السویه علیه تمام داوطلبها بود، نمره ترازم شد ۹۷۰۰ و رتبه ام در سهمیه ازاد کانون استان شده ۴ و در کشور شده ۲۹۰

      جالب اینجاست که وقتی رفتم چک کردم دیدم که سال قبل برای رسیدن به تراز ۹۷۰۰ باید نمره ۱۱.۴ رو کسب میکردم!

      یه مقایسه جالب تر
      از روی کنجکاوی رفتم کارنامه تعدادی از پذیرفته شدگان ازمون سال هشتاد و شش کانون مرکز رو چک کردم
      رتبه ۱۱۶ مربوط به داوطلبی بود به نام جمالی که نمره خامشون شده بود ۱۴.۶ در حالی که نفر اول سهمیه ازاد ازمون امسال یعنی جناب پیشنماز نمره خامش شده ۱۴.۲
      (اون داوطلب سال ۸۶ درس تجارت رو زده بود ۷۰ ولی جناب پیشنماز تجارت رو ۳۵ زدند)

      نفر ۳۶۹ داوطلبی بودند به نام برغی که نمره خامشون شده ۱۳ در حالی که نمره خام نفر اول سهمیه ایثارگران(نفر ۴ کل) یعنی جناب بای جامه نمره خامشون شده ۱۳

      این رتبه های برتر ازمون امسال که نمره خامشون رو ذکر کردم جز نخبه های واقعی و دانش اموختگان دوره تحصیلات تکمیلی مراکز دانشگاهی معتبر هستند لذا در کیفیت علمی شون هیچ شکی نیست!

      غرضم از این مقایسه ها اینه که عرض کنم همون نمره ۶ و ۷ که شما توی ازمون امسال به دست اوردید انعکاس دهنده ارزش و کیفیتی به مراتب بالاتر از نمره و کارنامه ازمون ۹۰ درصد وکلای فعلیه!

      وکلای فعلی که پذیرش شده های ازمونهای با نازل ترین سطح سوالات هستند(ازمونهایی که تا سال ۹۵ هم شاهدش بودیم)اگر در ازمون امسال شرکت میکردند، مبدل می شدند به دعاگویان طرح تسهیل چون بسیار بعید بود که به سطح نمره و تراز ۳۵۰۰ نفر اول(مجموع پذیرش های نظام سهمیه بندی) برسند.

    3. متاسفانه قسم خدا پیغمبر شدهنقل و نبات جناب نازنین خانم مدرک شما رو همه دارن اونم از تمام واحد های دانشگاه آزاد در سراسر کشور براحتی مدرک رو میدن اما افسردگی باید به روانپزشک مراجعه کنید بعدش قرار نیست هر کس مدرک داشت پس باید تو هر شغلی وارد بشه

      1. جناب آقای سعید. شما از کجا میدونی من دانشگاه آزاد رفتم . باشه هر وقت افسرده شدم شدم حتما ادرس یه دکتر خوب ازت میگرم ….واقعا خجالت داره. وقتی ما داوطلب های ازمون وکالت خودمونو بکوبیم از مسئولان هیچ انتظاری نیست …. شما چرا نگرانی آقاااااا… من جای شمارو نمیگرم اگه قبول شم

    4. خانم نازنین کی گفته نمره ۶ ۷ از بقیه باسوادتر؟تو گفتی؟
      من نوعی وقتی سردفتر شدم پوستم کنده شد.
      باید با بالاترین نمرات رقابت میکردیم تازه علاوه بر اون یک تراز و نصاب بود که اول باید توی اون تراز میرفتی بعد بابالاترین نمرات مقایسه میشدی همه ی اینا به کنار باید اختبار جلوی بزرگان ثبت مثل جناب تفکریان و استاد و قاضی غلامرضا شهری و دکتر میرحسینی و یادگاری و…میدادی اونم ۱ ساعت کامل و اقلا سوال جواب شلاقی و چالشی و … همه را قبول میشدی میرفتی سردفتر میشدی تازه میفهمیدی ول معطلی.حالا تو فتوی میدی با نمره ۶ و ۷ وکیل و سردفتر بشن که افسرده نشن؟ افسردگی تو چه ربطی به جان و مال و ناموس مردم داره
      مردم مال و ناموسشون رو دست تو بدن که با نمره ی زاقارت ۵و۶ شدی وکیل و سردفتر؟.
      تو و امثال تو با این طرز فکر که فقط وکیل و سردفتر بشین الان اینطوری هستین فردا ازتون توقع کار درست میره؟پدرمون در اومد شدیم وکیل و سردفتر باچه رویی میخواهید همسنگ امثال دکتر عیسی امینی و دکتر برهانی و ….بشید؟با نمره ۵؟

      1. جناب آقای علیرضا ستایش شما وقتی سردفتر شدی که فقط قانون حفظ میکردی و جای خالی میبود 😂😂😂بعد شما جواب میدادید نمره ۶ و ۷ اینکه میگم بالاتره واسه همین حرف دیگه ندارم وگرنه جواب شما رو دادم .برادر بزرگوار نگران نباشید

        1. خانم نازنین ایشون پیشکسوت هستند بهتر باهاشون با احترام برخورد کنید…. اون روزی که این آقا رفته دانشگاه لیسانس حقوق گرفته رد شدن از سد کنکور آرزوی خیلی ها بوده اون روزی که این آقا با لیسانس سردفتر شده خیلی ها با دیپلم کارمند شدن و برای مثال کارمند بانک شدن …. که هم امنیت شغلی دارند هم درآمد بالایی دارند و هم کارمندها ترفیع دارند که هیچ کدام برای وکلا و سردفترها صدق نمی کند….رسما فقط اسم وکیل ها و سردفترها بد درفته وگرنه خیلی ها از کارمندها وصع مالیشون از وکلا و سردفترها بهتره….

      2. اره همون فله های۸۶ هستین ک ۵۶۰۰ نفر رو ک اکثر بدون ازمون قبول کردن.
        هرکی ی فوق لیسانس داشت التماسش میکردن بدون آزمون سردفتر بشه .درحدی ک اون سال رییس سازمان ثبت بدلیل این بی قانونیها استعفا کرد…
        نترس ماها بیایم امثال شماها ک سالهاس از انحصار ب جیب میزنین …..
        خیلی ناراحتی برو استعفا بده بزار چندتا جوان بیاد سرکار…..
        حالا خوبه ازشهریور۹۶ ب بعد سامانه الکترونیک شده .اینقدادعای علمتون میشه…

        1. خانم سها درس اول ادب و احترام به یک بزرگتر …. که شما ازش محروم هستید …. خانم محترم اطلاعات شما غلط و ناقص …. کسی که تعداد زیاد سردفتر در سال ۸۶ جذب کرد ریس سازمان ثبت نبود…. سال ۸۶ آیت الله شاهرودی ریس قوه قضائیه تعداد دفاتر به دو الی سه برابر افزایش داد…. و هدف ایشان ایجاد اشتغال بود… و تبعات همون طرح بود که تا ۱۳ سال بعد از آن امکان جذب سردفتر وجود نداشت… اگر در همان سال تعداد محدودی سردفتر جدب می کرد سال های بعد هم ازمون برگزار می شد… سامانه الکترونیک هم برای سال ۹۲. ای کاش یاد بگیریم اول به بزرگترها و پیشکسوتان احترام بگذاریم ثانیا با اطلاعات کامل کامنت بگذاریم….

    5. کاملا حق با شماست بازار کار برای کسی که زرنگتر باشه اونا مسائل الکی دارن میپوچونن مجلس مسول قانون گذاری چه ربطش به دیوان….شما خیلی زرنگی وظایف محوله خودتون درست انجام بدین

    6. تو این مملکت اول کار رو انجام میدند بعد میشنند ببینند درست بوده یا غلط وقتی طرف با معدل دیپلم ده از دانشگاه حسن و حسین و پیام شبانه روزانه و آزاد واحد شنگول اباد می‌ره میشه دانشجوی حقوق با یک دانشگاه تهرانی هیچ فرقی ندارد الآن هم که همه با هم میشن سردفتر و وکیل خیلی بامزه میشه طرف با ده بیست سی چهل شد وکیل اونم با معدل ده از دانشگاه آزاد واحد شابدولعظبم آفرین به این نماینده ها حرکت توپی بود برای دولت …. با این قانون تسهیل همه جمع شون جمع میشه

      1. خجالت نمی کشی یعنی چی دانشگاه حسن و حسین؟؟؟؟ تو کی هستی این اسامی را تمسخر کنی؟؟؟ از دانشگاه جورج واشنگتن و کوروش کبیر خوبه نه؟ واقعا آزمون عقیدتی برات لازمه

        1. سلام به شهید نمی‌خواد بکنی تو این مملکت هر منافق از خدا بی خبری سعی می کنه با چوب تقدس و امام حسین و امام حسن مخصوصا دفاع از ولایت فقیه انگ ضدین بزنه برو دادا من خودم اینکاره ام مرگ بر منافقین جدید

          1. آقای روشنایی …… به کوری چشمت به دو شهید جنت سلام می دهم کسی نیومد اینجا از تقدس بگه بلکه در برابر توهین این شخص به نام امیر حسام که به اسامی حسن و حسین تازید دفاع کردم البته که کارت نفاق است بله قبول دارم مرگ بر منافقین شیعه نما، مسیحی ندیدم مسخره کند بگوید دانشگاه عیسی مسیح ولی شیعه نمای منافق …

    7. بعنوان یک سر دفتر ۱۶ساله بسیار خوشحال که این قانون تصویب و اجرا شد حالا ثبت و قوه قضائیه با افراد طلبکاری مواجه خواهد شد که علیرغم سواد دوزاری شون بسیار هتاک و طلبکار از سیستم هستند و ره سی ساله. رو میخان یک شبه طی کنند دیگه کانون یا ثبت اون بلایی که سر ما میاره نمی تونن سر اینا بیاره چون مجلس و دولت… پشت شون بوده وقتی بیان ببینند بوی کباب که نیست میاد دارن … داغ می کنند متوجه میشن چخبره شخصا از اومدن و سرخورده و ضرر کردن این دوستان خوشحال میشم پس منفی ندید

    8. شب دراز است و قلندر بیدار. نگران نباش شما هم بالاخره وکیل خواهی شد ولی خواهد آمد روزی که از گفته خودت پشیمون میشی و اصلا نمی توانی آن طور که گفتی کار کنی.آواز ساز و دوهل از دور خوش است. بنده هم قبلش مثل شما فکر میکردم ولی بعدش ….

  2. قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، به نفع مردم و اشتغالزایی هست و همچنین دست انحصار کانون وکلا رو قطع میکنه، هیچ انتقادی نباید وارد بشه

    1. اره دیگه تک ماده ایها و ردی ها بشن وکیل و سردفتر چون بضاعت علمی امتحان راست و حسینی ندارن😉😉

  3. مقام معظم رهبری :
    التزام به ولایت فقیه عمل به قانون کشور است
    رشته های حساس پزشکی بعد از اتمام تحصیلات هیچگونه امتحانی برای شروع طبابت بصورت خصوصی و بیمارستانی ندارند
    وظیفه قوه ؛ کنترل و نظارت بر حق الوکاله های نجومی است

    1. تحصیل در رشته های پزشکی با تحصیل در رشته حقوق از لحاظ ورودی به داشگاه قیاس مع الفارق است، برای قبولی در رشته پزشکی،فرد باید رتبه ممتاز کنکور را بیاورد،در حالی که برای قبولی در رشته حقوق، یک فرد حتی بدون کنکور هم می تواند وارد دانشگاه شود،و یا با کمترین تلاش و حتی گاهی بدون هیج تلاشی هم می تواند در دانشگاه در رشته حقوق قبول شود، در ثانی؛ تعداد پذیرفته شدگان پزشکی قبال قیاس با رشته حقوق نیست.ثالثا؛ یک دانشجوی پزشکی در طول دوران دانشجویی علاوه بر دروس سخت امتحانی ،باید دوران کارورزی و آموزش عملی بیمارستانی را پاس کند،در صورتی که دروس رشته حقوق تقریبا همگی نظری ارائه می شوند.و….

  4. اگر وکیل زیاده چرا مردم زورشون نمیرسه هزینه بدند یه وکیل بگیرند، آقا ما اصلا میخوایم همین وکیلای بی سواد بیاند، دوست داشتیم کار بهشون میدیم، نخواستیم نمیدیم، شما از رقیب میترسین ، این حرف ها بهونست

    1. اوضاع اقتصادی مردم ویرانه!!!!! مشکل از حق الوکاله ها نیست…. آقا اشکان مردم پول ضروریات اولیه زندگی را ندارند پول به وکیل نخواهند داد…..

  5. با سلام ،درامد خالص متوسط دفاتر اسناد رسمی ماهیانه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان در هر ماه است و تعیین سقف ماهیانه ۱۷۰میلیون تومان برای دفاتر اسناد رسمی و توزیع اسناد رهنی و صورتمجلس های تفکیکی همگی باعث شده که این درآمدها بین سر دفتران توزیع شود از سوی دیگر اکثر سردفتران دارای چندین ملک ، مستغلات ،ماشین ، ،مقادیر زیادی طلا ،دلار و غیره هستند که همگی موید ثروت بالای آنها می باشد و این میزان درآمد از حقوق و مزایای ریاست جمهور و بسیاری از اقشار دیگر هم بالاتر است و تمام این تلاش ها برای ایجاد و گسترش فضای انحصار و عدم ایجاد بازار رقابت جهت سر دفتران فعلی است و قطعا وقتیکه قرار باشد که کانون سر دفتران در خصوص تعداد و نحوه پذیرش سردفتران خط مشی گذاری و تصمیم بگیرند ،قطعا بدلیل تعارض منافع نتیجه اش محدود بودن تعداد سردفتران جهت کسب درآمد بیشتر یا همان تعارض منافع می شود که شاهد آن هستیم ضمنا با افزایش دفاتر اسناد رسمی درآمد دفترخانه ها بین تعداد بیشتری توزیع می شود و درآمد سرانه عادلانه تر توزیع می شود و نرخ بیکاری کاهش می یابد

    1. دروغ نگو فردا باید جواب خدا رو بدی در آمد دفاتر اینقدر نیست الآن سقف ۱۲۰۰است یعنی ماهی ۱۰۰ از این صد تومنی ۲۵میره برا کانون ودفتریار ۱۵تون هم میره برا پاداش کارکنان طبق قانون بعداز این ۶۰میمونه ۲۰میره برای کرایه واحد ۷۰متری و ۲۰تومن هم می‌ره براحقوق دوتا کارمند و بیمه شون و عیدی و سنوات شون حالا ۲۰میمونه برا سر دفتر برای هزینه های جاری دفتر خونه مثل کاغذ و دفتر کامپیوتر و مالیات و و…. حالا شما حساب کن چی مونه برا ی سر دفتر تازه اگه بازرس ها تلکه ت نکن

    2. آقای علیرضا این آمار از کجا اوردی؟؟؟؟!!!! چرا بدون علم صحبت می کنید؟؟؟!!!! اصلا تا حالا وصع زندگی یک سردفتر را از نزدیک دیده اید؟؟؟!!! چند تا سردفتر می شناسید؟؟؟؟ !!! خبر از وضعیت قبول شدگان سردفتری ۹۷ دارید؟؟؟؟!!! می دانید چند درصدشان استعفا و انصراف دادن ؟؟؟؟ می دانید از باقی مانده هایشان که مشغول کار هستند چند درصدشان طی این سه سال فقط یک ماشین توانسته اند بخرند؟؟؟؟ خانه و ملک پیشکشان!!! آقای علیرصا سند خودرو از دفاتر رفت اکثر اسناد رهنی از دفاتر حذف شده ….. من سال ۹۷ سردفتری قبول شدم کل حق تحریرم ۲۰ میلیون …. سه میلیون کرایه مغازه می دم دو میلیون به دفتریار می دم… ۲ میلیون کرایه خانه می دم یک میلیون هم هزینه های برگه برق و اینترنت این چیزها می دم… ماهیانه ۱۲ میلیون برای خودم می ماند…. ان هم شانس آوردم که قبل از عید حق تحریر دو برابر شد و گرنه قبل از عید حق تحریرم نزدیک ده میلیون بود…. و با کرایه های امسال مجبور بودم جمع کنم بروم‌… حالا اگر تسهیل اجرا شود و حوزه‌ی ی من سردفتر دیگری جدب کند باید جمع کنم بروم… از قبول شده های سردفتری ۹۷ زنجان تا الان چهار نفر استعفا دادن که تعداد قبول شده ها ۱۵ نفر بود یعنی یک چهارم قبول شده های زنجان استعفا دادن… …. دفترخانه شماره یک زنجان بعد از سیزده سال سابقه شش ماه پیش استعفا داد…. دل خجسته کیلویی چند؟؟؟!!! در همین زنجان ما دفترخانه ایی هست ماهی یک میلیون هم درامد ندارد…. البته منکر آن نیستم درصد کوچک از دفاتر درآمد بالایی دارند ولی آقا علیرصا اگر همه عالم را هم سردفتر کنند آن یک عده درآمد خواهند داشت… به اداره ثبت محل زندگیتان مراجعه کنید و از میزان درآمد دفاتر اسناد رسمی پرس و جو کنید…

    3. تو مسلمانی؟تو وجدان داری؟
      من یک سردفتر ۲۰ سابقه هستم از تمام اون مال و منالی که گفتی یک خونه و یک ماشین شاسی بلند و یک باب دفترخانه دارم.
      پسرجان ماکه اون امتحانات و اختبارها را دادیم هشتمون گروی نهمونه.تو از کجا تازه وارد ایران شدی؟پسر بد😉 دفترخونه یک اداره هست با خدم و حشم میدونی این گند قانون تسهیل دوسال دیگه سردفتر بیکار جاعل تولید میکنه و وکیل دلال کارچاق کن که باعث فساد در دستگاه محترم قضایی میشه؟
      میدونی راننده اسنپ امروز زنش با تلویزیون ۲۰ اینچ زندگی میکنه اما وقتی این اسنپی شد سردفتر زنش میشه خانم سردفتر اونوقت تلویزیون ۶۰ اینچold میخواد این بیچاره درنماره میره تو جعل.هم پدر مردم دراومده هم خودش رفته گرفتار شده هم دادگستری طفلک هی باید قاضی و کارمند استخدام کنه که نقدعلی نماینده هوس کرده تولید شغل کنه.عزیزم بخدا فاجعه است.
      اقلا این نقدعلی و نقدعلیها میامدند میگفتن پذیرش سردفتر و وکیل نامحدود اما مثلا با اقل تراز ۷۰۰۰ اونوقت سره از ناسره معلوم میشد
      فرقش هم با قبل این بود که محدوده و سقف پذیرش نداشت اما بچه درسخون قبول میشد حالا یکسال ۱۰۰۰۰ نفر قبول بشن یا ۱۰۰۰ نفر اما جنم داشته باشن.
      نه هر کی ثبت نام کرد و دوتا تست قزن قورتکی زد بشه کاتب باالعدل

  6. جالبه.دیوان عدالتی که باید از حق مردم مقابل ارگان و سازمان و ادارات دفاع کند خود شده حامی انحصارگران و فساد و رانت.اشگال ندارد.هر چقدر میتوانید ودر توانتان هست برای زمین زدن جوان مملکتتان بکنین ولی دیگر در مواقع سخت و جنگ کشور انتظار از جوانانتان که همسن باکری ها هستند انتظار نداشته باشین.پس جوانت که لیسانسو ارشدو دکتری دادی بهش با پول گرفتنو منت و ۲ سال خدمت سربازی کرده به کشورش چه کار کند در مملکتش ؟ بیکار بماند؟شغل و استخدام اداری ندارین لااقل جوانی که با زحمت شبانه روزی خود توانسته قبول شود در آزمونهای هفت خانتان دستش را نمیگیرید نگیرید،دیگر سنگ جلو پاش نندازین بی مروتا.حقوق خواندگان فهمیده اند که قانون و رعایت قانون برای مردم است و برای شما معنایی ندارد.بالا بروید پایین بیاید جلسه بزارین قیافه حق بجانب بگیرید ترفند بکار ببرید زمان بخرید مظلوم نمایی بکنین پیش اینو آن اطلاعات غلط بدهید تا نظرشان را جلب کنین آخرش شکست میخورید،این وعده خدا است.انگار برای دشمنشان نقشه میکشند،بابا طرف حسابتان یه مشت جوون پاک مظلوم درس خوندست که اینطور در موردشان حرفو نقشه میکشید.خودتان را الکی خسته نکنین و از چشم نندازین و حقیقت درونتان را آشکار نکنین که اخرش مجبورید به قانون تصویب شده مجلس انقلابی عمل کنین

    1. آقای علیرصا از حق مکتسبه وکلا و سردفتران قدیمی چرا صحبت نمی کنید؟؟؟؟!!!! نماینده جوانان مظلوم شده ای؟؟؟؟ کدام جوان مظلوم؟؟؟!!! جوانان مظلوم که آن قدر پول داشته که پول دکتری دانشگاه آزاد را واریز کند…. چرا همان پول را در جای دیگری سرمایه گذاری نکرده!!!! چرا با آن پول شعل را شروع نکرده؟؟؟؟ آن جوانان مظلوم نمی دانستند که در رشته حقوق نیاز به دکتری نیست چه لیسانس چه ارشد و چه دکتری باید ازمون ها را قبول شد…..برادر محترم در کدام رشته دانشگاهی شعل هست؟؟؟؟ !!! بچه های فیزیک، برق مکانیک کمتر از لیسانس های حقوق درس خوانده اند؟؟؟؟ حتی در یک ازمون استخدامی رشته هایشان را نمی خواهند…. ببخشید آیا کانون وکلا تعهد به اشتعال به دانشجویان حقوق دانشگاهای پیام نور آزاد دولتی علمی کاربردی داده؟؟؟؟آقای علیرصا همه جوانانی ایرانی از شرایط کانون وکلا خبر داشته اند و با علم به طرفیت های کانون وکلا و شرایط سخت قبولی وارد دانشگاه شدن….
      ولی این وسط مظلوم من و امثال من هستند که برای قبولی در آزمون های شب و روز درس خواندم چهار سال تمام شب ها تا صبح بیدار تا ازمون های حقوقی را قبول شوم… ولی بعد از قبولی ما شعل های ما را تعدادی همچون شما تبدیل به سوپر مارکتی کردید ….آقای علیرصا من اگر سوپر مارکتی می خواستم نیاز به این همه زحمت نبود…. مظلوم من هستم…ای کاش حداقل چند سال کار می کردیم بعد طرح تسهیل تصویب می شد…. ما به سختی قبول شدیم و بعد از ما کیلویی قراره عده ایی وکیل و سردفتر شوند….
      به دوستان مظلوم ت بگو یک سردفتری بود گفت سر پل صراط منتظرتان هستم….

  7. باتوجه به اینکه صدور پروانه وکالت در یک کشور فقط در انحصار کانون ها است. این خود به معنی واقعی کلمه انحصار طلبی است .در یک جامعه ۸۰ میلیون نفری نباید در این سطح کلان انحصار طلبی به وجود آید . این منطقی نیست شایسته رشته حقوق نیست که ارکان وکالت مانع فعالیت صدها هزار دانش آموخته گردد . در صورتی که جامعه نیازمند حقوق دانان است.حجم بالای پرونده ها مبین کم بود فعالیت حقوق دانان است . اگر سدهای ایجاد شده شکسته شود و فارغ تحصیلان بتوانند با سهولت وارد عرصه کار شوند نقش پیشگیرانه از وقوع جرم و مشکلات حقوقی دیگر ایفا می کنند ..

  8. قوه قضاییه اگه راست میگه به قضات ونمایندگان حقوقی ادارات ونمایندگان مجلس پروانه وکالت ندهند ووکلارا بازنشستگی اجباری کنن تا جا برا جوانها باز بشه

  9. چرا از رقابتی شدن بازار خدمات حقوقی میترسید؟

    خب سردفتر یا وکیلی که توان رقابت نداره باید بره کنار این که خیلی عادلانه است

    1. آقا سپهر بگیم تو وکالت وکیل بیشتر پی گیری کنه بهتر و ارزن تر کار کنه تا مشتری بیشتر جذب کنه و احتمال رقابتی شدن وجود داره هر چند من قبول ندادم… تو وکالت راست دروغ قاطی می کنید می گید خیلی از مردم نمی توانند وکیل بگیرند بگیریم حق با شماست …. من مرده شما زنده بگید تو سردفتری چه طوری رقابت کنه؟؟؟؟؟!!! چرا از رو شکم حرف می زنید؟؟؟؟؟!!! آخه تو سردفتری در تمام کشور از قیطریه تهران تا دورترین و مرزی تربن نقاط کشور قیمت سند یکسان و سردفتر نه هزاری می تونه کم کنه و نه می تونه زیاد کنه چه طوری رقابت کنه؟؟؟؟!!! سر چه چیزی رقابت کنه!!!! تو منطقه که من زندگی می کنم شهرستان کوچکی آست که سه تا سردفتریم کل حق تحریر ماه قبل مجموع سه دفترخانه ۱۲۰ میلیون بوده ۶۰ میلیون مال یک نفر چهل میلیون مال یک نفر و ۲۰ میلیون هم مال من…. دوست عزیز فقط امسال ۱۰ نفر از همین منطقه سردفتری قبول شدن … یعنی اگر همگی دفتر افتتاح کنند ماهی ۱۲۰ میلیون برای سیزده نفر کافی خواهد بود؟؟؟؟؟ خودتان می فهمید چه می گویید … جالب اینجاست این منطقه ۱۳ تا دفتر پیشخوان ندارد…. آقای سپهر بی صبرانه منتطر هستم که برایم توصیح بدهید من در سردفتری چگونه رقابت کنم ؟؟؟؟ و مشتری جذب کنم؟؟؟؟ برای این سیزده نفر هم فرمول ارائه بدهید چه طوری کار کنند که با صد و بیست میلیون حق التحریر رقابت کنند….

  10. متاسفانه کسانی امسال طرح تسهیل قبول شدن که حقوق اساسی کشورشون رو نمیدونستن و منفی زدن ،، بعضیام حقوق مدنی رو منفی زدن و قبول شدن ،، خدا به داد موکلاشون برسه

    1. به خدای عظیم قسم قبولی سردفتری تسهیلی کارنامه اش در کانالها میجرخید ننگ ننگ که مدنی ۵ شده بود حقوق ثبت ۵ و….
      فردا با شاه فالواه نمیخوره همینها میرن میشن سردفتر و وکیل زد و بندی

      1. همون ۵درصدی ی چی حالیشه ازحقوق.
        اوانحصار گر ک کس وکار ورثه ای ش ک از حقوق هیچی نمیدونه وبعدازخودش میاره چی؟
        یااونیک مجوزشو میلیاردی میفروخت به ی غیرحقوقی…

        دیگه مجوزاتون رو دستتون می مونه..
        کسی طالبش نیس ک اینقدشاکی هستین.
        ناراحت نباس برادر من روزسان خداست…
        تا این سن گرسنه نموندی بعدازاینم خداهمون خداست.
        ب رزاق بودنش ایمان بیار.

        1. خانم سها اگر سال های قبل برای فروش امتیاز رویه ایی غلطی وجود داشته اون رویه غلط باید اصلاح بشه که الحمدلله شد… حالا چرا باید یک رویه ی علط دیگر در جامعه رواج داد؟؟؟؟!!!! چرا یک عده با نمره تراز ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ که همه را منفی زدن انتطار داشتن شعل در حد سردفتری را دارند… من سال ۹۷ سردفتری را قبول شدم از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ اصلا مطالعه ایی نداشتم ازمون ۱۴۰۱ را شرکت کردم و بدون مطالعه سر جلسه حاضر شدم و ۷۵۰۰ هم تراز شده. در حالی که اصلا نمره هایم خوب نبود… کسی ۶۰۰۰ یا ۵۰۰۰ آورده اصلا مطالعه نداشته…. النهایه این که سردفترهای قدیمی هیچ کدام متضرر نخواهند شد آنها مشتری های خودشان را دارند در بدترین حالت با بیست سال سابقه خودشان را بازنشسته خواهند کرد و سراغ شغل دیگری خواهند رفت در این بین خود سردفترهای جدید متصور خواهند شد و ظلم فراوانی در حق ورودی های ۹۷ خواهد شد و همچنین ترازهای بالا و نمره های بالا متضرر خواهند شد… راستی کامنت های شما پرا از حس کینه و نفرت است کارمند دفترخانه هستید؟؟؟؟!!!

  11. به لطف نمایندگان انقلابی حرفه وکالتم نابود شد ،، دیگه فکر نکنم چیزی واسه نابودی مونده باشه ،، راحت باشید

    1. بقول دکتر کاتوزیان” لیسانس بیکار بهتر از وکیل بیکار”، این حرف ایشون در یکی از سخنرانی های استقلال کانون وکلا است. تقریبا کارشناس رسمی اشباه شده، برخی از کارشناسان سالی ۱۰ مورد کارشناسی ندارند!

        1. حرف حق رو باید گفت! در ضمن بنده از شاگردان ایشان بودم، از وکلای باسواد هم یاد می گیرم و لوایح رو هم میخونم!

          1. از پروانه خبری نیست جناب قاضی اینجا تلاش نکن قانون وکیل شدن قضات را هم بر می داریم به زودی

  12. باور کنید وقتی این بزرگان حرفهای می زنند ما را دچار شک و شبهه می اندازند.آخر قربان وجود مگر قراراست برای وکالت.سردفتری و… مشهدی قربان ماست فروش بیاد . مگر قدیمی ها همگی مقربین وفرشتگان درگاه حق تعالی بودن یا همه رسولان وفرستادگان خداوند بود غیر اینکه آنها هم یک زمانی دانشجو وکارشناس حقوق بودن .منتهی با این تفاوت آزمون شما با سوادها نمونه سوالات شما مثال تعریف بیع بصورت چهار گزینه.فرق اذن و اجازه و انواع خیارات .آقایان تافته جدابافته همین جوانان به قول شما بیسواد امروز برنظرات مرحوم کاتوزیان و اساتید بزرگی چون مرحوم کشاورز وغیره انتقاد میگرند فرق شما باسواد با جوانان امروز بیسواد در اینجا شما ارچه اینقدر نگران وناراحت هستید ولا بخدا شما دلسوز مردم نیستید شما برای خودتان گریه تان درآمده
    چون قبلاً سه تفنگ دار می نشستند کسانیکه دلشون می خواست انتخاب می کردند به اینگونه این برادر زن فلانی.اون پسر رییس کل دادگستری.اون فرزند حاجی خاصعلی و… حالا با این شرایط دست وبالتان بسته کاری بجای نمی برید قطعا باید شیپور هاتون به صدا در بیاد و هزاران موارد دیگر..

    1. رضا جون اول بذار چندتا غلط ادبی در کامنتتو برات بگم که رفتی وکیل و سردفتر شدی نحوی به کار گیری افعال را بلد باشی بعد اظهار فضل کن که به دکتر خدایگان حقوق جناب امیرناصر خان کاتوزیان طاب صراه ایراد میگیرید
      ۱_ اصولا شما دچار شک و شبهه میشوید نه دچار شک و شبهه بیفتید😉
      ۲_اصولا بر نظرات غلط است صحیح به نظرات است
      وامالبعد انتقاد را میکنند نه میگرند😉
      ۳_وله یا ولله صحیح است نه ولا😉
      ۴_عزیزم کار را بجایی نمیبرند بلکه صحیح اینست ره بجایی نمیبرند

      حالا عزیز برادر تو در ۱۰ خط موبایلی اینهمه غلط داری و دستور ادبیات نمیدانی نحوی استفاده از فعل را بلد نیستی
      بگو ببینم
      میخواهی
      وکیل بشی
      یا
      سردفتر؟

  13. پشت پرده انحصارطلب ها درحال نملیان شدن هستند آقای منتظری جنابعالی اصلا کارنامه درخشانی در گذشته و حال نداشته اید چطور به خودتان اجازه می دهید در امور نهادهای مدنی مردم دخالت کنید و این چنین زبان گشوده اید..!!!؟

    1. اخوی اگه پیاده بشی با هم بریم.
      اولا اونی که پا تو کفش نهادهای مدنی کرد حاجی دلیکانی و امثال اونا بودن که دستور تحقیق و تفحص از سوی مجلس برای یک نهاد غیر دولتی مستقل و دارای شخصیت حقوقی مستقل و خارج از شمول دستگاههای اداری را داد.انگار نه حقوق اداری خوندی نه حقوق اساسی پاس کردی.
      ثانیا دادستان کل کشور و رییس دیوان عالی ارکان قوه قضاییه هستند و ناسلامتی سردفتران هم ابوابجمعی قوه قضاییه
      حالا بفرما شما چکاره اید که به رییس دیوان عالی ایراد میکنی که چرا ورود کرده
      اگه تو صالح به اظهار نظر هستی به طریق اولی جناب منتظری صدالبته صالحترند

  14. آزمون هم نگیرند بهتره وقتی طرف منفی میزنه معلومه دیپلم ش ازمثلا لیسانس حقوق دانشگاه واحد فلان جا معتبر تره بهتره با این قانون تسهیل یک میز بزارید سر خیابون همرو ثبت نام و بعدشم با یک هفته کارآموزی وکیل بشن هورا…

    1. نازیلا خانوم قبولی نفر بنظرم اول کانون وکلای سال ۷۶)(اولین دوره امتحانات کانون پس از انقلاب اسلامی(جناب علی محمدی بودند)از دانشگاه ازاد نراق.
      الغرض برای گنده کردن خودت تو سر کسی نزن
      من فارغ التحصیل همان دانشگاه ازاد نراقم که در تمام امتحانات حقوقی قبول شدم و حالا چکاره هستم بماند.
      بقول استادم دکتر کی نیا ایران حقوقدان میخواهد نه حقوق خوان.
      بسیار از قضات فعلی تجدیدنظر و دیوان عالی لیسانسهای دانشگاه ازاد هستند از هیات مدیره قبلی کانون مرکز همچنین از هیات مدیره کانون سردفتران نیز.

  15. سلام من هیچ درسی منفی نزدم ولی متاسفانه امسال قبول نشدم و خیلی افسرده شدم ی سال وقت گذاشتم و مطالعه کردم

    1. علی جون محترم
      متاسفانه همانطوری که مستحضرید کاراکثروکلای محترم مغلطه کردن وسفسطه هستش یعنی موضوع بحث راعوض کردن ویا یک چیزغلطی را با درستی …..
      حال شما با ایراد گرفتن از نحوه نگارش آن عزیز سعی دربه کرسی نشاندن حرف خود راکه یک انحصارطلب منفعت طلب هستید دارید.جای تاسف بیشتراست که به قول فلانی بخواهید با هرترفندی رقیب یا منتقدت را ازمیدان بدرکنی
      …. شما به جای اینکه کمی انصاف داشته باشید وخودتون را هم جای جوانان تحصیلکرده مملکتت وهمچنین نمایندگان انقلابی (البته فقط اسمشان انقلابی است وبه نظرم جز یکی دو مورد که این موردهم ازاونهاست کار خاصی انجام نداده اند وکشور را به لبه پرتگاه وشاید ته پرتگاه سوق داده اند)که این قانون راتصویب کرده اند بگذارید باتمسخرومغلطه همنوعتان را ازمیدان به درمیکنی…. این مسئله به شدت نگران کننده هستش.
      نکته قابل ذکر اینست که بنده یک فرهنگی هستم به شرافتم هیچ گونه منفعتی دراین راستا ندارم فقط اتفاقی خبرراخوندم وکامنتها رادیدم ناراحت شدم ازبعضی از نظرات که بی پروا وبدون رعایت جانب انصاف یک طرفه به قاضی میرن و فقط منافع خودشان رالحاظ میکنند.
      اینکه بی انصافها وبی منطق ها درهر قشر وصنفی وجود دارند شکی نیست…. اما من به عنوان یک ایرانی وبرادر کوچک شماها انتظار دارم که هیچوقت جانب حق وعدالت را خالی نکنید،مثلا افرادی هستند که سالها این حرفه را به انحصار خود درآورده اند باید کوتاه بیان واز طرفی ازاین سمت افراد کم سواد و کم لیاقت جذب نشوند هم حرف درستی است.
      قصدنصیحت ودخالت نداشتم پوزش مرابپذیریدزیرا من درهرجا به نظرم حرفی غیرمنطقی وناعادلانه باشد درحدامکان جواب میدهم باشد که مردم سرزمین عزیزم ازاین خستگی ورنج که برآنها مستولی گشته رهایی یابند وجامعه پرازعدل وداد شود.
      ازاینکه کامنت من حقوقی نیست وبه شکل عامیانه تحریرشده وممکن است این برادرمان دوباره از کلماتی مثل فلان وبهمان ایراد بگیرندقابل پیش بینی است پوزش مجدد

      1. برادر یا خواهر من چرا وقتی تو چیزی که تخصصی نداری و به شما ربطی نداره نظر میدی؟! الان با توجه به شرافتی که بهش قسم میخوری کسی که در سهمیه آزاد حقوق مدنی رو ۶ درصد زده یا آیین دادرسی مدنی رو ۷ درصد زده لیاقت کارآموزی و متعاقب اون وکالت رو داره؟! الان کجای این حرفی که بنده زدم مغلطه و سفسطه بود؟! کجای این حرف ناعادلانه بود من خودم از کارشناسی تا الان که دانشجوی دکتری رشته حقوق خصوصی هستم در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کردم یا آقای سید امین پیشنماز (= رتبه یک آزمون کارآموزی وکالت امسال) که کارشناسی و کارشناسی ارشد رو در دانشگاه علوم قضایی اخذ کردند و الان دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی هستند این عدالت هست که ایشون با کسی که حقوق مدنی رو ۶ درصد یا صفر زده برابر باشه و به هردوتاشون پروانه کارآموزی یک محل رو بدن؟! الان کجای این حرف غیرمنطقی بود؟! آزمون وکالت هر سال داره برگزار میشه کجاش انحصارطلبی هست؟! الان آقا یا خانم معلم با کدوم استقراء و آمار فهمیدی که کار اکثر وکلا سفسطه و مغلطه کردن هست؟! اگه آمار مستندی دارید که به همین سایت وکلاپرس ارائه دهید و اگر ندارید خواهشا به همون شرافتی که بهش قسم خوردی از رو هوا نظر نده اینجا یه سایت تخصصی هستش! ببخشید با عرض معذرت و پوزش شما معلم نیستی و حقوق خوندید اما تو کدوم دانشگاه رو نمیدونم….
        موفق و پیروز باشید.

      2. آقای معلم موقعی که دولت سد چم شیر را افتتاح کرد عده ایی خیلی زیادی موافق افتتاح آن سد بودند و عده ایی خیلی زیادی هم مخالفش بودند …. ولی من نمی دانستم حق با کدامشان است…. موقعی که دولت قبلی مخالف استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق بود عده ای زیادی موافق و دولتمردان فعلی هم مخالف بودند و به شدت هم دولت قبلی را مورد انتقاد قرار دادند ولی من نمی دانم حق با کدامشان هست…. من اصلا اظهار نظر در این موارد نمی کنم چون هیچ سررشته ایی از این مسائل ندارم.
        آقای معلم طرح تسهیل از جمله ی طرح های آست که ظاهر زیبایی دارد ولی تبعات منفی فراوان دارد …. شاید تجزیه و تحلیل طرح تسهیل برای جامعه غیر حقوقی سخت باشد … اجازه بدهید ما جامعه ی حقوقی خودمان در مورد طرح تسهیل صحبت کنیم. ضمن این که در همین کامنت ها عده ایی حتی طرح تسهیل را هم قبول ندارند و مدعی هستند با یک لیسانس حقوق ان هم از هر دانشگاهی بایستی بهشان پروانه وکالت داده شود. فقط این را بدانید وقتی در مجلس طرحی گذاشته می شود بایستی در مورد تبعات مثبت و منفی آن بیشتر تحقیق شود باید همه ی جوانب آن در نظر گرفته می شد باید از نظرات کارشناسان و خبرگان آن رشته استفاده می شد نه آن که برای جامعه ی حقوقی اقتصاددانان تصمیم می گرفتند… حداقل نمره ی قبولی تراز بالای ۷۵۰۰ را قرار می دادند.

  16. دعواهای زرگریتون برای کسب کرسی و قدرت کی میخواد تمام شه خدا میدونه……پدر فارق التحصیلان حقوق رو دراوردین….این بازی هارو بگذارید کنار و به فکر اموزش باشید….تنها چیزی که نداریم اموزش هست…

  17. مسولین محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین کانون سردفتران و دفتریاران . یادتونه ۱۲ سال آزمون سردفتری برگزار نکردید ؟ دلیلش چی بود ؟ یا اینکه آزمون برگزار می کردید ظرفیت شهرستات ها یک نفر ، دو نفر بود .قانون تسهیل از این حیث که جلو انحصارگرایی رو گرفته خیلی عالیه . هر سردفتری که ناراضیه اگه راست میگه استعفا دهد .
    نمایندگان محترم مجلس لطفا این حصارها رو از میان برچینید .‌

    1. نظرات بالا را مطالعه بفرمایید دوست عزیزی در بالا فرمودن که در سال ۸۶، پنج هزار هشتصد سردفتر به بهانه ایجاد اشتغال جذب شده …. این را در نظر بگیرید در حال حاضر فقط ۸۵۰۰ سردفتر در سراسر کشور داریم. که اگر آمار درست باشد نزدیک به دو سوم آنها در سال ۸۶ جذب شدن…. اگر آن سال با ضابطه و قانون مند سردفتر جدب می شد سال های بعد هم ازمون برگزار می شد…. همان طور که اگر ۹۵۰۰ نفر امسال را جدب کنند بازار اشباع خواهد شد تا سال ها بعد توان جذب سردفتر نخواهند داشت.

  18. در دانشگاه باز کردین هر کی بیاد مدرک بگیره.
    نماینده مجلس به شخص خودم گفت” الان لیسانس بیکاری خب میشی وکیل بیکار چه عیبی داره” عیبش اینجاست طرف ۲۲ ۲۳ ۲۴ سالگی بفهمه خبری نیست میره دنبال کار زندگیش تا اینکه حدود ۳۰ سالش بشه بعد کلی دوندگی بفهمه هیچی بدست نمیاره.
    …. بخش پدری بنده کلا ۲ تا مدرسه است یکیش به همت قدیمیا همچون پدرم ۵ سال پیش ساخته شد ولی دانشگاه ازاد داره
    چرا باید طرف تو ۶۵ سالگی بعد بازنشستگی بیاد وکیل بشه؟؟ وکالت شغل دوم بازنشسته ها شده

  19. مگه قراره بیان دیوانعالی کشور که تو نظر میدی؟! درو باز نکنین هرکی بیاد قاضی بشه و گند بزنه به زندگی و حق مردم

  20. سلام آقای منتظری مصوبه مجلس پذیرش با معیار علمی هستش که صرفا بخاطر انحصار کانون وکلا و رهایی جوانان از زنجیر انحصار بود مگه قراره بدون معیار سنجی پذیرفته بشن؟ اگه تراز قبولی میاد پایین بخاطر سختی سوالات کانون هستش نه طرح تسهیل
    حامی جوانان باشید نه کانون وکلا اونا اینقدر قدرت و پول دارن که نیاز به حمایت ندارن اندکی تامل لطفا

  21. باید کاملا این قانون تسهیل اجرا بشه تا دقیقاً همه چی بهم بریزه منظور م نظم صد ساله ای که قوه قضاییه درست کرده بود مقاومت اشتباه است و فنی تعداد وکلا صدها هزار نفر بشه و دفتر خانه ها از بقالی ها و سوپر مارکتی ها بیشتر بشه تمام این افراد با مدرک های پولی….مدعی خواهند شد که چرا در آمد نداریم همانطور که به هر ننه قمری لیسانس حقوق دادن باید جوابگو ی وکلا و سردفتران بدون در آمد باشند و قطعا …. حاکمیت مجبور به پاسخگویی است و بنفع ما هم میشود

  22. سلام علیکم
    صد در صد با قانون تسهیل موافقیم و تاریخ سلیقه و نظرات شما به یاد خواهد سپرد حیف شد در تاریخ با این نظر ثبت شدی

  23. به جای انتقاد جلوی فاجعه رو بگیرید به عنوان یک مقام قضایی بزرگ ، ممنون.
    البته در مورد وکالت رو عرض میکنم سردفتری بحثش جداست، وکالت انصافا کانون وکلا هرساله آزمون داشته و خواهد داشت من خودم به شخصه یک بار آزمون کانون با ۱۲ نفر اختلاف قبول نشدم تو شهر تبریزتو سال های قبل ، ولی این به منزله اون نیست بیام با قبولی امسالم که با تمام ضعف ها قبول شدم الکی بیام و از قانون تصحیل طرفداری کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا