اخبار آزمون ها

انتظار مضاعف داوطلبان آزمون وکالت برای اعلام نتایج آزمون کانون وکلا و آزمون فوق‌العاده

وکلاپرس- داوطلبان آزمون وکالت همچنان چشم انتظار اعلام نتایج آزمون‌هایی هستند که در دو ماه اردیبهشت و تیر برگزار شده بود.

به گزارش وکلاپرس هفته گذشته وکیل ابراهیم کیانی (سخنگو و نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) از اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ (برگزار شده در تیرماه ۱۴۰۱) تا پایان شهریورماه خبر داده بود.

همچنین معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در اطلاعیه ای از اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضائیه بر اساس نمرات تراز شده در روز های آتی خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

با وجود گذشت دو هفته از وعده مسئولین برای اعلام نتایج، همچنان داوطلبان منتظر اعلام نتایج آزمون های مذکور هستند.

آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائیه که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شده بود، نتایج آن با تاخیر و بر اساس نمره خام اعلام شد. با تصویب قانون تفسیر مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار و تغییر معیار پذیرش داوطلبان از نمره خام به تراز، مرکز وکلای قوه قضاپیه مکلف به اصلاح اعلام نتایج بر اساس میانگین نمرات تراز شده شد. امری که با وجود وعده مسئولین هنوز محقق نشده است.

اگرچه پیش از این اعلام شده بود نتایج آزمون وکالت کانون های وکلای دادگستری ۱۴۰۱ (مربوط به سال ۱۴۰۰) که در ۳۰ تیر ماه برگزار شده بود تا ۴۰ روز پس از برگزاری اعلام خواهد شد اما با توجه به استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار درباره معیار پذیرش در آزمون وکالت اعلام نتایج به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید:

هرچند هنوز تا پایان شهریور ماه زمان باقی است، لیکن به نظر می رسد تاخیر در اعلام نتایج این دو آزمون علت موجهی ندارد و صرفا موجب انتظار و اذیت مضاعف داوطلبان دو آزمون مذکور شده است.

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. واقعا آدم متاسف میشه کسانی دم از قانون میزنند اما هیچ بویی از…
    نتیجه را اعلام کنید تا متقاضیان تکلیف شان معلوم بشه دیگه

  2. دیگه این قضیه خیلی داره لوس میشه .نتایج آزمونی که نهایت ظرف ۲۰ روز میتونست اعلام بشه .مدام امروز وفردا میکنن. شما ببینید همین مرکز مشاوران وکانون وکلا بابت ثبت نام آزمون چه مبلغ هنگفتی از داوطلبان دریافت کردند وحال هیچ تعهدی نسبت به اعلام نتیجه ندارن . و…

  3. این ظلم کانون ومرکز وکلاست اینهمه داوطلب معطل کردن .متاسفم برای حقوقدان هاکه دم ازعدالت میزنن

  4. فقط‌دوتادرس‌بدزدم،بقیه‌بالای‌بیست‌زدم‌وترازمم
    ۵۵۰۰ شده‌ولی‌قبول‌نشدم،همش‌دروغه‌قانون‌تسهیل

  5. توروخدا دادبکی ببریم؟به کی بگیم، اینکه کسی هست با آینده آدمها بازی میکنه،وراست راست میگرده به ریش ماهامیخنده،خودکانون اعلام کرده نمره ترازو۸۱۰۰بعدنمره من وتوکارنامه زده۵۵۶۹وقبول نشدم،این یعنی چی؟خاهش میکنم از دفتر آقا،که،ورودکنن به این جریان،یعنی اینجورنمیشه،شخصآمراجعه میکنم دفتره آقاوخاهش میکنم که بعرضش برسونن و ورودکنه به جریان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا