اخبار بین المللیویژه

انتصاب وکیل لعبت صدرهاشمی به عنوان قاضی دادگاه فدرال کانادا

وکلاپرس- اخیرا وزیر دادگستری کشور کانادا، خانم لعبت صدرهاشمی را به عنوان قاضی دادگاه فدرال این کشور منصوب کرد. گفته می شود وی اولین قاضی زن ایرانی تبار است که به این سمت عالی منصوب شده است.

وکیلی که قاضی دادگاه عالی کشور کانادا شد

به گزارش وکلاپرس به نقل از سایت رسمی دولت کانادا، دیوید لامتی(وزیر دادگستری و دادستان عمومی کشور کانادا) وکیل لعبت صدرهاشمی را به عنوان قاضی دادگاه فدرال کانادا منصوب کرد.

گفته می شود وکیل لعبت صدرهاشمی اولین قاضی زن ایرانی تباری است که به این سمت عالی قضایی منصوب شده است.

بیشتر بخوانید: گفت و گو با مترجم مقیم کانادا کتاب «اصول اخلاقی حرفه وکالت»

وزیر دادگستری کانادا که همزمان سمت دادستان عمومی این کشور را نیز بر عهده داد، درباره انتصاب وکیل صدرهاشمی اظهار کرد: آرزو می کنم که صدرهاشمی با اتخاذ نقش جدید خود موفق شود. من اطمینان دارم که وی به عنوان عضوی از دادگاه فدرال به کانادایی ها خدمت خواهد کرد.

گفتنی است صدرهاشمی که به تازگی در سمت قضاوت مشغول به کار شده است، جانشین قاضی بوسول(K.M. Boswell) گردیده که از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ بازنشسته شده بود.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تاریخچه بازنگری در نظام آموزشی حقوق در آمریکا

وکیل لعبت صدرهاشمی کیست؟

لعبت صدرهاشمی، مشاور ارشد و سرپرست یک کلینیک حقوقی در امور مهاجرت و پناهندگی در کشور کانادا بوده است. وی همچنین در سوابق خود ریاست انجمن وکلای پناهندگان کانادا با نام اختصاریCARL را به همراه دارد.

قاضی صدرهاشمی که هم اکنون دارای یک فرزند هشت ساله است، زمانی به همراه خانواده خود از ایران به کانادا مهاجرت کرد که تنها ۱۶ ماه داشت.

او پیش از اخذ مدرک حقوق و مدرک کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی از دانشگاه تورنتو در سال ۲۰۰۵، از دانشگاه کلگری در رشته روابط بین الملل فارغ التحصیل شد.

بیشتر بخوانید: ایمی کانی برت؛ وکیلی که قاضی دیوان عالی آمریکا شد

وکالت در امور پناهنگی برای افراد کم بضاعت

این حقوقدان در زمان اشتغال به حرفه وکالت، فعالیت حقوقی خود را معطوف به امور پناهندگان و تمرکز بر موضوعات حقوق بشری برای افراد کم درآمد کرده بود.

بر اساس گزارش های موجود، صدرهاشمی چندین سال به عنوان وکیل در «انجمن حقوقی مدار»(نهاد حقوقی غیر انتفاعی در ونکوور) به حمایت از منافع عمومی و موضوعات حقوق بشری پرداخته است.

همچنین وی از سال ۲۰۲۰ مشاور ارشد و رییس یک کلینیک حقوقی با موضوع مهاجرت و امور پناهندگان بوده است. این کلینیک به وکالت و ارائه خدمات حقوقی به افراد کم درآمد که علاوه بر مشکل مالی دارای مسائل پیچیده قانونی در زمینه مهاجرت و پناهندگی می باشند، می پردازد.

بیشتر بخوانید: دادگاه قانون اساسی آلمان شکایت پناهنده ایرانی را رد کرد

لازم به ذکر است است بنا به گزارش وزارت دادگستری کانادا از نوامبر سال ۲۰۱۵ تا کنون، در سطح دادگاه عالی فدرال کانادا، بیش از ۴۵۰ قاضی از ملیت های مختلف منصوب شده اند که بیش از نیمی از این قضات را زنان حقوقدان تشکیل می دهند.

منبع: وب سایت رسمی دولت کانادا

یک دیدگاه

  1. سلام و درود بر شیرزنان ایرانی منجمله خانم صدر هاشمی آفرین به شما باعث افتخارهستید آرزوی موفقیت برای شما دارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا