گفت و گوویژه

افزایش ۲۵ درصدی حقوق وکلای بازنشسته صندوق حمایت از مرداد ماه اعمال می‌شود

وکلاپرس- نماینده کانون وکلای یزد در صندوق حمایت وکلا ضمن تشریح جزئیات جلسه مجمع عادی صندوق حمایت، از افزایش ۲۵درصدی حقوق مستمری بگیران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری روز جمعه ۷ مردادماه ۱۴۰۱ تشکیل شد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق حمایت

محمدحسین سلیمیان، نماینده کانون وکلای دادگستری یزد در صندوق حمایت، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این جلسه گفت: در این جلسه اعضای هیأت مدیره صندوق حمایت و بازرس این نهاد گزارش‌هایی را به تفکیک ارائه کردند؛ براساس این گزارش‌ها افزایش درآمدهای سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ و مانده بدهی کانون‌ها مشخص شد. علاوه بر این اعضای مجمع از سفرهای استانی خود برای خرید چند ملک در برخی استان‌ها گزارشی ارائه کردند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین موضوعات عنوان شده در جلسه، افزایش مستمری هاست که تا ۲۵ درصد بوده است؛ صندوق حمایت مابه التفاوت این مبلغ را از ابتدای سال نیز محاسبه و برای مستمری بگیران واریز خواهد کرد. شاید این میزان افزایش با نرخ تورم همراه نباشد اما افزایش چشمگیری محسوب می‌شود.

پیشتر نیز نماینده کانون وکلای گیلان در مجمع عمومی صندوق حمایت درباره این مصوبه گفته بود: رئیس هیات مدیره صندوق ضمن اعلام خبر تصویب پیشنهاد صندوق مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی میزان دریافتی مستمری بگیران صندوق توسط وزیر دادگستری، اعمال آن در حقوق مرداد ماه به انضمام واریز ما به التفاوت ماه های گذشته را وعده داد.

او با اشاره به حضور معاون اعتباری بانک ملی ایران در این جلسه گفت: مقرر شد تمامی روسای بانک ملی هر استان در هفته جاری در کانون های وکلا حاضر شوند و پاسخگوی روسای کانون ها باشند و درصدد رفع ایرادات و موانع اعطای وام برآیند.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی درمانگاه تخصصی صندوق حمایت منوط به ارائه طرح توجیهی و اخذ مصوبه است

این وکیل دادگستری با اشاره به موضوع راه اندازی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی صندوق حمایت گفت: در این خصوص بحث هایی صورت گرفت اما به طور کلی موضوع منوط به ارائه طرح توجیهی، راهکارها و اخذ مصوبه شد. این ساختمان ۱۰ واحدی در اسفندماه سال گذشته توسط صندوق حمایت در منطقه سعادت آباد تهران خریداری شد. باتوجه به روند اخذ مجوزها، تشکیل شرکت و سهامداران، خرید تجهیزات و… نمی توان با قطعیت اعلام کرد که اجرایی خواهد شد.

پیگیری سهم صندوق حمایت در موضوع ابطال تمبرها در شعب دادگاه‌های استان‌ها

سلیمیان با طرح مسئله سیستم ابطال تمبرها گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها ابطال تمبر صرفا در دفاتر خدمات قضایی ابطال می شود و سهم کانون و صندوق حمایت محاسبه می شود ولی چنانچه پیرو اخطارهای رفع نقص در درون شعب دادگاه‌ها تمبرهای وکالت ابطال شود، به دلیل اختلال سامانه سهم صندوق پرداخته و محاسبه نمی شود. لذا تصمیم گرفته شد موضوع به صورت جدی از طریق استان‌ها پیگیری شود.

او ادامه داد: در ادامه جلسه گزارش صورت‌های مالی ارائه و به بحث و بررسی گذاشته شد. ایرادات رفع و در نهایت تصویب شد. در ادامه جلسه بازرس های اصلی و علی البدل تعیین شدند.

تعیین دو وکیل برای کارگروه سرمایه‌گذاری صندوق حمایت به دلیل جنبه نظارتی

این وکیل دادگستری با اشره به دستورالعمل کارگروه سرمایه‌گذاری افزود: باتوجه به دستورالعملی که در راستای اجرای ماده ۱۷ آیین نامه صندوق حمایت تدوین شده بود، مقرر شده بود. درخصوص این مسئله اختلاف نظر بود که آیا افراد منتخب وکیل باشند یا خیر. درنهایت با تاکید بر نقش نظارتی این دو شخص تصمیم بر تعیین وکیل شد. به همین منظور دو نفر به انتخاب مجمع تعیین شوند که من و آقای آینه وند از میان کاندیداها رأی آوردیم و انتخاب شدیم.

سلیمیان با تاکید بر اهمیت این کارگروه گفت: باتوجه به اینکه ممکن است صندوق حمایت وکلا در سال های آتی با افزایش بازنشستگان، به مشکل مالی بر بخورد، پیگیری این کارگروه برای نحوه سرمایه گذاری و به کارگیری وجوه صندوق برای تدبیر و ارائه راهکار بسیار مهم است تا سود و منافع بلندمدتی را برای کانون‌ها و صندوق حمایت ایجاد کند. اگرچه تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد املاک توسط صندوق حمایت خریداری شده است اما هنوز تا رقم ۷۰۰ میلیارد تومان مجوز قانونی داریم و باید درصدد یافتن طرق سرمایه گذاری دارای توجیه اقتصادی باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا