اخبار کانون هاویژه

۶۵ درصد از وکلای چهارمحال و بختیاری بیکار هستند

وکلاپرس- رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر پاک دستی قریب به اتفاق مدیران نهاد وکالت گفت: ۶۵ درصد از وکلای چهارمحال و بختیاری بیکار هستند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، وکیل تقی مبینی، رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری، سوم اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری‌ اظهار کرد: یکی از پاک ‌دست ترین نهادها، کانون وکلای دادگستری است، البته یک ‌سری کم‌ کاری ‌هایی وجود دارد اما قانون اجازه رسانه‌ ای شدن تخلفات را نمی ‌دهد.

وی افزود: رسانه‌ ها می ‌توانند نقاط مبهم در خصوص کانون وکلا را شناسایی کرده و روشنگری کنند.

کم کاری وکلا در نشان دادن فعالیت ‌هایشان

وکیل مبینی با بیان اینکه بدبینی ‌هایی علیه کانون وکلا در کشور وجود دارد، ادامه داد: یکی از دلایل این مسئله کم کاری خود وکلا مبنی بر نشان دادن فعالیت ‌ها است‌، چرا که آنان خدمات موثری را انجام می‌دهند.

رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری یکی از خدمات این کانون را وکالت تسخیری دانست و یادآور شد: به موجب قانون، دادگاه مکلف است برای متهمان جرایم بزرگ که در صلاحیت رسیدگی دادگاه کیفری یک (امور جناحی) هستند، وکیل بگیرند حتی اگر خود شخص تمایل به این کار نداشته باشد، گفتنی است این وکالت کاملا رایگان است.

وی با بیان اینکه هر وکیل در سال باید سه پرونده معاضدتی اختیار کند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات کانون وکلا، خدمات معاضدتی بوده که رایگان است.

مبینی اضافه کرد: خدمات زیادی به مددجویان بهزیستی و تحت پوشش کمیته امداد شده است، به ‌علاوه به ‌مناسبت هفته وکیل دفاتر مشاوره حق ‌الوکاله دریافت نمی‌کنند.

بدخواهان استقلال کانون را نشانه گرفته اند

وی در ادامه به مشکلات کانون وکلا اشاره و اظهار کرد: بدخواهان استقلال کانون را نشانه گرفته اند و در سایه تعاملات صورت ‌گرفته با قوای سه ‌گانه، آنان نیز بر استقلال نهاد وکالت اعتقاد دارند، چرا که این نهاد پاسدار حقوق اساسی مردم است.

بیشتر بخوانید:

ضرورت تخصصی شدن وکالت

مبینی ادامه داد: وکالت باید در کشور تخصصی شود، بدین معنا که مشخص شود هر وکیل دقیقا باید چه‌ نوع پرونده‌ای را پیگیری کند.

رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری یکی از راهکارهای لازم برای توسعه عدالت حقوقی و قضایی را وارد کردن امر وکالت در نهاد خانواده عنوان کرد.

۶۵ درصد از وکلای چهارمحال و بختیاری بیکار هستند

مبینی با بیان اینکه ۶۵ درصد از وکلای چهارمحال و بختیاری بیکار هستند، گفت: مشکلات معیشتی در میان وکلا وجود دارد، وکیل بیکار، بیمه بیکاری ندارد و کانون نمی ‌تواند حمایتی از آنان کند.

وی با ابراز گلایه ‌مندی از جذب بیش از حد دانشجوی حقوق در کشور گفت: این مسئله نیازمند فکر اساسی بوده و باید توسط دستگاه‌ های مربوطه رفع شود.

مبینی به تخلفات وکلا اشاره و خاطرنشان کرد: در هر کانون، دادستان‌های نظامی و دادیاران نظامی تخلفات وکلا را پیگیری کرده و طی دو ماه گذشته دو وکیل متخلف در استان شناسایی و محکوم به محرومیت از خدمات وکالتی برای مدت معین شدند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا