بخشنامه

اطلاعیه اداره امور مالیاتی استان کرمان درباره اجرای قانون تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی

وکلاپرس _ اداره امور مالیاتی استان کرمان جهت اجرای قانون تسهیل تکالیف مؤدیان، خواستار صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی وکلا و سایر مودیان مشمول از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ شده است.

به گزارش وکلاپرس، اداره امور مالیاتی استان کرمان با انتشار اطلاعیه ای درباره درباره اجرای قانون تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی، اعلام کرد: به منظور تسهیل تکالیف مودیان مشمول این قانون، سازمان می تواند مؤدیانی که میزان فروش سالانه آنها کمتر از بیست و پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات های مستقیم باشد را از صدور صورتحساب الکترونیکی معاف نماید.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه اداره امور مالیاتی استان کرمان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

دستگاه های اجرایی استان کرمان

موضوع: اطلاع رسانی در خصوص اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

باسلام احترام

همان گونه که مستحضر هستید براساس مفاد قانون تسهیل انجام تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و طرح دوفوریتی مصوب ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ مجلس شورای اسلامی تاریخ اجرای قانون مذکور برای کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ مشخص شده است لذا کلیه مودیان مشمول از ابتدای دی ماه مکلف به صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی می باشند. لذا ضمن ارسال قانون تسهیل و اعلام موارد مهم در ذیل نامه خواهشمند است در اجرایی نمودن هر چه بهتر قانون مذکور اهتمام لازم به عمل آید.

ماده ۳- تا پایان سال ۱۴۰۳ صورت حساب هایی که در سامانه مؤدیان صادر نشده است، قابل قبول می باشد.

ماده ۱۴ مکرر – به منظور تسهیل تکالیف مودیان مشمول این قانون، سازمان می تواند مؤدیانی که میزان فروش سالانه آنها کمتر از بیست و پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات های مستقیم باشد را از صدور صورتحساب الکترونیکی معاف نماید.

رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی گروه هایی از مؤدیان با میزان فروش سالانه بیشتر از نصاب موضوع این ماده با رعایت تبصره های (۱) و (۲) این ماده از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور فروش سالانه از میزان فوق صورتحساب الکترونیکی محسوب نمی شود.

تبصره ۱- به منظور ایجاد تسهیل برای مودیان مشمول این قانون نصاب مذکور در این ماده در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به ترتیب ۱۵۰، ۱۰۰ و ۵۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات های مستقیم تعیین می شود.

تبصره ۲- تا پایان سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی کلیه مؤدیانی که عرضه کننده کالا و خدمت واحد هستند یا کالاها و خدمات مورد عرضه آن ها مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان می باشد، صورتحساب الکترونیکی محسوب می شود.

حمید زینل پور

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا