اخبار اسکودا

استاندار مازندران: فراز و فرود‌هایی در طول انقلاب وجود داشت که کانون وکلا آن را حس کرد

وکلاپرس- سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، در سخنرانی اش در چهل‌وهفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر تحقق عدالت به بیان نقش و اهمیت جایگاه وکالت در جامعه پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اسکودا استاندار مازندران در این همایش که هم اکنون در هتل میزبان بابلسر در حال برگزاری است، گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که امروز جامعۀ بشری بیشترین تلاش را برای آن می‌کند تحقق و ایجاد عدالت است.

نقش وکالت از اعلام حکم قضاوت بالاتر است

وی با بیان اینکه عدالت یکی از بهترین ادبیات رایج در حکمرانی است افزود: شاید این شغل در مجموعۀ مشاغلی است که در اجرای عدالت، در حال حاضر فعال هستند.

سیدمحمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه قاضی به‌عنوان بالاترین عضو اجتماع، مسئولیت قضاوت را برعهده دارد، اذعان داشت: وکیل می‌تواند بستر اجرای عدالت را برای قاضی صادرکنندۀ حکم نهایی مهیا کند؛ بنابراین، نقش وکالت از اعلام حکم قضاوت بالاتر است.

بیشتر بخوانید:

حسینی‌پور ذکر کرد: جامعۀ ما در حال حاضر مسائل مختلفی را تجربه می‌کند، اما یکی از مشکلات اصلی ما عدم توجه افراد به کسانی است که می‌توانند در عدالت به آن‌ها کمک کنند.

او با اعلام اینکه وکیل در جامعۀ ما جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده است خاطرنشان کرد: فراز و فرود‌هایی در طول انقلاب وجود داشت که کانون وکلا آن را حس کرد و امروز به‌عنوان محور اصلی اجرای تشریفات قضایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

کانون وکلای دادگستری باید به نهاد مبارزه با فساد تبدیل شود

استاندار مازندران اشاره کرد: جامعۀ ما در حال توسعه است و تمام شئونات اجتماعی ما در حال تحول می‌باشد. بنابراین، حوزۀ تخصصی وکلا هم باید در حال تغییر و تحول باشد.

سیّدمحمود حسینی‌پور بیان کرد: وکالت شغلی مقدس است و سوگندی که وکیل دادگستری یاد می‌کند از مهم‌ترین مسائل مورد توجه است. پس، کانون وکلای دادگستری باید به نهاد مبارزه با فساد تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

استاندار مازندران نوید داد: اگر وکلای دادگستری می‌خواهند در تصمیم‌گیری‌های کلان استان شرکت کنند، ما آن‌ها را با آغوش باز می‌پذیریم.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا