اخبار صنفی

ادعای معاون وزارت اقتصاد: کانون وکلا علی‌رغم اتصال به درگاه، هنوز گامی برای عضویت در این درگاه برنداشته‌اند

وکلاپرس- هادی سبحانیان، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ مدعی شد که کانون وکلا علی‌رغم اتصال به درگاه هنوز گامی برای عضویت در این درگاه برنداشته‌است.

به گزارش وکلاپرس با وجود اینکه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در دادنامه ای، مصوبه هیات مقررات‌زدایی مربوط به الزام کانون وکلای مرکز در بارگذاری اطلاعات در درگاه ملی مجوزها را ابطال کرده است اما معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد مدعی شد کانون وکلا برای عضویت در این درگاه اقدام نکرده است.

بیشتر بخوانید:

سبحانیان با حضور در در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ درباره روند اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها گفت: اجرای طرح درگاه ملی مجوزها که ۱۴ سال روی زمین مانده بود، از اقدامات خوب این دولت است. شرایط سلیقه‌ای مبهم دوره‌های پیشین، جوانان را از ورود به عرصه اقتصاد منع می‌کرد. در دوره جدید با همت دولت حدود ۴۷۵۰ مجوز که مشتمل بر مجوزهای صنفی، خانگی و دستگاهی است، صادر شد. همچنین شرایط لازم برای اخذ مجوز را شفاف کردیم و در انظار مردم قرار دادیم.

وی با بیان اینکه شرایط مدارک، هزینه و زمان لازم برای اخذ مجوزها را برای اولین بار به تصویب رساندیم، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ‌قریب به ۶۵۰ هزار مجوز از درگاه مجوزها درخواست شده و بیش از ۲۲۴ هزار مجوز بدون مراجعه حضوری صادر شده است. همچنین ۸۰۰۰ مجوز در صف صدور و ۱۳۸ هزار مجوز در دست بررسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

سبحانیان با ذکر این نکته که دستگاه‌ها در بررسی ۱۵ درصد از مجوزها تاخیر کرده‌اند، ادامه داد: برخی دستگاه‌ها همچنان فعالیت کافی را نداشتند. تاکنون بیش از ۶۰ دستگاه به درگاه ملی مجوزها متصل شدند و الان ۸۰ درصد مجوزها (با احتساب مجوزهای صنفی) بدون حضور افراد صادر می‌شود. قوه قضاییه، وزارت کشور، سازمان اداری استخدامی و جامعه حسابداران رسمی هنوز به درگاه ملی متصل نشدند. همچنین سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام مهندسی، کانون وکلا و فدراسیون‌های ورزشی علی‌رغم اتصال به درگاه، هنوز گامی برای عضویت در این درگاه برنداشته‌اند.

این عضو ارشد وزارت اقتصاد گفت: دستگاه‌های نظارتی در حال برررسی عملکرد این دستگاه‌ها هستند ولی ما همچنان همدلانه و خیرخواهانه برای تسهیل امور مردم از آنها خواهش می‌کنیم تا به درگاه ملی متصل بشوند.

شایان ذکر است پیش از این هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در این دادنامه اعلام کرده بوده: «تصویب بند (ج) مصوبـه شماره ۳۰۶۲۲؍۸۰-۱؍۳؍۱۴۰۰ هیات مزبور که متضمن الزام کانونهای وکلای دادگستری مرکز و مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به بارگذاری و تکمیل اطلاعات مربوط به عنوان مجـوزهای صادره در درگاه ملّی مجـوزهای کشور است، از حـدود صلاحیت هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار خارج است»

متن کامل رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا