اخبار کانون هاویژه

آیا هفته آینده اولین جلسه هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز برگزار می‌شود؟

وکلاپرس- با گذشت بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات سی و دومین دوره هیئت مدیره کانون وکلای مرکز، با توجه به اتفاقات رخ داده همچنان زمان برگزاری اولین جلسه هیأت مدیره جدید این کانون مشخص نیست.

به گزارش وکلاپرس، انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز روز ۱۰ شهریور برگزار و ۱۸ منتخب جدید این نهاد نیز مشخص شد.

هرچند برگزاری انتخابات کم حاشیه بود، لیکن دادگاه عالی انتظامی قضات پس از برگزاری انتخابات دادنامه‌ای در خصوص این رقابت صنفی صادر و ۵ عضو علی‌البدل را جایگزین ۵ عضو اصلی منتخب از سوی وکلای دادگستری کرد.

بیشتر بخوانید:

 این دادنامه که از سوی برخی فعالین صنفی به «حکم انتصاب مدیر برای نهاد وکالت» تشبیه شد، مورد انتقاد شدید رؤسای کانون‌های وکلای سراسر کشور قرار گرفت تا جایی که مدیران نهاد وکالت این رأی را «روندهای باژگونه حکومت قانون» خواندند.

 با این حال رئیس کانون وکلای مرکز در نامه‌ای به رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات از وی خواستار رفع ابهام از دادنامه مذکور برای اجرا شد. ابهاماتی که اگرچه از سوی حقوقدانان مورد انتقاد گرفت، اما حسینعلی منتظری(رئیس دادگاه انتظامی قضات) ابهامات را «خودساخته» و «ادعایی» خواند.

اگرچه رسانه تنویر از شروع به کار هیأت مدیره جدید کانون مرکز در روز یکشنبه (۲۴ مهر) خبر داده است، لیکن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که مدیران جدید کانون مذکور قرار است چه زمانی زمام امور را به دست بگیرند.

وکلاپرس پیگیر آخرین اخبار در این زمینه است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا