اخبار کانون ها

یک وکیل زن دادستان انتظامی کانون وکلای کردستان شد

وکلاپرس- هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان در مصوبه اخیر خود دادستان انتظامی این نهاد را از بین وکلای زن استان کردستان انتخاب کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس صورت جلسه منتشر شده از جلسه اخیر این کانون (مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۱) یک وکیل زن به عنوان دادستان انتظامی این نهاد انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این مصوبه وکیل هانا ذکری به اتفاق آرا از سوی هیأت مدیره این نهاد برای تصدی سمت دادستان انتظامی کانون وکلای کردستان انتخاب شد.

هانا ذکری بر اساس ماده ۵۳ آیین نامه لایحه استقلال (مصوب ۱۳۳۴) انتخاب و به مدت ۲ سال عهده دار سمت انتظامی مذکور خواهد بود.

از آیین نامه لایحه استقلال ۱۳۳۴:

ماده ۵۳- دادستان دادگاه انتظامی باید در مرکز لااقل دارای چهل سال سن و پانزده سال سابقه وکالت و معاون اول او دارای سی وپنج سال سن و ده سال سابقه وکالت و سایر معاونین دارای سی سال سن و پنج سال سابقه وکالت باشند. و در خارج مرکز دادستان لااقل باید دارای سی‌وپنج سال سن و پنج سال سابقه وکالت و معاونین دارای سی سال سن و سه سال سابقه وکالت بوده و هیچ یک محکومیت انتظامی از درجه سه به‌بالا و سوء شهرت نداشته باشند و از بین معاونین خارج مرکز کسی که سابقه وکالتش بیشتر است سمت معاونت اول خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا