اخبار کانون هاویژه

تجمع کانون های وکلای دادگستری یزد، خراسان و کرمانشاه در اعتراض به مصوبات اخیر مجلس

وکلاپرس- پس از تجمع کانون وکلای دادگستری چهار محال و بختیاری در روزهای گذشته، امروز دوم شهریور ماه سه کانون وکلای دیگر نیز در اعتراض به مصوبات اخیر مجلس، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش وکلاپرس این تجمعات اعتراضی وکلا در واکنش به مصوبه روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس برگزار می شود که طبق آن کانون های وکلا  ملزم به تبعیت از مصوبات هیات مقررات زدایی شده اند.

در صورت تأیید این مصوبه در شورای نگهبان، کانون های وکلا به عنوان یکی از نهادهای تابعه وزارت اقتصاد در خواهند آمد. بر اساس این الحاقیه که مشابه آن در برنامه هفتم توسعه نیز آمده است صدور و ابطال پروانه وکالت صرفا از طریق درگاه ملی مجوزها صورت خواهد پذیرفت. هیأت مقررات زدایی وزارت اقتصاد می‌تواند قوانین و ایین نامه های کانون وکلا را ابطال و تصحیح کند.

بیشتر بخوانید:

این مصوبه موجی از واکنش ها و انتقادات را در روزهای گذشته به همراه داشت و با جلسات هم اندیشی، بیانیه ها و تعطیلی اعتراضی برخی کانون ها نیز همراه شد.

بیشتر بخوانید:

اما برخی کانون ها نیز در کنار این اقدامات، تجمعات اعتراضی با حضور وکلای عضو کانون متبوع خود برگزار کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری، کانون های وکلای دادگستری یزد، خراسان (رضوی و جنوبی) و کرمانشاه امروز ۲ شهریور ماه، در مقابل کانون های خود تجمع برگزار کرده اند.

تجمع کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

وکلای عضو کانون کرمانشاه امروز ۱۴۰۲/۶/۲ متعاقب نشست هم اندیشی در اعتراض به مصوبه ی اخیر مجلس که مغایر با حقوق اساسی ملت و ناقض استقلال کانون وکلاست گردهم آمدند  و از شورای نگهبان رد مصوبه ی مذکور را خواستار شدند.

تجمع کانون وکلای دادگستری کرمانشاه
تجمع کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

تجمع کانون وکلای دادگستری یزد

اعضای کانون وکلای دادگستری یزد با حضور در محل کانون و امضای یک بیانیه خواستار توجه شورای نگهبان و سران قوای سه گانه و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به موارد خلاف شرع و خلاف قانون در مصوبه مذکور شده اند.

بیشتر بخوانید:

تجمع کانون وکلای دادگستری یزد
تجمع کانون وکلای دادگستری یزد

تجمع کانون وکلای دادگستری خراسان

همچنین وکلای کانون وکلای دادگستری خراسان امروز با حضور در مقابل کانون و با در دست داشتن برگه های سفید، به مصوبه روز ۲۹ مرداد ماه مجلس اعتراض خود را اعلام کردند.

تجمع کانون وکلای خراسان
تجمع کانون وکلای خراسان

‫۲ دیدگاه ها

  1. تحصن و اعتراض شما بی فایده است چون فقط و فقط بفکر منافع شخصی خودتون هستید. آفرین به مجلس انقلابی که با قانون شما مدعیان قاتون مداری را داره به قانون مداری هدایت میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا