اخبار

وکیل یاشار سلطانی: موکلم با غافلگیری روانه زندان شده است

وکلاپرس- صادق کاشانی، وکیل مدافع یاشار سلطانی با انتشار پستی در حساب توئیترش (X)، نسبت به عدم اجرای مقررات در اجرای حکم حبس موکلش انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس، ظهر امروز خبرگزاری میزان از  احضار به دادستانی و اجرای حکم حبس یاشار سلطانی خبر داده بود و در این خصوص اعلام کرده بود:

یاشار سلطانی در پرونده‌ای که ۱۷ شاکی دارد، پس از تجدید نظرخواهی و رای نهایی و قطعی دادگاه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (یازده فقره)، به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده است. یاشار سلطانی لحظاتی پیش پس از احضار به دادستانی تهران جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد.

بیشتر بخوانید:

توئیت وکیل مدافع یاشار سلطانی

صادق کاشانی در انتقاد از این رویه در حساب توئیترش نوشت:

از ویژگی های آقای یاشار سلطانی احترام به دستگاه قضایی بوده و همیشه با تماس تلفنی با همه اسناد و مدارک نزد مقامات قضایی حاضر می شد. معلوم نیست چرا امروز تشریفات اجرای حبس ایشان به شرح مقرر در ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی رعایت نشده و ایشان با غافلگیری روانه زندان شده است؟

منظور ماده ۵۰۰ قانون آیین دادرسی کیفری است و به اشتباه عنوان قانون مجازات ذکر شده است.

ماده ۵۰۰ قانون آیین دادرسی کیفری- محکومٌ‌‏علیه برای اجرای رأی احضار می‌شود و در صورت عدم حضور، به کفیل یا وثیقه‌گذار اخطار می‌شود تا محکومٌ‌‏علیه را برای اجرای رأی تسلیم کند. در این صورت، قاضی اجرای احکام کیفری می‌تواند به طور همزمان دستور جلب محکومٌ‌علیه را صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا