اخبار کانون هاویژه

نمایندگان مجلس کانون های حرفه ای را از شمول قواعد کسب و کار خارج کنند

واکنش رییس کانون وکلای مرکز به ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی واکنش نشان داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون مرکز، دکتر جلیل مالکی در یادداشتی کوتاه به ایرادات شورای نگهبان درخصوص طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی پرداخت و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا کانون های حرفه ای که ماهیت اقتصادی ندارند از طرح مذکور حذف شود.

بیشتر بخوانید:

متن یادداشت به شرح ذیل است.

اطلاق ایراد شورای محترم نگهبان بر بند الف ماده ۷ و ابهام جزء ۱ همان ماده از طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتضای حذف کانون های حرفه ای که ماهیت اقتصادی ندارند از بند م ماده ۷ طرح اصلاحی را دارد.

رسالت نمایندگان محترم مجلس در دفاع از حقوق ملت مذکور در فصل سوم قانون اساسی سنگین است و در بوته آزمایش مهم حفظ اصول و ساختار نهادهای مدنی و مردم نهاد قرار گرفته اند.

در شرایطی که شورای محترم نگهبان با طرح ایرادات دقیق و اعاده مصوبه به مجلس شورای اسلامی، امکان اصلاح طرح را در خانه ملت فراهم نموده است از همه حقوقدانان شریف، وکلای فرهیخته دادگستری و اساتید محترم حقوق کشور در خواست می نمایم نمایندگان محترم مجلس را در اتخاذ تصمیم صحیح مبتنی بر حذف کانون های حرفه ای که ماهیت اقتصادی ندارند از طرح اصلاحی و اصلاح شمول فعالیت اقتصادی بر نهادهای مدنی که ماهیت انها احقاق حق و کمک به اعمال عدالت است یاری نمایند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا