اخبار قوه قضاییهویژه

نورالله قدرتی خطاب به رؤسای کانون‌های وکلا: تا ۱۰ اسفند پیش‌نویس دستورالعمل‌های آیین نامه لایحه استقلال ارائه نشود، رأساً اقدام خواهد شد

وکلاپرس- حجت الاسلام نورالله قدرتی در نامه‌ای به رؤسای کانون‌های وکلای سراسر کشور از ایشان خواستار ارائه پیشنهاد خود در باب دستورالعمل‌های مربوط به آیین نامه جدید لایحه استقلال شد.

به گزارش وکلاپرس، حجت الاسلام نورالله قدرتی، معاون حقوقی قوه قضاییه، در نامه‌ای خطاب به رؤسای کانون های وکلای سراسر کشور از ایشان خواسته است پیشنهادهای خود را منطبق با ماده ۱۶۱ آیین نامه جدید لایحه استقلال(مصوب ابراهیم رییسی) تا حداکثر ۱۰ اسفند سال جاری به این معاونت ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

وی در این نامه متذکر شده است در صورت عدم ارائه چنین پیش نویس هایی، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه رأساً به تنظیم چنین سندهایی اقدام و جهت بررسی و امضا برای رییس قوه قضاییه ارسال می‌کند.

معاون حقوقی قوه قضاییه پیشتر نیز در نامه‌ای به رئیس مرکز آمار و اداری اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرده بود که در نحوه صدور پروانه کارآموزی و وکالت و شرایط فعالیت کارآموزان در دوره کارآموزی، رعایت مواد آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ الزامی است.

بیشتر بخوانید:

متن نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

رؤسای محترم کانون های دادگستری سراسر کشور

سلام علیکم؛

 با احترام، با توجه به اینکه حسب ماده ۲۲ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری و ماده ۱۶۱ آیین نامه مربوطه، کلیه دستور العمل ها، آیین نامه های مربوط به نقل و انتقال وکلا و کارآموزان، شیوه انجام امور کار آموزی و نحوه تشکیل کمیسون های مربوط به آن باید به تصویب رئیس محترم قوه قضاییه برسد و نظر به گذشت مهلت مقرر شش ماهه درج شده در ماه مارالذکر و با توجه به عدم اقدام کانون های وکلا جهت تهیه متن اولیه و تجویز تدوین دستورالعمل های مذکور توسط معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در تبصره ماده مذکور، لذا تا مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ نسبت به ارائه متن اولیه پیشنهادات خود اقدام نمایید.

بدیهی است که با اتمام مهلت مذکور این معاونت راسا و بدون دخالت کانون های وکلای دادگستری و جهت تأمین حقوق کارآموزان متقاضی دریافت پروانه وکالت و تعیین ضوابط نقل و انتقال وکلا دستورالعمل های لازم را تدوین و جهت اعلام نظر محضر ریاست محترم قوه قضاییه ارسال می نماید.

نورالله قدرتی
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه

هشدار معاون حقوقی قوه قضاییه به رؤسای کانون‌های وکلای کشور
هشدار معاون حقوقی قوه قضاییه به رؤسای کانون‌های وکلای کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا