اخبار بین المللی

نهاد ناظر بر حفاظت داده‌ها در اتحادیه اروپا: اطلاعات شهروندانی که جرمی مرتکب نشده‌اند حذف شود

وکلاپرس-  «نهاد ناظر بر حفاظت داده‌ها در اتحادیه اروپا» به یوروپل دستور داده است تا هرگونه اطلاعات شخصی افرادی را که هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند، حذف کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، نهاد ناظر بر حفاظت داده‌ها در اتحادیه اروپا (EDPS) یک سال به یوروپل(آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون) فرصت داده تا با بررسی مخازن داده‌های خود، اطلاعاتی را که به تحقیقات مجرمانه ارتباطی ندارد، حذف کند. همچنین بر اساس اعلام این نهاد در صورتی که هیچ گونه فعالیت مجرمانه‌ای ثابت نشود، داده‌ها تنها به مدت شش ماه می‌توانند ذخیره شوند.

نهاد ناظر بر حفاظت داده‌ها در اتحادیه اروپا (EDPS) چیست؟

نهاد ناظر بر حفاظت داده‌ها در اتحادیه اروپا (EDPS)
نهاد ناظر بر حفاظت داده‌ها در اتحادیه اروپا (EDPS)

نهاد ناظر بر حفاظت داده‌ها در اتحادیه اروپا (EDPS)، نهادی مستقل و هدف آن رصد و اطمینان از رعایت اصل و حق حفاظت از اطلاعات شخصی شهروندان توسط نهادها و ارگانهای این اتحادیه به هنگام پردازش داده‌ها و اتخاذ سیاست‌های جدید است.

این نهاد اتحادیه اروپا روز سوم ژانویه چنین دستوری را به یوروپل اعلام کرده است. حالا آژانس پلیس اتحادیه اروپا تنها ۱۲ ماه فرصت دارد که این اطلاعات اضافی را از داده‌های خود پاک کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین پیش از این نیز این نهاد ناظر در جریان تحقیقی در سال ۲۰۱۹ متوجه چنین مسئله‌ای شد و یوروپل را به دلیل «ذخیره‌سازی مداوم حجم زیادی از داده‌ها» که حقوق اساسی افراد را زیر سوال می‌برد، توبیخ کرده بود.

EDPS پس از گذشت یک سال دریافته که یوروپل همچنان به نگهداری این اطلاعات ادامه داده است و همین مسئله موجب صدور یک هشدار از سوی این نهاد به پلیس اتحادیه اروپا شده است.

یوورپول از پاک کردن اطلاعات سر باز زده‌ است

با این حال و با وجود گذشت چند سال و اگرچه یوروپل برخی تمهیداتی را به انجام رسانده اما از پاک کردن این اطلاعات سر باز زده‌ است. مقام‌های یوروپل هنوز واکنش رسمی به این تصمیم نشان نداده‌اند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا