رای

نمونه رای سلب حضانت از زوج به دلیل اعتیاد و محکومیت کیفری

پیام رای: چنانچه حکم طلاق به دلیل اعتیاد زوج صادر شده و وی دارای محکومیت کیفری مبنی بر سرقت نیز باشد، این امر از موارد سلب حضانت از زوج محسوب می شود.

رای دادگاه بدوی

در خصوص دعوای خانم الف. الف. ع. فرزند ج. به طرفیت ر. س.پ. فرزند به خواسته تقاضای صدور حکم سلب حضانت و عدم صلاحیت در نگه داری فرزند مشترک بنام ه. متولد ۱۳۸۰به ماده واحده اصلاحیه مورخه ۱۳۸۲/۹/۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام و ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی که مقرر می دارد برای حضانت طفلی که ابوین او جدا از یکدیگر زندگی می کنند مادر تا سن هفت سالگی اولویت دارد پس از آن با پدر است

و با توجه به دادخواست خواهان مبنی بر عدم صلاحیت از نگهداری فرزند مشترک توسط خوانده و ارائه تصویر طلاق صادره که دلیل طلاق آن داشتن اعتیاد خوانده بوده و همچنین خوانده یکفقره حکم به محکومیت مبنی بر سرقت داشته لذا باستناد و بندهای ۱و۲ و ماده ۱۱۷۳ قانون مدنی (اصلاحی ۱۱/۱۱/۱۳۷۶) خوانده صلاحیت نگهداری و حضانت فرزند مشترک را نداشته و حضانت فرزند مذکور به خواهان تعلق می گیرد.

رای صادره حضوری وظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاههای محترم تجدید نظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه ۲۵۹ دادگاه عمومی خانواده تهران

بیشتر بخوانید:

رأی دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظرخواهی آقای ر. س.پ. بطرفیت خانم الف. الف.ع. از دادنامه شماره ۱۳۲مورخه ۱۳۹۵/۱/۳۱شعبه محترم ۲۵۹دادگاه خانواده تهران که بموجب آن در خصوص دعوی تجدیدنظرخوانده بخواسته صدور حکم به حضانت از فرزند مشترک دختر هفت ساله حکم به حضانت تجدیدنظرخوانده از فرزند و سلب حضانت تجدیدنظرخواه صادر گردیده وارد نمی باشد.

زیرا رأی براساس مقررات و موازین قانونی صادر شده و ایرادی از حیث ماهوی یا شکلی به آن وارد نیست و استدلال محکمه محترم بدوی و نیز مستندات آن صحیح می باشد و تجدیدنظرخواه دلیل یا دلایلی که موجبات نقض و یا بی اعتباری دادنامه را فراهم نماید ارائه ننموده

لذا بنا به مراتب دادگاه مستنداً به قسمت اخیر ماده ۳۵۸ قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۷۹/۱/۲۱ ضمن رد اعتراض معترض دادنامه معترض عنه را عیناً تأیید می نماید. رأی دادگاه بموجب ماده ۳۶۵ قانون فوق الذکر قطعی است.

شعبه ۴۵ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رئیس و مستشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا