یادداشت

نامه سرگشاده رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی به مسئولین درخصوص وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی در نامه ای سرگشاده به مسئولین درخصوص وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه هشدار داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، وکیل محمد صابونچی(رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی) در این نامه هشدار داد: «مبادا ابتدایی ترین حق بشری که همانا حق حیات و حق سلامتی است در سکوت و سکوت و سکوت پایمال شود.»

بیشتر بخوانید:

متن کامل نامه به شرح زیر است:

دریاچه ارومیه در بدترین شرایط تاریخ خود قرار دارد. این در حالیست که شعار تمام نمایندگان مجلس و روسای جمهور فعلی و گذشته، قبل از انتخابات چند دوره اخیر مجلس و ریاست جمهوری احیای دریاچه ارومیه بوده است.

شعاری زیبا اما بدون محتوای عملی.

احیای دریاچه ای که با زندگی مردم شمال غرب تا مرکز کشور و صد البته تمام مردم این سرزمین، گره خورده ولی گویا اصلا در عمل اهمیتی برای عزیزان ندارد.

میلیاردها تومان اعتبار تخصیص یافته معلوم نیست کجا و چطور هزینه شده است و هزاران نفر- ساعت جلسه و کارگروه و…، کدام نتیجه را در پی داشته است.

آیا مدیریت کنترل آب های سطحی و زیرزمینی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، مدیریتی واقعی و دلسوزانه و فارغ از فایده – هزینه های شخصی، بوده است ؟

آیا حیات و ممات و سلامتی میلیونها نفر در شمال غرب تا مرکز کشور، نسبت به برخی از طرح های سطحی مثل…. که همه بهتر از من می دانید کم اهمیت تر است ؟

کشت چغندر قند و هندوانه در منطقه، با کدام منطق سازگار است و چرا هیچ مسئول منطقه ای و ملی نسبت به آن موضع نمیگیرد ؟

چاه های عمیق اطراف دریاچه تا کی میخواهد زندگی را از مویرگ های زیر زمینی اطراف دریاچه ارومیه بمکد و موجبات تفریح و نشاط و آب تنی در استخر های ویلایی اشخاصی محدود را فراهم کند ؟

چرا حتی بیانیه ای خشک و خالی از طرف جمعی از نمایندگان مجلس در خصوص نبض زندگی در شمال غرب کشور صادر نمی‌شود!!؟؟؟

از مسئولان محترم استانی، منطقه ای و ملی، از ریاست محترم مجلس که نشان داده اند چقدر دغدغه مندند و چقدر اهل ورود به حوزه های تخصصی…، از ریاست محترم جمهور که اخیرا در سفر استانی چند ساعته از فراز دریاچه ارومیه جان دادن تدریجی آن را ملاحظه کرده اند…، و از مسئولان عالی و قضایی استان و کشور که نشان داده اند در حوزه حفظ منابع ملی و صیانت از آن، حداقل در استان آذربایجان غربی و در خلاء حرکت جدی از سایر نهاد ها و مجموعه ها به حق از دلسوز ترین مسئولان بوده اند، استدعا داریم که نگاه جدی تر و مسئولانه تری به موضوع داشته باشند تا مبادا در غفلت و در توجه به اولویت های دست چندم دیگر، سلامتی و حیات چندین نسل در عرصه و گستره شمال غرب کشور از بین نرود و ابتدایی ترین حق بشری که همانا حق حیات و حق سلامتی است در سکوت و سکوت و سکوت پایمال نشود.

مردم این سرزمین از نجیب ترین مردمان هستند و منتظر احقاق خود در احیای نگین فیروزه ای آذربایجان هستند.

پس در همین فرصت کوتاه باقی مانده (آنهم اگر فرصتی مانده باشد) با همدلی و عزم ملی حیات را به قلب تپنده آذربایجان برگردانیم.

بس بگردید و بگردد روزگار
دل به دنیا درنبندد هوشیار

ای که دستت می‌رسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

محمد صابونچی ذوالفقاری
رییس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی
بازرس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا