دیدگاهویژه

نامه بیش از سیصد استاد دانشگاه و عدم ارائه دلیل!

وکلاپرس ـ واکنش ها نسبت پیام رییس قوه قضاییه مبنی بر دادن مهلت محدد به کانون های وکلای دادگستری برای ارائه پیشنهاد درخصوص آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا ادامه دارد. دکتر محسن برهانی از جمله وکلایی است که از روزهای ابتدایی فراخوان معاونت حقوقی برای اصلاح آیین نامه مذکور شروع به نقد رویه قوه قضاییه در این خصوص کرد.
در همین زمینه و پس از رسانه ای شدن پیام دیروز رییس قوه قضاییه درباره پیش نویس آیین نامه، این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نامه ای که متن آن در حساب اینستاگرام وی منتشر شد، چنین گفت:

ریاست دستگاه قضا
جناب آقای رییسی
با سلام و تحیت

خبرگزاری میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، این جملات را به جنابعالی نسبت داده است: «… برخی وکلاء محترم هرچند دلیلی اقامه نکرده‌اند لکن تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه را خدشه به استقلال کانون وکلاء میدانند…»

ان‌شاءالله این استناد خلاف واقع و ناشی از اشتباه خبرگزاری یا مرکز رسانه باشد. در غیر این صورت باید عرض کنم اگر از میان صدها یادداشت نگاشته شده، تنها و تنها نامه‌ی بیش از سیصد استاد حقوق دانشگاه‌های کشور به رؤیت شما می رسید ملاحظه می فرمودید که دلایل متقنی مبنی بر “عدم صلاحیت قانونی دستگاه قضا در تدوین آیین‌نامه” ارایٔه شده است.

به مرکز پژوهش‌های قوه قضاییه دستور فرمایید دلایل اقامه شده توسط اساتید، وکلا و قضات محترم را جمع‌آوری کرده و به محضر جنابعالی تقدیم کنند تا من بعد، ایراد “عدم ارایٔه دلیل” به این تعداد از صاحب نظران منتسب نگردد.

با احترام
محسن برهانی
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران

منبع: صفحه اینستاگرام محسن برهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا