اخبار صنفیویژه

موج احضار وکلای دادگستری به شعبه ۷ دادسرای شهید مقدس اوین

تعدادی از وکلای دادگستری از احضارشان بدون ذکر عنوان اتهامی خبر داده اند

وکلاپرس- در روز های اخیر تعدادی از وکلای دادگستری از احضارشان توسط شعبه ۷ دادسرای اوین (شهید مقدس)، بدون ذکر عنوان اتهامی خبر داده اند.

ثمین چراغی، حسن یونسی، علی مجتهدزاده، علی شریف‌زاده، ابوالفضل حمزه،‌محمدعلی کامفیروزی، سعید شیخ، ابوذر نصراللهی، سارا حمزه زاده، میترا ایزدی فر، مرجان اصفهانیان، امیرحسین غفاریان و … تعدادی از این وکلا هستند که در شبکه های اجتماعی از احضار خود خبر داده اند.

بی‌اطلاعی وکلای احضار شده از عنوان اتهامی

به گزارش وکلاپرس به نقل از شرق تقریبا از ۱۸ اردیبهشت بود که برخی از وکلای دادگستری در شبکه‌های اجتماعی خود خبر از احضارشان به دادسرای امنیت تهران دادند. نقطه اشتراک این اطلاع‌رسانی‌ها، بی‌اطلاعی وکلای احضار شده از عنوان اتهامی آنان بود.

در ابلاغیه همه وکلای احضار شده این جمله قید شده که «نتیجه عدم حضور، جلب است» تا موضوع جدی‌تر از «دعوت برای گفت‌وگو» به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

 ثمین چراغی، وکیل دادگستری که در جریان اعتراضات ایران وکالت برخی از بازداشت شدگان را برعهده داشت و همزمان در شبکه‌های اجتماعی خود نسبت به برخی فرآیندهای طی شده در ۷ ماه گذشته اعتراض می‌کرد، خبر از احضار خود به دادسرای اوین داد و نوشت: «برای تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه، به شعبه ۷ دادسرای امنیت، شهید مقدس، احضار شدم، جهت دفاع از اتهامی که نمی‌دانم چیست.»

پس از او، حسن یونسی هم در توئیر خود خبر از احضارش به دادسرا داد و با طعنه نوشت: «میذارید ما یه نفس بکشیم؟». تاریخ احضار او، دوم خرداد ماه قید شده بود اما شعبه احضار کننده او هم با ثمین چراغی یکسان بود؛ شعبه ۷ دادسرای اوین.

در ادامه نوبت به علی مجتهدزاده رسید که احضارش به دادسرای اوین را رسانه‌ای کند. او در توئیتر خود این موضوع را اعلام و تاکید کرد که به شعبه ۷ دادسرای اوین احضار شده است. او با انتقاد از روند ایجاد شده در قوه قضاییه بیان کرد: «وکلایی که احضار شده‌اند، همگی وکلای فعالی هستند و تلاش می‌کردند با تعامل، مشکل بازداشت شدگان را حل کنند. این روند و احضار وکلا، خراب کردن همه چیز است. توقع ما از دستگاه قضایی و شخص رئیس قوه این نبود. احضار وکلا قطعا با شعار گفت‌وگو و اصلاح دستگاه قضائی در تضاد است.»

 علاوه بر ثمین چراغی، حسن یونسی و علی مجتهدزاده، تعدادی از وکلای دیگر از جمله علی شریف‌زاده، ابوالفضل حمزه،‌ محمدعلی کامفیروزی، سعید شیخ، ابوذر نصراللهی، سارا حمزه زاده، میترا ایزدی فر، خانم اصفهانیان و … هم به دادسرای اوین احضار شده‌اند. این در حالی است که همه وکلا خبر احضار خود را اطلاع رسانی نکرده اند.

احضار کامفیروزی در شرایطی صورت گرفته که پرونده پیشین او همچنان باز است و تعیین تکلیف نشده است. او همچون سایر وکلای احضار شده، دلیل احضار جدید خود را نمی‌داند.

تعداد وکلای احضار شده حدود ۲۰ نفر است

یکی از وکلا که نخواست نامش فاش شود اعلام کرده «تعداد وکلای احضار شده حدود ۲۰ نفر است.» وجه اشتراک اکثر این وکلا، فعالیت در دوران اعتراضات و انتقاد به روندهای پیش گرفته شده است. همه آنان به شعبه ۷ دادسرای اوین احضار شده‌اند. ریاست این شعبه برعهده بهروز حسنی اعتماد است.  تاریخ تشکیل پرونده برای وکلای احضار شده به سال ۱۴۰۱ بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

پیش از این، یکی از وکلای دادگستری با نام پریسا صادقی، در توئیتر خود از احضار «۱۷۰ وکیل دادگستری به دادسرای امنیت» نوشته بود. با این حال تا لحظه نگارش این گزارش، هیچ منبع رسمی‌ در کانون وکلای دادگستری و قوه قضائیه حاضر به تایید یا تکذیب این آمار نشده است.

منبع: شرق

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. چه کار کردین؟؟؟
    با این حرفها می خواهید بگویید احضارتون بخاطر پیگیری بازداشت شدگان هست؟؟؟
    مردم رو کتک زدند و مال مردم رو به آتش کشیدند هتک حرمت ناموس کردند توهین به مقدسات و … کردند
    و …‌ و… و…. شما با خیال راحت پولتان را بگیرید و دفاع کنید
    اما فکر کنم یک روزی همین اشخاص به خودتان هم رحم نکنند این قماش رو من سالها باهاشون زندگی کردم

  2. قطعا که خودتون میدونید چی هست بدون اتهام که احضار نمیکنند اما میخواهید بزرگنمایی کنید که فردا محکوم شدید بگید الکی بود

    1. این شتر یه روزم در خونه تومیخوابه‌…امروز من فردا تو..تو مملکته بی قانون …مصائب دامن گیر همه میشه.. اون وقت ببینم اون روز باز همین را میگی..

  3. متاسفانه بی قانونی موج میزنه. هر اتهامی بخوان می‌چسبونن یه تبصره هم میزنن بهش . عنوان اتهام معلوم نیست چرا؟ چون قانون زور و قلدری هست سوال؟ اصلا قانونی در کار هست ؟ پاسخ خیر.

    1. دوست خوبم همه ایرانی هستیم . احتمالا یه سری اشتباهاتی داشتن که به اشتباه خودشون پی بردن انشالله عاقبت بخیر بشیم دعایی که همیشه من میکنم

  4. به قطع یقین وقتی حق الوکاله چند ده میلیونی میگرفتین و از قاتلین ماموران نیروی انتظامی و روحانی و غیره دفاع میکردین و تو جلسه دادگاه هم عنوان میکردین که موکلتون بی گناه هست و تحت تاثیر فضای مجازی دست به اغتشاش زده باید فکر توان اعمالتون هم می لودید ان شاالله قوه قضائیه با امثال شما قاطعانه برخورد کنه

    1. ببینم اگر یه روز خودت یا بچت کارتون به دادگاه بیفته دنبال وکیل نمی‌گردند که از حقتون دفاع کنید یا نه؟یا شایدم فکر میکنی هر کس که وکیل میگیره ناحق حرف میزنه..کسی که زحمت کارش را کشیده معلومه که پولش را هم میگیره..تو خودت یه بیل مفتی برای کسی میزنی که چشم دیدن حق الوکاله وکیل را نداری.کار سخت معلومه که ارزش داره.

    2. این اظهار نظر شما خیلی عجیب و تاسف آور هست . الان شما از حق الوکاله ناراحت هستی یا اینکه از جرات این وکلا برای ورود به پرونده های اینچنینی ناراحت هستی . شایدم شما از عوامل دستگاه سرکوب هستی و دوس داری با خیال راحت مردم رو قلع و قمع کنند و کسی از مردم بی گناه دفاع نکنه .

  5. مثلا وکیلی که خیر سرش،
    از وابسته های قوه قضاییه میباشد و ناسلامتی قانون دان
    برای فالور جمع کردن و تبلیغ خود ، اسرار کاری قوّه قضاییه را رسانه ای میکند . بلاشک شایسته وکالت نیست

    همه شان بدنبال پرونده سازی برای بیلان و بیزینس و نهایت گرین کارت هستند
    ازآب گل آلود ماهی که هیچ ،دنبال کوسه هستند

    یادش بخیر وکیل هم وکیل های قدیم
    شرافت مند بودند و با پرستیژ و قابل احترام
    ده ها هزار نفر جوان پشت جواز وکالت سالها مانده اند
    باید یک پاکسازی و تعدیل نیرو از وکلای غیرموجه بشود
    تا اشخاص شایسته جایگزین بشوند . بعضیاز این عشق خارج هم تشریف ببرند در خارج رانندگی و کارهای خدماتی

  6. مسأله اینها نیست واقعا اجاره ها صعودی شده بنگاه های معاملاتی دارن چپاول میکنند اصناف خوابیده خبری از تعزیرات نیست گرانی و بی ارزش شدن ده میلیون تومان …..همه چیز درهم برهم …..تحریم است باید برای مسئولین هم تحریم باشه دغدغه باشه قشر پایین برای زنده ماندن تلاش می کند کجاییند مردان بی ادعا

  7. بیان اتهام اگر چه در قانون اومده اما به دلایلی که شاید متهم تبانی یا فرار و… داشته باشه میتونه ذکر نشه
    سالهای ساله که وکلا با انحصار طلبی محض و بدون هیچ توجهی به قانون و عدالت اجتماعی و با سو استفاده های قانونی میلیاردر شدن و لطمه عجیبی به نظام و قوه قضائیه زدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا