اخبار کانون هاویژه

معاون وزیر دادگستری: باید جایگاه سترگ نهاد وکالت همیشه و همواره محفوظ بماند

وکلاپرس- در آیین افتتاح کلینیک حقوق شهروندی که پنجشنبه گذشته (۱۴۰۰/۸/۶) با همت کانون وکلای کرمان برگزار شد، معاون وزیر دادگستری از اهمیت استقلال و جایگاه نهاد وکالت سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای کرمان، محمود عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک، در این مراسم با بیان اینکه “وکالت هم‌سنگ قضاوت است” داشتن استقلال را لازمه ی حفظ نهاد وکالت و پاسداری از حقوق مردم دانست.

بیشتر بخوانید: استقلال نهاد وکالت به مثابه اصل «نانوشته» قانون اساسی ایران

جایگاه کانون وکلا باید برای پاسداشت حقوق مردم حفظ شود

محمود عباسی، کانون وکلای دادگستری را یکی از قدیمی‌ترین، مهم‌ترین و اصیل‌ترین نهادهای مدنی دانست و بیان کرد: این نهاد مدنی در جامعه جایگاه و پایگاه خود را از دهه‌های گذشته پیدا کرده است و باید این جایگاه سترگ را همیشه و همواره، نه برای خودشان بلکه برای پاسداشت حریم حقوق مردم حفظ کنند و همه مسئولان و متولیان امر بر این نکته پای فشارند که اگر کانون وکلا می‌خواهد به نحو دقیق و عمیقی در خدمت مردم باشد، لازمه‌اش داشتن استقلال است و همچنان در قالب یک نهاد مدنی باید فعالیت کند.

باید جایگاه سترگ وکالت همیشه و همواره محفوظ بماند

معاون وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: اگر اعتقاد داریم قضاوت و وکالت دو بال فرشته‌اند، با شکستن یک بال این فرشته، هرگز کشتی به سرمنزل مقصود و به ساحل نجات نخواهد رسید و اگر اعتقاد داریم وکالت هم‌سنگ قضاوت است، باید این جایگاه سترگ همیشه و همواره محفوظ بماند.

وکالت همچون قضاوت یک منصب است

وی افزود: وکالت همچون قضاوت، یک منصب است، همچنان که ریاست جمهوری و نمایندگی پارلمان نیز منصب هستند و این‌ها شغل و حرفه نیستند و یکی از دلایل روشن این مدعا این است که چون سر و کارشان با حقوق مردم و اشرف مخلوقات می‌باشد و در ابتدای کار باید ضرورتا اتیان سوگند داشته باشند تا بتوانند به این منصب مهم و اساسی انتصاب پیدا کنند.

انعقاد تفاهم نامه بین رییس کانون وکلای کرمان و مدیر کل بهزیستی استان کرمان

 در پایان مراسم افتتاح کلینیک حقوق شهروندی، تفاهم نامه ای در راستای اجرای سیاست های حمایتی از حقوق کودکان و نوجوانان و به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی مددجویان شیرخوارگاه مادر شهر کرمان،  به امضای رییس کانون وکلای دادگستری کرمان و مدیر کل بهزیستی استان کرمان رسید.

منبع: کانون وکلای دادگستری کرمان

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا