اخبارویژه

مشروح ایراد «هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام» بر طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار

وکلاپرس ـ شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ دی ماه نامه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ایراد هیات عالی نظارت بر طرح تسهیل کسب و کار را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

به گزارش وکلاپرس، شورای نگهبان چند روز پس از آنکه برای دومین بار با طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار مخالفت و متن ایراداتش را برای مجلس ارسال کرد، مجدداً در پی دریافت نامه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامه جدیدی را برای مجلس ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید:

در این نامه ایراد کمیسیون موسوم به «هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام»  بر ماده یک طرح تسهیل بیان شده است.

متن ایرادات را در لینک زیر بخوانید:

لازم به ذکر است مجلس شورای اسلامی ایرادات مجمع تشخیص به ماده یک طرح را به علت آنکه چند ماه پس از تأیید شورای نگهبان بر این ماده صورت پذیرفته است، غیر اصولی و غیر قانونی می‌داند.

اولین بار شمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید، از نامه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به ماده یک طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر و از چنین ایراداتی اظهار غافلگیری کرده بود.

گفتنی است هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام کمیسیونی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در سال ۹۶ و  پس از فوت اکبر هاشمی رفسنجانی و تعیین رییس جدید برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا