اخبار بین المللیویژه

مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA): کانون وکلای ایران یکی از خاص ترین کانونها است

وکلاپرس- مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA) در وبیناری که با حضور کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری برگزار شده است، بر نقش کانون وکلای دادگستری ایران در عرصه بین الملل و تشکیل کانون وکلای بین الملل تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، در این وبینار که به صورت اختصاصی توسط کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز تهیه و ترجمه شده است، وکیل مارک الیس، مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی وکلا(IBA) ، تعهد وکلای ایرانی نسبت به اصول حاکمیت قانون، حقوق بشر و استقلال حرفه وکالت را الگویی برای این نهاد دانست.

بیشتر بخوانید:

متن سخنرانی ارائه شده به شرح زیر است:

از اینکه امروز، اینجا با شما هستم بسیار خوشحالم و ای کاش اکنون شخصاً در ایران حضور داشتم. همانطور که می دانید من در ۱۰ سال گذشته و در دوره خدمتم به عنوان مدیر اجرایی کانون بین المللی، بارها به تهران سفر کرده ام و هر کدام از این سفرها به صورت فوق العاده ای برای من خاص بوده است.

دلیل خاص بودن آن نیز این است که همیشه احساسم این بوده که از میان نزدیک به دویست کانون وکلا و انجمن حقوقی که عضو کانون بین المللی وکلا هستند، کانون وکلای ایران یکی از خاص ترین کانونها است. و من بارها و بارها به صورت عمومی به این موضوع اشاره کرده ام.

من تاکنون با بسیاری از شما دیدار کرده ام و بسیار تحت تأثیر تعهد شما نسبت به اصول حاکمیت قانون، حقوق بشر و استقلال حرفه وکالت قرار گرفته ام. هر یک از شما که در طول سال ها ملاقات کرده ام، واقعاً همه توان خود را برای ترویج این اصول به کار بسته اید و گاهی تحت شرایط بسیار دشوار، اقدام به ترویج آن اصول کرده اید. به همین دلیل، من بسیار از شما الهام گرفته ام و از بودن در کنار شما لذت برده ام. امیدارم در آینده نزدیک هم بتوانم این کار را انجام دهم.

نکته مهم دیگری که اجازه می خواهم تا به اعضای جوان تر کانون وکلای دادگستری ایران یادآور شوم این است که کانون بین المللی وکلا در سال ۱۹۴۷ ایجاد شده است؛ در ابتدا گروهی منطقه ای از کانون های وکلا وجود داشتند که برای تشکیل این کانونِ فوق العاده، گرد هم آمدند و کانون وکلای ایران یکی از آن کانون ها بود و این واقعاً فوق العاده است.

بنابراین، شما به واقع از آغاز شکل گیری کانون بین المللی وکلا با این کانون همراه بوده اید و به همین دلیل همواره احساس کرده ام که شما نقش بسیار خاصی در این کانون داشته اید. مشتاقانه منتظر ملاقات حضوری با شما هستم. می دانم که این وبینار دارای اهمیت زیادی است. بدانید که ما از هر آنچه شما انجام می دهید الهام خواهیم گرفت. شما، بخشی مهم از آنچه کانون بین المللی وکلا به دنبال آن است بوده اید و من از این بابت از شما سپاسگزارم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا