اخبارویژه

مخالفت مجدد شورای نگهبان با طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار + متن ایرادات

وکلاپرس- سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز شنبه (۱۸ دی ۱۴۰۰)، از اعاده مجدد طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار توسط شورای نگهبان به مجلس خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، هادی طحان نظیف(سخنگوی شورای نگهبان) در نشست خبری امروز خود از اصرار شورای نگهبان بر موضوع پیشین خود درباره طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار خبر داد.

بر اساس گفته وی ایراد بند ۲-۳ و ۲-۱ سابق شورای نگهبان بر طرح تسهیل باقی مانده است و گرفتن آزمون وکالت از کسانی که صلاحیت آن‌ها مسلّم است، مغایر بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تشخیص داده شده است.

وی در همین زمینه گفت: «قاضی که ۳۰ سال قضاوت کرده از نظر شورای نگهبان علم کافی دارد و آزموده را آزمودن خطاست، ولی مخالف ساماندهی در این زمینه نیستیم و باید ساماندهی در این خصوص انجام شود.»

 دکتر طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در خصوص طرح تسهیل اعلام کرد:

طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که با اصلاحاتی در جلسه مورخ پنجم دی ماه یکهزار و چهارصد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام‌نظر می‌گردد:

۱_ در ماده ۱، موضوع الحاق ماده (۷ مکرر) به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، علی‌رغم اصلاح به عمل آمده، ایراد بند ۲-۱ نظر سابق شورا کماکان به قوت خود باقی است.

۲_ ماده ۴، موضوع اصلاح ماده ۷ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، از جهت کیفیت و مرجع عزل، ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۳_ در ماده ۵، موضوع اصلاح ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری،

۱_۳_ از جهت کیفیت و مرجع عزل، ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۲_۳_ علی‌رغم اصلاح به عمل آمده، ایراد ۲-۳- نظر سابق شورا کماکان به قوت خود باقی است.

 تذکر: در ماده ۱، موضوع الحاق ماده (۷ مکرر) به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، عبارت «حسب مورد» به قبل از عبارت «شورای رقابت» منتقل گردد.

منبع: شورای نگهبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا