اخبار مجلس شورای اسلامی

بازداشت محمد علی پورمختار ؛ رییس اسبق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

وکلاپرس- خبرگزاری فارس در مطلبی که در سایت خود منتشر کرده است از بازداشت محمدعلی پورمختار توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خبر داده است.

روز گذشته نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، طی اظهارنظری خبر از بازداشت یکی از رؤسای سابق کمیسیون اصل ۹۰ داد.

پژمان ‌فر در این اظهارنظر در پاسخ به این سوال که «از رؤسای کمیسیون ‌های اصل ۹۰ کسی بوده که خودش دچار خطا و فساد شود؟»، گفت: اینها را باید دستگاه‌ های امنیتی پاسخ دهند ولی یکی از افرادی را داریم که چند روز قبل شنیدم، ایشان دستگیر شدند و کارهای اینچنینی را انجام می‌ دهند.

بیشتر بخوانید: خبر از بازداشت یک نماینده مجلس در سی‌ و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

محمد علی پورمختار کیست؟

پورمختار دارای فوق لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی، فوق لیسانس حقوق خصوصی و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی است. وی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی این مجلس از حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ در استان همدان بود.

وی در مجلس دهم نیز از اعضای کمیسیون حقوقی بود.

پورمختار برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم هم ثبت‌ نام کرده بود که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد. وی گزینه قالیباف برای یکی از معاونت ها در مجلس بود که با توصیه برخی نهادها این انتخاب از سوی قالیباف صورت نگرفت.

تا جایی که پورمختار در یکی از مصاحبه های خود با کنایه خطاب به رییس مجلس یازدهم گفته بود که به قالیباف توصیه می کند در مجلس فرماندهی و ریاست معنا و مفهوم ندارد بلکه باید اجماع حاصل شود.

سال ۹۸ که علیرضا رحیمی، نماینده تهران، در توییتی گلایه آمیز خبر از دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان داد، اگرچه برخی آن را رد کردند اما پورمختار به دفاع از این دیدار پرداخت و گفت به اعتقاد او اگر این دیدارها شخصی هم بوده باشد آنها حق این دیدار را داشتند. به دلایلی ناپیدا پرونده بابک زنجانی برای پورمختار از اهمیت زیادی برخوردار بود.

محمد علی پورمختار که راه نجات کشور را آمدن رییس جمهوری نظامی بر رأس کار می دانست، دارای سوابقی همچون معاون حقوقی بازرسی ستاد کل سپاه، معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی و مشاور فدراسیون جانبازان و معلولین است.

گفتنی است اگرچه پورمختار از حامیان کمپین حذف ظرفیت آزمون وکالت بود، لیکن در سال گذشته به حمایت از کانون های وکلا در برابر هجمه های صورت گرفته می پرداخت.

منبع: دیده بان ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا