اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

مجتبی ذوالنوری : به شدت با طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار مخالف هستم

مجتبی ذوالنوری در دیدار با مدیران کانون وکلای قم وعده داد: تمام تلاشم را برای عدم تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خواهم کرد.

وکلاپرس ـ مجتبی ذوالنوری در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای قم، ضمن انتقاد شدید از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار وعده تلاش برای عدم تصویب این طرح در مجلس را داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای قم، اعضای هیات مدیره کانون وکلا، کانون سردفتران و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قم، عصر امروز با حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌رود

لازم به ذکر است کار بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار سال گذشته در کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس آغاز شد و قرار است چند روز دیگر در صحن علنی مجلس مورد تصویب یا رد نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

به خطر افتادن حقوق ملت و توالی فاسد طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار

در ابتدای این دیدار ابراهیم جلالیان (رییس کانون وکلای دادگستری قم)، محمدرضا محامد (رییس کانون سردفتران و دفتریاران) ، سید بهاالدین نمازی (رییس کانون کارشناسان رسمی) و تقی برهانی (نایب رییس کانون وکلا)، ضمن بیان مطالبی، انتقادات و نگرانی های خود را از طرح تسهیل در روند صدور برخی از مجوزهای کسب و کار اعلام داشته و با اشاره به اینکه این طرح زمینه ورود افراد غیر متخصص را در این مشاغل حساس فراهم می‌سازد بیان داشتند: در صورت تصویب این طرح شاهد به خطر افتادن حقوق ملت و تالی فسادهای آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

دیدار هیأت مدیره کانون وکلای قم با مجتبی ذوالنوری
دیدار هیأت مدیره کانون وکلای قم با مجتبی ذوالنوریقم

ذوالنوری: هفتخوان اخذ مجوز در جامعه داریم اما رفع آن نباید زمینه ساز بروز مشکلات جدید شود

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، درباره بروکراسی اداری برای اخذ مجوز اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که ما در جامعه داریم هفت خوانی است که در روند اخذ مجوزها و بروکراسی مرتبط با آن وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم که رفع این مشکلات نبایستی زمینه‌ساز مشکلات جدیدتری گردد.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار + متن

وی گفت: “تسهیل در روند صدور” مجوز با “تغییر شرایط” آن تفاوت دارد و نبایستی به بهانه تسهیل، دامنه را باز کنیم و بیایم شروط لازم برای اخذ مجوز و پروانه را تغییر دهیم.

ذوالنوری: به شدت مخالفم طرح تسهیل هستم و تمام تلاشم را برای عدم تصویب آن خواهم کرد

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: این طرح با فلسفه وجودی حرفه وکالت مغایر است و لذا بنده به شدت با این طرح مخالف هستم و تمام تلاشم را برای عدم تصویب آن خواهم کرد.

رییس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: هر چه بحث وکالت تخصصی‌تر باشد، حقوق ملت بهتر تضمین می‌شود، لذا ما نباید جان و مال و آبروی مردم را دست وکلای غیرمتخصص و کسانی قرار دهیم که تخصص کافی ندارند و ممکن است حقوق ملت را تضییع کنند.

نباید موضوع حقوقی در طرح مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی آورده شود

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: ما عقیده داریم که مجلس شورای اسلامی باید نظارت کند بر کسانی که پروانه گرفته اند و ببیند آیا به این افرادی که پروانه وکالت داده شده، تخصص لازم را داشته اند یا خیر؟

وی در پایان با اشاره به اینکه اساساً این موضوعات حقوقی نبایستی در این طرح که مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی است، گنجانده شود ابراز امیدواری کرد: با بررسی دقیق و دور از هیاهو و احساسات، شاهد تصویب قانونی باشیم که به نفع جامعه و تضمین کننده حقوق ملت است.

منبع: کانون وکلای قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا