اخبارویژه

لایحه بودجه ۱۴۰۱ به شورای نگهبان ارسال شد+ نگاهی به مجازات‌های بودجه‌ای برای وکلا

وکلاپرس- با تصویب ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه به شورای نگهبان ارسال شد. به نظر می‌رسد مجلس در این لایحه حساب ویژه‌ای برای اخذ مالیات از وکلای دادگستری داشته است.

به گزارش وکلاپرس سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: روز گذشته و در جلسه نوبت عصر پرونده بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس در مرحله مقدماتی بسته شد و این لایحه به طور رسمی امروز به شورای نگهبان تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: مجلس هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت و اگر تا آن زمان ایرادات احتمالی شورای نگهبان به مجلس ارائه شود، رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، در غیر این صورت مجلس دستور کار عادی خود را دنبال خواهد کرد.

 حداقل دو مجازات برای قشر وکلا در لایحه بودجه ۱۴۰۱

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور باز هم تاکید و نگاه ویژه دولت به کسب درآمد از محل مالیات ستانی از وکلای دادگستری دیده می شود.

این لایحه دارای حداقل دو مجازات برای قشر وکلا است که به علت موقتی بودن قانون بودجه و غیر اصولی بودن مجازات‌های موقتی در حقوق جزا، مورد انتقاد حقوقدانان قرار گرفته است.

در بخشی از بند س تبصره ۶ لایحه بودجه آمده است: «سازمان امور مالیاتی در صورت اثبات خلاف گویی وکیل علاوه بر پیگیری موضوع در مراجع قضائی، نسبت به اعمال جریمه مالیاتی تا سقف پنج برابر اختلاف کشف شده اقدام می‌نماید.»

بیشتر بخوانید:

همچنین بر اساس جزء دوم از بند ح لایحه بودجه، کلیه صاحبان «مشاغل پزشکی» و «کسب و کارهای حقوقی» مکلف به استفاده از سامانه پایانه‌های فروشگاهی بوده و مستنکفین از اجرای این حکم «به پرداخت جریمه یا لغو پروانه پزشکی یا لغو پروانه اشتغال محکوم می‌شوند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا