اخبار بین المللیاخبار قوه قضاییهویژه

غلامرضا منصوری موقتا آزاد شد

دادگاهی در بخارست تصمیم گیری در مورد استرداد منصری را تا 20 تیر به تعویق انداخت

وکلاپرس- یک دادگاه محلی در بخارست، تصمیم گیری در مورد استرداد غلامرضا منصوری را تا روز ۲۰تیرماه به تعویق انداخت و او را موقتا تحت نظارت پلیس آزاد کرد.

غلامرضا منصوری در کیفرخواست صادره اقلا متهم به یک فقره دریافت رشوه به مزیان ۵۰۰ هزار یورو از برخی متهمان دیگر که خود با اتهامات سنگین فساد مالی، ارتشاء و پولشویی مواجه هستند، شده است.

ادعای بازگشت داوطلبانه به کشور

منصوری پس از برگزاری جلسه نخست محاکمه اکبر طبری متهم اصلی پرونده، و به میان آمدن نامش به عنوان یکی از متهمان فراری این پرونده، با انتشار ویدئویی اعلام کرد برای درمان بیماری خود در خارج از کشور به سر می برد و در اولین فرصت به کشور باز خواهد گشت.

با این حال قهرمانی نماینده دادستان در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و همدستانش با تکذیب ادعاهای منصوری گفت: “او هیچ گواهی پزشکی به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشتند!”

یک روز بعد اخبار پراکنده ای از دستگیر شدن منصوری در خارج از کشور منتشر شد، سخنگوی قوه قضاییه ۲۴ خرداد خبر دستگیری وی را تایید کرد و در مورد وضعیت استرداد وی به خبرنگاران گفت: “با توجه به اطلاعاتی که ما داریم در کشور رومانی تا حدودا دو هفته دیگر کلیه پرواز‌های بین المللی بخاطر شرایط کرونا لغو است و امکان پرواز به هیچ یک از کشور‌های دیگر را ندارند. به محض بهبود شرایط در آنجا و برقرار شدن پرواز‌ها چه به مقصد ایران و چه کشور‌های ثالث تلاش می‌شود که در اولین فرصت این فرد در ایران حضور پیدا کند و از اتهامات خودش دفاع کند.”

بیشتر بخوانید:

تعویق تصمیم گیری در مورد استرداد غلامرضا منصوری

 با این حال امروز دادگاهی در شهر بخارست تصمیم‌گیری درباره استرداد قاضی غلامرضا منصوری را تا تاریخ ۲۰ تیرماه به تعویق انداخت و از ایران خواست که در این مهلت یک ماهه مدارک خود را ارائه کند.

بر اساس گزارش های رسیده پس از آنکه غلامرضا منصوری توسط پلیس محلی بازداشت و به مراجع قضایی رومانی معرفی شد، قاضی دادگاه تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.

بر اساس تصمیم دادگاه، غلامرضا منصوری حق خروج از رومانی را ندارد و تحت نظر پلیس به سر می‌برد، او در حال حاضر در زندان نیست ولی باید در صورت ضرورت به پلیس مراجعه کند.

از سوی دیگر با مشخص شدن حضور غلامرضا منصوری در اروپا برخی افراد و گروه های خارج از کشور ظاهرا تلاش هایی را برای شکایت از وی در ارتباطات با اقداماتی که در گذشته در مقام بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه داشته، آغاز کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا